2018-05-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Varför ropa efter avgång?
Djurgården har aldrig varit ett vinnande lag. Förutom vid något enstaka tillfälle. Djurgården håller sin klass som alltid.

Det är värre för IFK Göteborg. I särklass Sveriges största lag genom tiderna. Där bör det finnas riktigt med ångest i dag.
Efter att dominerat i Sverige och faktiskt inte bara deltagit i dom europeiska cuperna utan man varit med och vunnit så är man i dag i klass med ett lag som tex Djurgården.

Det måste vara riktigt hårt.

En av våra anställda tycker det är hårt, då han fortfarande tycker att vi borde spöa typ Manchester United, jag var ungefär 6-8 år när vi spöade United med mera(80s kid), är man lite mer realistisk och långsiktig så har man tålamod, media med mera har enormt svårt att förstå sig på det blåvita supporterkollektivet, dom är fullständigt clueless. Vilket är rätt kul.

Jag gillar Axen, han är fantastisk i den roll han har nu, men efter MFFs torsk mot Kalmar, med 3-0 satt han och var rätt så snäll mot dom i mitt tycke, medans han hängt på övriga media när det gäller våra skitmatcher, även inlägg som ditt känns väl lite off om jag skall vara helt ärlig.

MFF har väl oftast också mer tålamod än lagen i Stockholm, och det tror åtminstone jag är ganska bra och nyttigt, givet att man faktiskt ser att det sker förbättringar både sportsligt och organisatoriskt under en förändringsfas.

Nu skall jag ta ut båten på en sväng, have it good som Glenn säger.
2018-05-10, 12:39
Medlem
landofmoronss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Förväntningarna och kraven är betydligt större (ibland orimligt stor) bland Stockholmslagen än i lag från småstäder som Göteborg.

Tycker personligen att Özcan gjort ett bra jobb i dif. Tog de till en toppstrid och tredjeplacering vilket är deras bästa resultat på många år men Bosse stod för ett bedrövligt transferfönster vilket gör att dif nu står med en oduglig offensiv som man inte vinner många matcher med.

Småstäder som Göteborg... fyllan började tidigt idag.
2018-05-10, 13:35
Medlem
Brainstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landofmorons
Småstäder som Göteborg... fyllan började tidigt idag.
Att Göteborg är något av en småstad kan jag skriva under på. Dock en stor sådan. Stockholm skulle jag säga är en liten storstad.

Hellre Gbg än att trängas ikring alla bönder med pr, dj och bajen-drömmar
2018-05-10, 15:07
Moderator
vfs avatar
Citat:
Förväntningarna och kraven är betydligt större (ibland orimligt stor) bland Stockholmslagen än i lag från småstäder som Göteborg.
.

Bajen har aldrig haft några krav på sig, ett guld på 103 år är absolut inget alls. Bajen ligger t.o.m bakom GAIS i maratontabellen om jag kommer ihåg rätt.

DIF och AIK är en annan sak när det gäller kravställning
2018-05-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bajen har aldrig haft några krav på sig, ett guld på 103 år är absolut inget alls. Bajen ligger t.o.m bakom GAIS i maratontabellen om jag kommer ihåg rätt.

DIF och AIK är en annan sak när det gäller kravställning
Märks att du inte bor i Stockholm. Gissa varför det sparkats tränare till höger och vänster i Bajen genom åren?

För att kravbilden alltid är stor här, både på spelare och ledare. Det har ingenting med vad vi ligger i maratontabellen, eller vad Gais nu hade för relevans till detta.
2018-05-10, 15:24
Moderator
vfs avatar
Citat:
Märks att du inte bor i Stockholm. Gissa varför det sparkats tränare till höger och vänster i Bajen genom åren?

För att kravbilden alltid är stor här, både på spelare och ledare. Det har ingenting med vad vi ligger i maratontabellen, eller vad Gais nu hade för relevans till detta.

Självbilden möjligen, Bajen är inget att räkna med (sportsligt) i det långa loppet och därmed tror jag nog att kraven är betydligt större på DIF och AIK.

Sedan kan alla Bajare leva i sin egen villfarelse om att Bajen berör etc.
2018-05-10, 15:29
Medlem
Citat:
Självbilden möjligen, Bajen är inget att räkna med (sportsligt) i det långa loppet och därmed tror jag nog att kraven är betydligt större på DIF och AIK.

Sedan kan alla Bajare leva i sin egen villfarelse om att Bajen berör etc.
Nordens överlägset största publik och en stadig inkomstkälla. Framtiden tillhör oss.
2018-05-10, 15:37
Moderator
vfs avatar
Citat:
Nordens överlägset största publik och en stadig inkomstkälla. Framtiden tillhör oss.

Men du, ni kanske kan ta någon titel till, men ni lär inte komma över tio segrar under överskådlig tid.
Man tävlar inte i publiksiffror.
2018-05-10, 15:42
Medlem
Citat:
Men du, ni kanske kan ta någon titel till, men ni lär inte komma över tio segrar under överskådlig tid.
Man tävlar inte i publiksiffror.
Ständigt bra publiksiffror ger bra ekonomiska resurser som i långa loppet ger sportsliga resultat.

Utöver Malmös ekonomi är det ingen aspekt i något annat lag jag är avundsjuk på.
2018-05-10, 15:58
Medlem
Citat:

Sedan vad då? 2012?

Publik är inte allt. Det ser bra ut för er i år, kanske början på något nytt?
2018-05-10, 16:52
Medlem
Citat:

Om det är cash som avgör så tillhör framtiden MFF, nu vet jag inte vad som ingår i deras "övrigt", men dom lirar lite i en annan division, dom är ju uppe på typ 190 miljoner(exklusive spelarförsäljningar och europaspel) i omsättning, ett "dåligt" år(med dåligt menar jag lite flopp i europaspelet). Bajen har likt tex Gnaget och Blåvitt alltså i runda slängar ca 90 miljoner att hämta in någonstans.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-05-10 kl. 17:00.
2018-05-10, 17:08
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Om det är cash som avgör så tillhör framtiden MFF, nu vet jag inte vad som ingår i deras "övrigt", men dom lirar lite i en annan division, dom är ju uppe på typ 190 miljoner(exklusive spelarförsäljningar och europaspel) i omsättning, ett "dåligt" år(med dåligt menar jag lite flopp i europaspelet). Bajen har likt tex Gnaget och Blåvitt alltså i runda slängar ca 90 miljoner att hämta in någonstans.
Bajen ska dubbla sin omsättning inom närmaste 5 åren
Hur det ska gå till vet jag inte men det är ambitionen iaf enligt vd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in