Citat:
Ursprungligen postat av
Rudel-Stuka-Ace
4% blir svårt men liknande har hänt i många val i världen. Nya partier slår igenom.
Jag kommer rösta på Afs till riksdagen. Jag röstar på dem av övertygelse. För mig finns ingen "bortkastad röst".
Skälen är:
-Afs är mot svågerpolitik. Det som skett i SD. Fullständiga nollor kommer upp sig inom SD bara de slickar rätt personer där bak.
-Behandlingen av SDU samt hur SD uteslutet massa duktiga medlemmar pga bagateller.
-SDs vurmande för Israel och stöd till sionismen.
-Dess ekonomiska politik. Jag stödjer Afs mera borgerliga politik på området. Gillar också plattskatten Afs vill ha. Jag är ingen "sosse light" som Sd är. Vill ha sänkta skatter.
-Gillar ledaren Kasselstrand. Begåvad och trevlig kille med framtiden för sig. Åkesson kommer snart avgå och det finns ingen värdig arvtagare inom SD. Det var Kasselstrand som var den lämplige inom SD.
Instämmer.
Att SD-ledningen saboterade för Sverige & svenska folket så pass, att man kastar ut ett stjärnskott som Kasselstrand, som verkligen vill Sverige väl - i första hand - samt var en sådan given efterträdare till numera så utbrände Jimmie Åkesson, that is beyond my comprehension. Oförlåtligt saboterande. Bevisar dock att makt korrumperar och att SD-ledningen sätter sitt eget välbefinnande framför deras väljares, samt makten framför allt… Även deras så onödiga uttalanden när AfS introducerades i år och SD-ledningens fortsatta nedsättande epitet på AfS, inklusive de som klokt nog hoppat av SD till förmån för AfS, bevisar detta. Därtill att Jimmie Åkesson (förutom stollarna inom F! & KD, som snart ändå åker ur RD, men vars partiledare vill terrorstämpla NMR), är den partiledare som öppet uttalat sig i pressen att han vill förbjuda ytterligare en befarad konkurrent; NMR, som för första gången ställer upp till val, gör att de istället borde kallas ZionistDemokraturerna.
Jag hoppas därför AfS:arna är kloka nog att orka stå över detta lågvattenmärke och ignorerar glåporden samt istället koncentrerar sig på att rikta sin kritik mot 7-klövern, i första hand och i sista hand på de paranoida, avundsjuka inom SD-ledningen.
För jag tror ändå att majoriteten utav gräsrötterna inom både SD & AfS inte har något emot varandra och helst vill att de ska kunna samarbeta: Men att det tydligen främst är respektive partiers ledningar som har fortsatt svårt att lägga deras destruktiva groll bakom sig.
Folkligare, ”bonnigare” Jimmie & Co. kompletterar nämligen utmärkt de mer intellektuella och välutbildade gänget bakom Kasselstrand & Co. Så om de bara kunnat samarbeta – för Sveriges väl – så hade de tillsammans verkligen varit ett oslagbart Winning Team som kunnat plocka upp sympatisörer från ett mycket bredare folklager. Så, man up pls. och slut leden mot=> landsförrädarna inom 7-klövern.
Dessutom, vänligen notera alla ni osäkra som står mellan valet SD eller AfS:
En röst på det du tror på är aldrig bortkastad
https://svegot.se/2018/05/07/en-rost-pa-det-du-tror-pa-ar-aldrig-bortkastad/
Är en röst på ett parti utanför riksdagen bortkastad? Inför riksdagsvalet ställer sig många just den frågan och för den genomsnittlige väljaren är det säkerligen inte en helt enkel fråga att svara på. Det finns alltså god anledning att försöka reda ut begreppen, skriver Andreas Feymark, Alternativ för Sverige, på Tidningen Svegot.
1 % - Valsedlar: medför att partiet enligt nuvarande regler får sina valsedlar utlagda vid de två nästkommande valen till riksdagen.
2.5% - Partistöd: till partier utanför riksdagen utgår partistöd endast om partiet fått minst 2,5 procent av rösterna i hela landet i något av de två senaste riksdagsvalen.
4 % - Riksdagen: ska AfS ta mandat i riksdagen krävs minst 4 procent av rösterna.