Citat:
Ursprungligen postat av
Vinbergssnacka
Ibland tror man, man blir vansinnigt här. Att man känna man måsta debattera att någon som aldrig har setts i rullstol inte satt i rullstol. Att om det synes två flickrum på ovanvåning och ett musikrum på nedervåning - att det är så och att man inte har flyttat på det - så att det passar in i bilden att A inte kunde gå i en trappa. Och allt detta skulle förklara mer eller mindre varför en eller två föräldrar döda sina barn????
Rullstolen har säkert varit nämnd i februari för första gången.
Hur skulle möbleringen kunna förklara
varför föräldrarna dödade sina barn? Jag förstår om du har svårt att hänga med om det är den kopplingen du försöker hitta i mitt resonemang. För den finns inte där.
Måste du låtsas som att sjukdomen inte fanns eller att läkarintygen var förfalskade för att lättare förstå varför föräldrarna dödade barnen, så förstår jag om du har svårt för att få det att gå ihop. Det är ju knappast så att alla barn som inte orkar gå i en trappa blir mördade.
Däremot händer det säkert att sjuka barn sover på nedre plan i ett 1,5 planshus. Men för er som är övertygade om att barnen, trots läkarintyg och hemundervisning, var friska som nötkärnor så verkar det vara viktigt att barnen som mördades var just friska som nötkärnor. Allt som talar för att dom var sjuka är trådsanningar och lögner.
Det kan inte vara lätt att reda ut hur saker och ting hänger samman om man inte kan se att både barnen och föräldrarna var sjuka på ett eller annat sätt. Barnen var förmodligen lika fysiskt sjuka som föräldrarna var psykiskt sjuka. Men det är bara min gissning. Så oavsett hur ljust och fint huset än må se ut så tror jag att det fylldes med förtvivlan, smärta och sorg dom sista åren.
Jag misstänker att ett musikrum låg långt ner på prioriteringslistan sista tiden och att lärarna knappast möttes av dansande och kvittrande barn. För då hade dom nog slagit larm om att något var fel med läkarintyg och särskild undervisning i hemmet. Skolan skulle förmodligen inte heller ha lagt ner all den energi dom gjorde för att hjälpa en familj i djup kris med två barn som led av en ofattbar sjukdom.
Jag tror att barnen tillbringade en hel del tid i sina sängar, men inte på övervåningen i huset. Jag ser tecken som tyder på det. Det är min teori, övriga kan köpa den eller konstruera en egen. Jag bryr mig inte särskilt mycket om vilket.
Konstruera gärna en teori som verkar vettig utifrån att läkarintygen var förfalskade, skolan beviljade särskild undervisning mot bättre vetande och att lärarna möttes av pigga och friska barn i det ljusa hemmet. Spelande på piano och stojande i poolen. Lektionerna genomfördes i dom nymålade flickrummen i två olika nyanser av blått, med vetgiriga barn som till 100% följde läroplanen precis som alla andra barn i motsvarande ålder. Som sedan dödades i samförstånd av sina föräldrar.
Det går inte att få det att bli vettigt genom att plocka bort alla beståndsdelar ur teorin, den blir inte heller vettigare för att man plockar bort någon eller några. Man får helt enkelt acceptera tragedin med sina sammantagna faktorer som gemensamt ledde till ett tragiskt slut.