2018-05-10, 13:24
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvej
Det håller inte att jämföra AfS med FI. Skillnaden är förstås att AfS har sunt förnuft och ett politiskt program som det finns en stor efterfrågan på.

Ja låt oss hoppas att AfS smutskastas av regimmedia. Ju mer desto bättre.

Kravla dig ut till valurnan istället. Så jobbigt är det inte.

Det håller att jämföra två olika partier som ligger utanför riksdagen eftersom alla opinionsundersökningar lägger dem i samma röstpool, nämligen "övriga".

Visst man kan tro att ren smutskastning bara skulle gynna, det finns tendenser som visar på det. Men de tendenserna är inte entydiga. Se på Nationella fronten som gick långt men föll på att de inte hade tillräckliga sympatier och på ett vansinnigt röstsystem.

Jobbigt att gå och rösta när det är det självklart inte, bara promenera ett kvarter. Om det blir av får jag se när det börjar närma sig . Men skulle det vara val idag hade jag rivit sedeln mitt itu och tagit en pilsner i solen.
Citera
2018-05-10, 13:59
Bannlyst
Ja det är inte särskilt svårt att nå 4 % med nuvarande kaotiska politik från alla håll (inkl SD)
Citera
2018-05-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
För det första ansåg jag att Trump hade en bra chans att vinna...och vann 1400kr på betting.
För det andra är det ingen efterkonstruktion. Jag skrev så när det begav sig och jag var långt ifrån ensam. Däremot har jag ett större perspektiv än du då jag t.ex. minns när Pia Kjaersgård bröt sig ut och bildade Danskt Folkeparti.
Jag hade gärna sett att vi fick ett national front. Det fanns ett fönster man inte tog vara på. Nu är det försent, det är allt jag säger.

Kul för dig, jag vann 27 lök på Trumps val.

Du satt inte i hans position så du kan omöjligt förstå hur han tänkte. Bara för att ni tyckte det var en bra idé att starta ett nytt parti direkt betyder inte det att han är dum i huvudet för att han inte gjorde det. Han kanske bara var jävligt trött på parti-politiken och ville ha ett avbrott eller tag? Vem kan klandra honom efter all skit han fått stå ut med i SDU.

Dessutom är det inte säkert att det hade varit det bästa att starta ett parti för 3 år sen. Nu startade man med ett halvår kvar till valet, så nu kommer man ju garanterat vara färskt i minnet hos olika folk.
Jämfört med att försöka vara ihågkomna i tre år.
Citera
2018-05-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Instämmer.
Att SD-ledningen saboterade för Sverige & svenska folket så pass, att man kastar ut ett stjärnskott som Kasselstrand, som verkligen vill Sverige väl - i första hand - samt var en sådan given efterträdare till numera så utbrände Jimmie Åkesson, that is beyond my comprehension. Oförlåtligt saboterande. Bevisar dock att makt korrumperar och att SD-ledningen sätter sitt eget välbefinnande framför deras väljares, samt makten framför allt… Även deras så onödiga uttalanden när AfS introducerades i år och SD-ledningens fortsatta nedsättande epitet på AfS, inklusive de som klokt nog hoppat av SD till förmån för AfS, bevisar detta. Därtill att Jimmie Åkesson (förutom stollarna inom F! & KD, som snart ändå åker ur RD, men vars partiledare vill terrorstämpla NMR), är den partiledare som öppet uttalat sig i pressen att han vill förbjuda ytterligare en befarad konkurrent; NMR, som för första gången ställer upp till val, gör att de istället borde kallas ZionistDemokraturerna.
Jag hoppas därför AfS:arna är kloka nog att orka stå över detta lågvattenmärke och ignorerar glåporden samt istället koncentrerar sig på att rikta sin kritik mot 7-klövern, i första hand och i sista hand på de paranoida, avundsjuka inom SD-ledningen.
För jag tror ändå att majoriteten utav gräsrötterna inom både SD & AfS inte har något emot varandra och helst vill att de ska kunna samarbeta: Men att det tydligen främst är respektive partiers ledningar som har fortsatt svårt att lägga deras destruktiva groll bakom sig.
Folkligare, ”bonnigare” Jimmie & Co. kompletterar nämligen utmärkt de mer intellektuella och välutbildade gänget bakom Kasselstrand & Co. Så om de bara kunnat samarbeta – för Sveriges väl – så hade de tillsammans verkligen varit ett oslagbart Winning Team som kunnat plocka upp sympatisörer från ett mycket bredare folklager. Så, man up pls. och slut leden mot=> landsförrädarna inom 7-klövern.

Dessutom, vänligen notera alla ni osäkra som står mellan valet SD eller AfS:
En röst på det du tror på är aldrig bortkastad
https://svegot.se/2018/05/07/en-rost-pa-det-du-tror-pa-ar-aldrig-bortkastad/
Är en röst på ett parti utanför riksdagen bortkastad? Inför riksdagsvalet ställer sig många just den frågan och för den genomsnittlige väljaren är det säkerligen inte en helt enkel fråga att svara på. Det finns alltså god anledning att försöka reda ut begreppen, skriver Andreas Feymark, Alternativ för Sverige, på Tidningen Svegot.

1 % - Valsedlar: medför att partiet enligt nuvarande regler får sina valsedlar utlagda vid de två nästkommande valen till riksdagen.
2.5% - Partistöd: till partier utanför riksdagen utgår partistöd endast om partiet fått minst 2,5 procent av rösterna i hela landet i något av de två senaste riksdagsvalen.
4 % - Riksdagen: ska AfS ta mandat i riksdagen krävs minst 4 procent av rösterna.

Rätt. Man skall rösta efter sin övertygelse och vad man tror på, så man kan känna gott samvete efteråt.

Att rösta på det SD blivit idag känns fel för mig. Det har varit alldeles för mycket skit inom det partiet. Värst var naturligtvis behandlingen av SDU och Kasselstrand.

Afs får min riksdagsröst och inget kommer ändra på det. Jag hoppas fler gör samma beslut!
Citera
2018-05-10, 17:10
Medlem
Att tro att afs når 4 procent är fullständigt bisarrt.

När man ser argument som judehoror och annat här vilket kanske går hem på Flashback.

Men att tro att 250000 svenskar tycker att ord som judehoror och annat får dem att rösta afs är bara korkat.

Kasselstrand skulle jag gissa att mindre än 4 procent av befolkningen ens vet vem det är.

Att man på fb är extrem och använder sig av ovårdat språk och extrema ordalag går kanske hem. Men bland folk vid valurnorna gör det inte det definitivt.

Det vore överraskande om afs får 1-1.5 procent enligt min mening.

Sd har förhoppningsvis chansen att landa på 20-25 procent.
Att SD har brister håller jag med om.
Men ett mer radikalt alternativ till SD finns det idag ingen efterfrågan för utöver här på Flashback anser jag.

Vänligen.
Citera
2018-05-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Att tro att afs når 4 procent är fullständigt bisarrt.

När man ser argument som judehoror och annat här vilket kanske går hem på Flashback.

Men att tro att 250000 svenskar tycker att ord som judehoror och annat får dem att rösta afs är bara korkat.

Kasselstrand skulle jag gissa att mindre än 4 procent av befolkningen ens vet vem det är.

Att man på fb är extrem och använder sig av ovårdat språk och extrema ordalag går kanske hem. Men bland folk vid valurnorna gör det inte det definitivt.

Det vore överraskande om afs får 1-1.5 procent enligt min mening.

Sd har förhoppningsvis chansen att landa på 20-25 procent.
Att SD har brister håller jag med om.
Men ett mer radikalt alternativ till SD finns det idag ingen efterfrågan för utöver här på Flashback anser jag.

Vänligen.

Vad dillar du om? Ingen represetant för AfS har sagt judehoror. Vad randoms säger på flashback har ingen påverkan vad AfS säger, gör eller står för.
Citera
2018-05-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad dillar du om? Ingen represetant för AfS har sagt judehoror. Vad randoms säger på flashback har ingen påverkan vad AfS säger, gör eller står för.

Sant.

Men säger dock en del om klientelet som gillar afs.

De svenskar som är kritiska mot invandringen tycker vanligtvis inte illa om invandrare per definition.
De flesta har vänner, kollegor, partners o.s.v som är invandrare och som de uppskattar.

Därför är den kritiske enligt mig inte beredd att gå längre än sd.
Och afs är dessutom bland breda folklager fullständigt okänt och med totalt okända personer i dess ledning.

Att på några månader då plocka 4 procent av den rätt så försiktige svensken kommer absolut inte att lyckas.
Citera
2018-05-10, 17:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Nej.

AfS fokuserar mer på utomparlamentariska aktioner typ som att fälla krokben på PK-eliten via Twitter eller liknande.

SD är ett seriöst och stabilt alternativ.
Citera
2018-05-10, 17:54
Medlem
Citat:
Sant.

De svenskar som är kritiska mot invandringen tycker vanligtvis inte illa om invandrare per definition.
De flesta har vänner, kollegor, partners o.s.v som är invandrare och som de uppskattar.

Och afs är dessutom bland breda folklager fullständigt okänt och med totalt okända personer i dess ledning.

Att på några månader då plocka 4 procent av den rätt så försiktige svensken kommer absolut inte att lyckas.
Jag har inte sett någon som gillar AfS använda uttryck som judehora. Så det är nog bara i din egna hjärna det spökar eller så hittar du på.
Citera
2018-05-10, 17:57
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Sant.

Vad vill du ha sagt med ditt inlägg egentligen?
” Jag känner en med brunt hår och bruna ögon. Därför lägger jag min röst på SD och inte AFS”

AFS vill att alla, alla som på veka grunder fått uppehållstillstånd skall återvandra.

Nej, det betyder inte att din adopterade fru från Indien som bott hela sitt liv i Sverige skall skickas hem till Indien.

Du låter precis som de som attackerade SD i valet 2010. Med banala och dryga argument baserade på känslor och inte logik.
https://youtu.be/0wj4iDWNjhs

Nej, de flesta svenskar har inte en partner, vän eller arbetskamrat som är utomeuropeisk.
Citera
2018-05-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
” Jag känner en med brunt hår och bruna ögon. Därför lägger jag min röst på SD och inte AFS”

AFS vill att alla, alla som på veka grunder fått uppehållstillstånd skall återvandra.

Nej, det betyder inte att din adopterade fru från Indien som bott hela sitt liv i Sverige skall skickas hem till Indien.

Du låter precis som de som attackerade SD i valet 2010. Med banala och dryga argument baserade på känslor och inte logik.

Nej, de flesta svenskar har inte en partner, vän eller arbetskamrat som är utomeuropeisk.

De flesta har framförallt varken partner, kollega eller vän som röstar afs vore nog en ännu mer passande beskrivning....
Citera
2018-05-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

Du menar med andra ord att det är logiskt att Sverige ska skicka hem alla invandrare med utomeuropeiskt ursprung?

Ja, med den logiken lär nog 1 procent av rösterna vara att betrakta som en stor framgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in