Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tror inte heller att det var samma. Rummen särskiljer sig från resten av huset på alla sätt både i stil och känsla. Det ser snarast konstruerat.
Jag tror faktiskt inte att flickorna, i alla fall inte Agnes, hade sitt rum där. Om hon tillbringade mycket tid i sängen så tror jag inte att valet hade blivit ett litet rum en trappa upp. Jag tror snarare att hon har vistats i det som nu är möblerat till ett föräldrarum. Skenan i taket för mörkläggningsdraperi tyder på det. Möjligen har ”piano”-rummet varit hennes. Oavsett vilket, så placerar man knappast ett sjukt barn allt för långt ifrån det område där familjen mestadels vistas. Om hon dessutom har haft smärtor så är det nästan självklart att rummet bör ha varit på samma plan som husets badrum. Att hon var med på skolavslutningen i rullstol gör att jag har svårt att se henne gå upp och ner i trappor dagligen.
Att, i alla fall, det ena rummet inte ser riktigt ”färdigt” ut, det saknas fönsterbräda, styrker i mina ögon beskrivningen av Agnes sjukdom. Det har inte varit i bruk som barnrum, det är tveksamt även med det andra.
Att barnrummen på övervåningen är stylade för visning är förmodligen anledningen till att ”Be Happy” -tavlan dök upp i fönstret för en tid sedan i det ”tömda” huset. Det är väl mäklarens accessoar liksom ”Smile”-kudden i det andra rummet. Tavlan står väl på en list vid huvudändan av sängen i det ljusblåa rummet? Så vi kan nog lägga allehanda budskap från sörjande anhöriga eller andra åt sidan. Det var mäklaren som ville göra huset klart för visningar som ställde dit den. Utan rinnande blod.
Att vi inte har deltagare i tråden som bor stadigvarande i närheten av huset eller har daglig kontakt med någon av familjerna bevisas av att både styling och ommålning i huset har skett utan att någon varken sett det eller hört talas om det. Det placerar på nåt sätt samtliga vittnen en liten bit bort från händelsernas centrum.
Dom senaste konspiratoriska inläggen om allehanda maffior är ett lågvattenmärke i tråden. I bästa fall beror dom på förvirring med anledning av den sena timmen dom skrevs, men i värsta fall så kan dom även vara tecken på tilltagande vanföreställning. Väldigt oroande eftersom flera verkar drabbade. Masspsykos.