2018-05-10, 00:14
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vägghyllorna är kvar, för jobbigt att ta ned med fula kulhål, pianot osv. Allt som är bökigt att hantera inklusive julstjärnan som ställdes i ett hörn...

Ja, fick också den känslan, just med hyllorna på väggen, känns bara som att "nä, nu orkar vi inte jobba mer".
Just med det rummet tycker jag att man kunde ha ansträngt sig lite till.
Citera
2018-05-10, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Aldrig att man skickat hem ambulerande lärare till en sliten lägenhet... så klart. Men en sådan familj hade inte heller krävt det. O var krävande. Väldigt krävande. Och han ville ha mer... det var något han saknade... livskvalitet! Därför måste han döda hela familjen... och få med sig frun på projektet, eller om de var de båda som saknade nåt!
Utfärdar man ett gemensamt avskedsbrev och skriver under båda två och 10 dagars tekniska undersökningar bekräftar detta brev så pass att polisen går ut som enda info och berättar om det, kan du räkna med att oddsen för att båda var med på det och saknade nåt är väldigt låga.
Citera
2018-05-10, 00:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det var nästan tio år sedan.
Men visst fanns det två sovrum på nedervåningen i villan?
Jag har inte kunnat se bilderna igen men tror det var så.

Testade med den länken jag hade uppe, men det fungerade inte.

https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/skane/lomma/bjorkvagen-3/#bilder

Jo, det är två sovrum nere, master bedroom och lilla musikrummet.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-05-10 kl. 00:24.
Citera
2018-05-10, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag har lite svårt att tro att sängarna på bilderna skulle vara samma som flickorna skulle ha legat döda i.
Nej, dessutom är inte resårmadrasser med ben förstahandsvalet i barnrum. Det tyder i så fall på att den delen av händelsebeskrivningen att dom hittades i sina sängar kan vara sann.
Citera
2018-05-10, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte heller att det var samma. Rummen särskiljer sig från resten av huset på alla sätt både i stil och känsla. Det ser snarast konstruerat.

Jag tror faktiskt inte att flickorna, i alla fall inte Agnes, hade sitt rum där. Om hon tillbringade mycket tid i sängen så tror jag inte att valet hade blivit ett litet rum en trappa upp. Jag tror snarare att hon har vistats i det som nu är möblerat till ett föräldrarum. Skenan i taket för mörkläggningsdraperi tyder på det. Möjligen har ”piano”-rummet varit hennes. Oavsett vilket, så placerar man knappast ett sjukt barn allt för långt ifrån det område där familjen mestadels vistas. Om hon dessutom har haft smärtor så är det nästan självklart att rummet bör ha varit på samma plan som husets badrum. Att hon var med på skolavslutningen i rullstol gör att jag har svårt att se henne gå upp och ner i trappor dagligen.

Att, i alla fall, det ena rummet inte ser riktigt ”färdigt” ut, det saknas fönsterbräda, styrker i mina ögon beskrivningen av Agnes sjukdom. Det har inte varit i bruk som barnrum, det är tveksamt även med det andra.

Att barnrummen på övervåningen är stylade för visning är förmodligen anledningen till att ”Be Happy” -tavlan dök upp i fönstret för en tid sedan i det ”tömda” huset. Det är väl mäklarens accessoar liksom ”Smile”-kudden i det andra rummet. Tavlan står väl på en list vid huvudändan av sängen i det ljusblåa rummet? Så vi kan nog lägga allehanda budskap från sörjande anhöriga eller andra åt sidan. Det var mäklaren som ville göra huset klart för visningar som ställde dit den. Utan rinnande blod.

Att vi inte har deltagare i tråden som bor stadigvarande i närheten av huset eller har daglig kontakt med någon av familjerna bevisas av att både styling och ommålning i huset har skett utan att någon varken sett det eller hört talas om det. Det placerar på nåt sätt samtliga vittnen en liten bit bort från händelsernas centrum.

Dom senaste konspiratoriska inläggen om allehanda maffior är ett lågvattenmärke i tråden. I bästa fall beror dom på förvirring med anledning av den sena timmen dom skrevs, men i värsta fall så kan dom även vara tecken på tilltagande vanföreställning. Väldigt oroande eftersom flera verkar drabbade. Masspsykos.
Citera
2018-05-10, 07:33
Medlem
Jag tror inte att A tillbringade en stor del av sitt liv i sängen. Om det var så, tror jag att lärarna hade slagit larm. Jag tror att A kunde obehindrad röra sig mellan våningarna. Dessutom tror jag inte att A hade sitt rum tillsammans med pianot eller att man flyttade piano i styling syftet. Det är åpenbart att A hade sitt rum på andra våningen. Försöker man att förvränga detta kommer man sanningen inte en millimeter närmare, tror jag. Vi försöker alla att vrida på saker för att passa in det i våra teorier. Ingen är fri från det, men tyvärr hjälper det inte i att förstå vad och varför.

Huset är som det är. Stylat visst, sängar bytt - kan man nu verkligen hoppas på om det är någon som har hittats där - ändring av rummens ändamål? Tror jag inte på.
Citera
2018-05-10, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag tror inte att A tillbringade en stor del av sitt liv i sängen. Om det var så, tror jag att lärarna hade slagit larm. Jag tror att A kunde obehindrad röra sig mellan våningarna. Dessutom tror jag inte att A hade sitt rum tillsammans med pianot eller att man flyttade piano i styling syftet. Det är åpenbart att A hade sitt rum på andra våningen. Försöker man att förvränga detta kommer man sanningen inte en millimeter närmare, tror jag. Vi försöker alla att vrida på saker för att passa in det i våra teorier. Ingen är fri från det, men tyvärr hjälper det inte i att förstå vad och varför.

Huset är som det är. Stylat visst, sängar bytt - kan man nu verkligen hoppas på om det är någon som har hittats där - ändring av rummens ändamål? Tror jag inte på.

Flickorna hade läkarintyg, dom led av en ofattbar sjukdom. Det var därför lärarna var där. Vad skulle dom slå larm om? Att en sjuk flicka vistades i sin säng? Alla visste redan om sjukdomen, annars skulle flickorna varit på skolan.

Kan du förklara var förvrängningen sker resonemanget, utom i påståendet att lärarna skulle ha slagit larm om dom upptäckt att A var sjuk? Det är ett fullständigt ologiskt påstående.
Citera
2018-05-10, 08:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att hon var med på skolavslutningen i rullstol gör att jag har svårt att se henne gå upp och ner i trappor dagligen.

Har inte sett några uppgifter att Agnes skulle suttit i någon rullstol på skolavslutningen. Tvärtom ska hon ha varit som vanligt utan att det syntes något fysiskt på henne enligt vittnesmål - som jag nu inte hittar längre. Hittar du någon källa på att hon satt i rullstol?
Citera
2018-05-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Har inte sett några uppgifter att Agnes skulle suttit i någon rullstol på skolavslutningen. Tvärtom ska hon ha varit som vanligt utan att det syntes något fysiskt på henne enligt vittnesmål - som jag nu inte hittar längre. Hittar du någon källa på att hon satt i rullstol?

Skulle precis fråga detsamma, det senaste jag läste var att hon på skolavslutningen såg ut "som vanligt"
Ganska länge sedan visserligen, men vart kommer uppgifter om rullstol ifrån?
Citera
2018-05-10, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Skulle precis fråga detsamma, det senaste jag läste var att hon på skolavslutningen såg ut "som vanligt"
Ganska länge sedan visserligen, men vart kommer uppgifter om rullstol ifrån?
Det är en uppgift som har cirkulerat i tråden. Det är iofs inte ens bevisat att hon var på skolavslutningen så allt kan ju vara fabulerat. Stackars A var sjuk sedan ett par år tillbaka så det är svårt att veta vad som menas med att hon såg ut som vanligt. Det kan tyvärr till och med betyda ”lika sjuk som vanligt”. Den ursprungliga uppgiftslämnaren får gärna förtydliga detta.
Citera
2018-05-10, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej nu vet jag inte vad som hänt.Förra veckan stod LH alltså Os pappas företag på adressen.Nu är Os Utbildning i koncernen Grafisk Konsult och Os utbildning står på adressen samtidigt som hans företag står i Kalmar.Jag ska prata med min vän i morgon ?!
https://www.allabolag.se/5560833252/oskar-henkow-utbildning-ab

Du får nog reda ut begreppen med dem.

För det första, Oskars syster var bara suppleant i hans företag. Ett krav för en så liten styrelse, dvs bara bestående av Oskar, som företaget hade. Oskars syster drev inte ett företag med honom om du tror det. Verksamheten var skatterådgivning och utbildning och handel med värdepapper. Vanligt att man lägger till det sista men det var Oskars kurser och rådgivning som genererade intäkterna. Nu har Oskars syster köpt ut företaget från dödsboet och hans pappa sitter med som suppleant i styrelsen. Det säger jag inget om, säkert lätt att beräkna värdet på företaget när kassakon är död.

Men, nu hade du information om att Oskars pappas företag på något sätt skulle velat köpa huset? Oskars pappa har ett enskilt företag och är styrelseordförande i ett större bolag. Blanda inte ihop det företagets nyckeltal med Oskars pappa. Oskars pappa driver inte ett företag med x anställda och omsätter x miljoner men varför är det över huvud taget viktigt i sammanhanget?

Den nya uppgiften du kom med i går, att huset skulle köpts för tre veckor av Oskars släkt, gick tydligen inte igenom? Gav de ett så lågt bud att det retade upp övriga som krävde försäljning av mäklare?

Varför registrera ett nytt mobilabonnemang på adressen i Bjärred med ett företag som inte existerar men skall förväxlas med Oskars pappas företag. Gjorde han det själv eller Oskars syster? I vilket syfte?

Vem som helst blir förvirrad av dina nya uppgifter som tyvärr bara ökar misstanken om att pengar är viktigare än allt annat för del människor.
Citera
2018-05-10, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Om polisen mot förmodan skulle få reda på att O eller H ensam utförde morden, då görs alltså dennes släkt arvslös? Rätt?
Kommer polisen gå ut till allmänheten med vem som är eventuell ensam mördare, eller undviker dom det av respekt för anhöriga?

Oavsett, så går det väl att se vem som i framtiden kommer sälja villan, vilken släkt alltså.
Eller kan villan i ett sånt här extremt fall säljas med någon form av anonymitet eller sekretess från allmänheten så vi nyfikna inte kan se på lagfart vem som egentligen då polisen anser vara ensam mördare?
Det borde väl gå att spinna vidare på den här trådänden ett tag. Nu är huset ute till försäljning så eventuella frågetecken kring arv och arvslöshet bör vara uträtade. Finns det något som nu tyder på att det inte handlar om två självmord? Om det hade handlat om tre mord avslutade med ett självmord så borde väl inte mördarens anhöriga ha någon del i dödsboet och arvskiftet?

Det vore väl oerhört märkligt om Oskars anhöriga ärvde hälften om han mördat Hanna? Det finns tyvärr ingen med läkarlegitimation i tråden, men det kanske finns någon jurist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in