2018-05-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
"Grafisk konsult" är ett bolag som jag inte känner igen sedan tidigare... jag kollade också runt lite. Vad skulle O göra, starta någon typ av bokutgivning i konkurrens med sin kollega? Jag har tidigare spekulerat om att momsskriften verkar vara en parodi på böcker som O inte medverkade i.

Vad är dina tankar kring momsskriften förresten, har du läst den?

Nej måste erkänna att jag visste inte om detta heller 😓 Grafisk företagskonsult HHL AB visste jag om och blev informerad för ca 3 veckor sedan att de köpt huset.Och detta var innan Os pappas företag.I och med att huset kom ut till försäljning så tycks allt ha ändrat sig.
Citera
2018-05-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Det är klart att det fanns problem och lite uppgivenhet då man inte visste orsaken till barnens symptom, men det jag menar som rektorn uttryckte sig..."fanns inte på kartan".
Det vill mkt till för att man ska kunna ta livet av sina barn...som många själva skrivit här inne att någon fått en psykos men att båda två samtidigt skulle ha fått det samtidigt är helt osannolikt.Som jag skrivit innan så planerade de framåt.De hade även renoverat och köpt nya möbler till As rum till mer tonårsrum under hösten som exempel.O såg fram mot professuren.Haft kontakt med anhörig i mellandagarna.Bytt bil etc

Ps. Livskvalité och livsnjutare är väl ett vanligt förekommande ord i vardagligt tal...förstår inte varför allt ska sönderanalyseras....däremot kan man ju fråga sig hur de definierade livskvalité?!
Och det vet ju bara de som står fam. närmast och närmsta vännerna !

As rum renoverat enligt ovan.
Citera
2018-05-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast förutsätts det inte att någon rimlig ansträngning görs? Men å andra sidan vad fasen vet man nuförtiden.

Man kan tycka det. Särskilt vid en sådan fruktansvärd händelse kan man väl anstränga sig lite extra.
Citera
2018-05-09, 23:06
Medlem
Citat:
Det där är inte samma företag 😓Jag är själv rätt förvirrad nu 😎Grafisk konsult LHH AB
Detta är ju en enskild firma?!
Enligt bolagsregistret finns det inget företag som bara heter Grafisk Konsult. Om någon ger mig adressen så kan jag kolla vem som står som ägare på fastigheten.
Citera
2018-05-09, 23:07
Bannlyst
Citat:
I ett tidigare inlägg skrev du att det var exakt som Hs och Os hem om jag inte skrollat för fort 😎
Det finns inte mycket kvar som är deras.

- För mig är det exakt som Oskar och Hannas hem......
tillräckligt mycket

- För några veckor sedan var det helt toooomt-
- mycket vill ha mer -
Citera
2018-05-09, 23:11
Medlem
Citat:
I ett tidigare inlägg skrev du att det var exakt som Hs och Os hem om jag inte skrollat för fort 😎
Det finns inte mycket kvar som är deras.
Men om det inte finns mycket kvar från O och H, har någon först tömt och sen satt in andra möbler?
Citera
2018-05-09, 23:16
Medlem
Citat:
Nej måste erkänna att jag visste inte om detta heller 😓 Grafisk företagskonsult HHL AB visste jag om och blev informerad för ca 3 veckor sedan att de köpt huset.Och detta var innan Os pappas företag.I och med att huset kom ut till försäljning så tycks allt ha ändrat sig.

Varför kom frågan om försäljning upp innan utredningen är klar?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är klart att det fanns problem och lite uppgivenhet då man inte visste orsaken till barnens symptom, men det jag menar som rektorn uttryckte sig..."fanns inte på kartan".
Det vill mkt till för att man ska kunna ta livet av sina barn...som många själva skrivit här inne att någon fått en psykos men att båda två samtidigt skulle ha fått det samtidigt är helt osannolikt.Som jag skrivit innan så planerade de framåt.De hade även renoverat och köpt nya möbler till As rum till mer tonårsrum under hösten som exempel.O såg fram mot professuren.Haft kontakt med anhörig i mellandagarna.Bytt bil etc

Ps. Livskvalité och livsnjutare är väl ett vanligt förekommande ord i vardagligt tal...förstår inte varför allt ska sönderanalyseras....däremot kan man ju fråga sig hur de definierade livskvalité?!
Och det vet ju bara de som står fam. närmast och närmsta vännerna !

Psykos var det knappast, att de tog bort sig själva tyder ju på något slags medvetenhet om ett otillåtet val.

Men även de som begår egentliga barmhärtighetsmord, där en nära anhörig har en mycket plågsam transportsträcka kvar i dödlig sjukdom, brukar väl heller inte avsluta sina liv?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Men om det inte finns mycket kvar från O och H, har någon först tömt och sen satt in andra möbler?

Jag har lite svårt att tro att sängarna på bilderna skulle vara samma som flickorna skulle ha legat döda i.
Citera
2018-05-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Enligt bolagsregistret finns det inget företag som bara heter Grafisk Konsult. Om någon ger mig adressen så kan jag kolla vem som står som ägare på fastigheten.
Förlåt det var jag som skrev fel.Grafisk företagskonsult LHH AB ska det vara.Men nu är det tydligen bara Grafisk Konsult och det är ju enskild firma.Kan väl inte bara omvandla AB till enskild näringsverksamhet på bara några veckor ?
Senast redigerad av Elli09 2018-05-09 kl. 23:28.
Citera
2018-05-09, 23:20
Medlem
Polisen konstaterade att gm var funnen. Hur kunde de göra det, enbart på brevet? Om det inte var verifierat, vem som skrivit det, måste det ha funnits annat som avslöjade att mördaren fanns inte i familjen. Vad, rent praktiskt? Sist död, räcker det?
Citera
2018-05-09, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag har lite svårt att tro att sängarna på bilderna skulle vara samma som flickorna skulle ha legat döda i.
Ja det ser lite konstigt ut. Tror inte jag heller men varför tömma och sen sätta in annat? Sängar och diverse personliga saker förstår jag men allt annat? Soffor, bord etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in