Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Chansen är ju microskopisk! Att jämföra med Ian och Bert funkar ju inte! Då var de ju ensamma med kritiken mot blattar. Nu har ju SD drivit alla andra partier åt rätt håll och kommer att bli stora i valet.
70% ogillar muslimer och kaosblattar, så visst finns det plats för fler partier som tar avstånd från blattar. Men nu har ju både S och M signalerat att de kommer att köra på SD:s gamla politik. Då blir det givetvis hopplöst att försöka komma in i riksdagen med såna argument...

Nej. SD med fler vill ha fortsatt invandring. AfS vill sätta stopp och införa återvandring. Stor och viktig skillnad. Vidare vill AfS göra sig av med gödbukspolitiken och det korrupta etablissemanget, detta är nästa generations rörelse. SD är för boomers.
Citera
2018-05-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
”Mikroskopisk”

Tror du på fullaste allvar att AFS väljare kommer från väljare som funderar på att rösta på S eller M?

Det är precis sådana väljare man måste ta för att bli stor.

Ni kan inte ta väljare enbart från SD, det räcker inte långt.

Rörligheten i varje parti är begränsad.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2018-05-09 kl. 23:39.
Citera
2018-05-09, 23:36
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Nej. SD med fler vill ha fortsatt invandring. AfS vill sätta stopp och införa återvandring. Stor och viktig skillnad. Vidare vill AfS göra sig av med gödbukspolitiken och det korrupta etablissemanget, detta är nästa generations rörelse. SD är för boomers.
Du är ju korkad! SD vill inte ha nån mer invandring! De vill repatriera ointregerade blattar och negrer.
Att de inte gastar om detta i första skeded är ju taktik. Det handlar ju om att släppa krav vid rätt tillfälle.
Nu kör både S och M gamla SD ideer. Hur tror du väljarna hade agerat om SD gått all in för 10 År sen?
Citera
2018-05-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det är bara folk som spenderar alldeles för mycket tid på Flashback som ens får tanken av att AfS skulle vara en maktfaktor. Typisk bortkoppling från verkligheten.

AfS har just nu runt 20% i FB opinionpoll, ungefär lika mycket som SvP hade i en motsvarande tråd 2014. De fick vadå? 5000 röster?
Inte en jävel bryr sig om AfS, ingen har ens hört talats om dem, så jämför dem inte med Ny Demokrati som blev en jättehit av två etablerade skojare, både bland media, politiker, kulturmöten och nöjen.

Endast på FB nämns AfS, och kanske någon artikel på Samnytt (en dödfödd sida som bara hardcore Avpixlat följare läser). Folk här ger partiet alldeles för mycket uppmärksamhet i motsvarighet till vad partiet egentligen förtjänar. Jag skulle gissa på att partiet får 1,5-2% max, och detta betraktar jag som väldigt optimistiskt.

Skulle AfS mot alla odds få 4%+ så skulle det vara jävligt intressant att få se hur de hanterar den situationen. Nya partiet som skaffar sig många stolar och når riksdagen slutar aldrig bra. Det blir oftast kaos direkt eftersom ingen egentligen är med på vad som faktiskt gäller och man har svårt att samarbeta eftersom man saknar konkreta tankar, en fastställd gemenskap och en prövad organisation.

Är benägen att hålla med, men såg du löpsedeln som Metro hade för några veckor sedan? En hel löpsedel om ett nazistparti. Vet inte om de blev tagna i örat dagen efter, det har varit tyst om det.
Citera
2018-05-09, 23:58
Medlem
Jack-Ryans avatar
Beror väl på utvecklingen fram till valet. Afs driver ett begränsat antal frågor. Gustav ger ett begåvat och bra intryck. Om inte annat kommer Afs att hindra SD från att bli alltför mkt mitten. Jag tror många resonerar så här: om Afs ligger nära eller över 4% när valet närmar sig röstar man på Afs. Om det ser osannolikt ut att de tar sig in faller rösten på SD. Under alla förhållanden ett bra alternativ för sverige.
Citera
2018-05-09, 23:58
Medlem
Nä ingen realistisk chans.

Efter att ha skummat posten så verkar det som flera inlägg övervärderar resp partiprograms innehålle. Väldigt få väljare läser partiernas partiprogram och gör sitt val utifrån innehållett.

En orsak till att AfS aldrig kommer att komma in i riksdagen är att de inte ens kommer att bli stora nog för att bjudas in till partiledardebatter mm.

FI får oförtjänt mycket publicitet trots sin ringa storlek pga Gudrun Schyman.

AfS har ingen motsvarande person.

Prognos, mindre än 1%. För 4% krävs ca 250 000 röster om jag räknat rätt. Hälften för 2% och distribution av valsedlar.

Mvh
Burt
Citera
2018-05-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Men suck, valkampanjen har inte ens dragit igång på allvar och de visar redan 1-2% i OU's. De har funnits i över ett år men valde att lanseras nu i februari, vilket knappast var en slump.

Vill man vara realistisk så kommer inte SD få något som helst inflytande på grund av DÖ 2.0 och de är alldeles för tama för att påverka politiken via debatter och dylikt.
Du tror alltså inte en liknande överenskommelse kommer ske om AfS kommer in i riksdagen?
Citera
2018-05-10, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag skrev att jag inte var intresserad av att läsa ditt obildade dravel.

Vi har redan konstaterat att:
Du uttalar dig om saker som du inte har en aning om, vilket implicerar att du är korkad nog att inte begripa alla läsare med IQ över lobotomerad fiskmås inser detta faktum.
Därmed blir du fullständigt ointressant som samtalspartner.

Till detta kan vi nu lägga att du är oförskämd nog att inte tillgodose min vänliga önskan om att du inte kontaktar mig mer.

Om du hade försökt att logiskt argumentera just varför man skall rösta på SD istället för AfS samt förklarar utifrån vilka premisser du baserade din argumentation på, hade det kanske funnits en förutsättning för en fruktbar diskussion trots dina uppenbara intellektuella begränsningar.

Idiot be gone!

Du har ingen makt att styra över folk i ett diskussionsforum i en politisk tråd. Överlåt det åt mod, eller lämna tråden.

Du har missförstått innebörden av ordet obildad, som du slänger omkring dig. Antagligen för att stärka din position. Det misslyckas du med.

Jag har redan argumenterat varför man ska rösta på SD och inte AFS. Flera gånger dessutom. Ok att du inte håller med, men lär dig skillnaden.

Du resonerar som de värsta vänsterliberalerna du förmodat hatar. Du gör fatala argumentationsmisstag när du bla försöker förminska din meningsmotståndare med ord som "Logiskt tänkande", "IQ fiskmås," och "korkad" osv. Sen använder du ord som "vi" och "alla" för att stärka din position. Då har du redan förlorat. Det är bara du just nu. Vad "vi" och "alla" tycker är oväsentligt. Det är helt fundamentalt att förstå om du vill komma någon vart i dina övertygelser.

Du är på för djupt vatten utan flytväst, och jag vet såklart varför du använder dig av liknande uttryck. Det brukar gröngölingar göra. Du hade förmodligen aldrig gjort det i verkliga livet. Det är argumenten som ska vara centrala, inte din självbild.

Nu hjälper jag dig bara inför framtiden. Jag gissar att du är strax över 20 och kommer bemöta otalet politiska motståndare i framtiden. Ta debatten som en man eller ge fan i att ge dig in i den. Detta är som sagt en politisk tråd, förvänta dig svar på tal.

Du borde tacka mig istället.
Senast redigerad av redlineoffside 2018-05-10 kl. 00:10.
Citera
2018-05-10, 00:08
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro

Efter att ha skummat posten så verkar det som flera inlägg övervärderar resp partiprograms innehålle. Väldigt få väljare läser partiernas partiprogram och gör sitt val utifrån innehållett.

En orsak till att AfS aldrig kommer att komma in i riksdagen är att de inte ens kommer att bli stora nog för att bjudas in till partiledardebatter mm.

Prognos, mindre än 1%. För 4% krävs ca 250 000 röster om jag räknat rätt. Hälften för 2% och distribution av valsedlar.

Mvh
Burt

Jag tror du har fel Burt. AfS attraherar väljare som inte kissar i biograffoajeer eller eldar upp en årslön i grillen. De flesta av oss grät inte när berlinmuren föll och vi vill inte heller höra böneutrop i landet. Vi tycker inte att LAS och våldtäkter har någon beröringspunkt. Tror många inte heller skänker pengar till zigenarsmuts som vänsterpacket dragit in med hjälp av liberala judehoror som Björklund och Lööf. Du är lite fel ute med din prognos.
Citera
2018-05-10, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Jag tror du har fel Burt. AfS attraherar väljare som inte kissar i biograffoajeer eller eldar upp en årslön i grillen. De flesta av oss grät inte när berlinmuren föll och vi vill inte heller höra böneutrop i landet. Vi tycker inte att LAS och våldtäkter har någon beröringspunkt. Tror många inte heller skänker pengar till zigenarsmuts som vänsterpacket dragit in med hjälp av liberala judehoror som Björklund och Lööf. Du är lite fel ute med din prognos.

Tror inte att du riktigt förstod vad jag avsåg. Schyman är inte direkt min favoritperson. Jag skrev att hon får OFÖRTJÄNT mycket publicitet. Men hon får publicitet vilket gynnar hennes vridna agenda.

Vänligen blanda inte in mig i hennes galna åsikter.

Efter valet vet vi.

Personer som kallar sina politiska motståndare för judehoror agerar inte direkt som valvinnare för sitt parti men det förstår du säkert redan.

Mvh
Burt
Citera
2018-05-10, 00:25
Medlem
Citat:

Mvh
Burt

Bara riksdagspartierna som bjuds in till partiledardebatterna din stolle. Boomers, boomers everywhere.
Citera
2018-05-10, 00:27
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Tror inte att du riktigt förstod vad jag avsåg. Schyman är inte direkt min favoritperson. Jag skrev att hon får OFÖRTJÄNT mycket publicitet. Men hon får publicitet vilket gynnar hennes vridna agenda.

Vänligen blanda inte in mig i hennes galna åsikter.

Efter valet vet vi.

Personer som kallar sina politiska motståndare för judehoror agerar inte direkt som valvinnare för sitt parti men det förstår du säkert redan.

Mvh
Burt

Jag är inte medlem i AfS. Jag kan tänka mig att rösta på AfS eller NMR. Att Schyman får oförtjänt mycket publicitet beror på att MSM ägs av judar. Du kanske har förbisett det eller tycker det är ofint att kalla saker vid sitt rätta namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in