2018-05-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ja det ser lite konstigt ut. Tror inte jag heller men varför tömma och sen sätta in annat? Sängar och diverse personliga saker förstår jag men allt annat? Soffor, bord etc.

Det finns företag som livnär sig på att sälja möbler som mest är ögongodis. Omöjliga att sitta i eller för den delen, sova i. Går att fylla hus med rekvisita, men här verkar det ändå inte vara 100 procent så.
Citera
2018-05-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Varför kom frågan om försäljning upp innan utredningen är klar?
Det kom inte upp några frågor om försäljning.Tvärtom de kände att det var för tidigt.De har väl haft lite samma tankar som några av er här inne.Det beslutades att huset skulle vara tomt åtminstone tills utredningen är klar.
Citera
2018-05-09, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Men om det inte finns mycket kvar från O och H, har någon först tömt och sen satt in andra möbler?

Ja en del av möblerna är ditsatta efter ja.Som exempel köksbord stora fåtöljen i vardagsrummet.Borden m.m.
Citera
2018-05-09, 23:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Vad är det för regel? Det blir knappast rättvist om ena sidan har juridisk expertis inom släkten, medan den andra inte har det. Vad jag förstår har Os sida gott om jurister som kan hjälpa till?

Livet är inte rättvist, varför skulle döden vara det? Även i fall där ingen av dödsbodelägarna har juridisk kompetens tillgänglig förväntas de lämna in bouppteckningen men givetvis kan de välja att leja bort det om de vill. Begravningsbyråer och banker gör det gärna men tar givetvis betalt för det.
Hursomhelst så ska ju alla transaktioner redovisas.
Citera
2018-05-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det kom inte upp några frågor om försäljning.Tvärtom de kände att det var för tidigt.De har väl haft lite samma tankar som några av er här inne.Det beslutades att huset skulle vara tomt åtminstone tills utredningen är klar.

Men varför ligger det ute till försäljning då?
Citera
2018-05-09, 23:33
Medlem
Citat:
Det finns företag som livnär sig på att sälja möbler som mest är ögongodis. Omöjliga att sitta i eller för den delen, sova i. Går att fylla hus med rekvisita, men här verkar det ändå inte vara 100 procent så.
Ok det hade jag ingen aning om. Lite blandat då med andra ord. Ja färgsättningen är lite knepig på sina ställen som inte riktigt stämmer. Rosa mattan i master sovrummet, blommiga fåtöljen tex. Tror de hade en mer sober/strikt stil med lite mer åt designhållet. Fast vad vet jag.
Citera
2018-05-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ja en del av möblerna är ditsatta efter ja.Som exempel köksbord stora fåtöljen i vardagsrummet.Borden m.m.
Ok tack, det var precis vad jag skrev. Den blommiga fåtöljen stämde inte riktigt
Citera
Medlem
Citat:
Det där är inte samma företag 😓Jag är själv rätt förvirrad nu 😎Grafisk konsult LHH AB
Detta är ju en enskild firma?!
N.Armstark
Detta menade jag
https://gulasidorna.eniro.se/f/grafisk-företagskonsult-l-h-h-ab:7845776
Ska försöka reda ut detta under helgen vad det är som händer...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag har lite svårt att tro att sängarna på bilderna skulle vara samma som flickorna skulle ha legat döda i.

Jag tror inte heller att det var samma. Rummen särskiljer sig från resten av huset på alla sätt både i stil och känsla. Det ser snarast konstruerat.
Citera
2018-05-09, 23:39
Medlem
Citat:
Många mäklarstylister har med sig en hel buss med möbler som de stylar husen/lägerheten med.
Citera
2018-05-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med dig - hoppas kläder, skor toalettsaker och saker i lådor är borta.
Tycker nog att väckarklocka, kockböcker, barnböcker, gitarr o fiol och samt tvål på handfatat ändå är rätt personliga detaljer....

Men någon har ju naturligtvis varit där och fixat poolen, den kan ju inte sett ut så där i januari. Då har man väl också placerat ut vinglas mm. Dock tydligen inte klippt gräset.

Väldigt fina och trevliga bilder för övrigt. Klart attraktivt hus på hörntomt, dubbelgarage, många sovrum öppna ytor och ljusa färger.

De hade verkligen materiellt sett det väldigt bra familjen Henkow.
Frågan är om varningsklockorna på skolan hade ringt högre om barnen hade levt i materiellt sett torftigare miljö?
Hade de hemundervisande lärarna larmat då ??
Lärarna hade varnat tror jag om familjen hade varit en fattig familj el invandrarfamilj. I synnerhet om orten inte hade hetat Bjärred
Citera
2018-05-09, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Många mäklarstylister har med sig en hel buss med möbler som de stylar husen/lägerheten med.

Ja, det har de. Men pianot med extrakudde, gitarren och fiolen som är instuvad i ett rum antyder att här har det kanske inte varit så fullt ut.

Vad hände med "kontorslokalen" som O hade? Den låg på en annan adress i Bjärred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in