2018-05-09, 23:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Lärarna hade varnat tror jag om familjen hade varit en fattig familj el invandrarfamilj. I synnerhet om orten inte hade hetat Bjärred
Helt rätt. Särskilt med en så pass vältalig far, blev de rejält förda bakom ljuset.
Citera
2018-05-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- För mig är det exakt som Oskar och Hannas hem......
tillräckligt mycket

- För några veckor sedan var det helt toooomt-
- mycket vill ha mer -
Vilken färg var det på väggen innan? Jag är trea på bollen.
Citera
2018-05-09, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Lärarna hade varnat tror jag om familjen hade varit en fattig familj el invandrarfamilj. I synnerhet om orten inte hade hetat Bjärred

Aldrig att man skickat hem ambulerande lärare till en sliten lägenhet... så klart. Men en sådan familj hade inte heller krävt det. O var krävande. Väldigt krävande. Och han ville ha mer... det var något han saknade... livskvalitet! Därför måste han döda hela familjen... och få med sig frun på projektet, eller om de var de båda som saknade nåt!
Senast redigerad av rappytt 2018-05-09 kl. 23:51.
Citera
2018-05-09, 23:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
...
Vad hände med "kontorslokalen" som O hade? Den låg på en annan adress i Bjärred.
Det var nästan tio år sedan.
Men visst fanns det två sovrum på nedervåningen i villan?
Jag har inte kunnat se bilderna igen men tror det var så.
Citera
2018-05-09, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det var nästan tio år sedan.
Men visst fanns det två sovrum på nedervåningen i villan?
Jag har inte kunnat se bilderna igen men tror det var så.

Tio år sedan? Lokalen fanns skriven på hans företag veckorna runt morden.
Citera
2018-05-09, 23:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Det betvivlar jag. Den länk jag fick se ledde till en artikel från 2009.
Citera
2018-05-09, 23:52
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
I ett så känsligt fall är det att rekommendera. Vet inte hur det förhåller sig, men du betalar bara aktiv redovisad tid.

Vilket kan bli ganska många timmar om boutredningsmannen ska gå igenom och sätta sig in exempelvis den avlidnes näringsverksamhet. Där den som redan är insatt ska betala extra för att denne råkar vara insatt? Men iofs kan jag anta att det är så det kanske är, för så fungerar det ju i en del andra sammanhang.
Citera
2018-05-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ja, det har de. Men pianot med extrakudde, gitarren och fiolen som är instuvad i ett rum antyder att här har det kanske inte varit så fullt ut.

Vad hände med "kontorslokalen" som O hade? Den låg på en annan adress i Bjärred.
Nej numera ska det inte vara superstylat utan se ut som det bor människor där, alltså lite personliga grejor. Makabert i detta fall.
Citera
2018-05-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Nej numera ska det inte vara superstylat utan se ut som det bor människor där, alltså lite personliga grejor. Makabert i detta fall.

Ah, så du menar att adventsstjärnan som ligger kvarglömd mer eller mindre är ett stylingknep, liksom det berömda pianot med extra sittkudde? Jag antar att du följt tråden?
Citera
2018-05-09, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilket kan bli ganska många timmar om boutredningsmannen ska gå igenom och sätta sig in exempelvis den avlidnes näringsverksamhet. Där den som redan är insatt ska betala extra för att denne råkar vara insatt? Men iofs kan jag anta att det är så det kanske är, för så fungerar det ju i en del andra sammanhang.
Ja inte sjutton ska någon straffas för att ha en juristutbildning. Som den andra resonerar låter det som klassisk vänsterretorik.
Citera
2018-05-09, 23:58
Medlem
Citat:

Det fanns ett litet/mindre rum på nedervåningen som ser ut att ha använts som kontor/gästrum.
Citera
2018-05-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ah, så du menar att adventsstjärnan som ligger kvarglömd mer eller mindre är ett stylingknep, liksom det berömda pianot med extra sittkudde? Jag antar att du följt tråden?
Ja, jag följer tråden, då jag lyssnat på Oskars föreläsningar vid ett par tillfällen och varit immponerad Förstår inte riktigt vad du menar, om jag skrivit något fel eller retat upp dig på annat sätt. Förklara gärna för jag vill verkligen inte skriva något som retar upp någon. Jag har absolut inga onda avsikter. Kan du ge mig adressen så kollar jag vem som är formell ägare just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in