2018-05-09, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Har du tillgång till en medial megafon med ett par miljoner följare? Inte? Då får du vackert propagera på arbetsplatsen eller knacka dörr. Lyckas du frälsa hela 100 nya väljare är jag den första att rita kors i taket

Det har jag redan gjort.
Är tvungen att bära skyddsväst på jobbet pga av läget i samhället, och då har jag ett vanligt kneg, men som utförs i de områden där svenskan kommer som femte språk, de svenskar som inte har möjlighet att flytta,(finns inga bostäder till dom) vet mycket väl vad AFS står för. Ljugmedia har spelat ut sin roll eller MSM som dom vill kalla sig...
Citera
2018-05-09, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Skrämmande läsning detta. Det finns alltså folk som på allvar tror att AfS kommer göra något annat än att kräla runt på 0,2-0,5% efter valet? Ta er samman och kom tillbaka till verkligheten! Fortsätter förfallet av Sverige till nästa val betvivlar jag inte att de har en chans, men då finns det också risk för att det är försent (om det rent av inte redan är det) att rädda det lilla som finns kvar.

Det är vi som lever i verkligheten som kommer att rösta på AFS, samt alla andra utsatta svenskar i samhället.... och dom är många som blivit berikade...
Citera
2018-05-09, 22:13
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natione-suecos
Det har jag redan gjort.

Ofan. Vilken megafon var det? Kan du länka? Bifoga gärna även någon form av bevis för att du därmed nådde ut till ett par miljoner röstberättigade.
Citera
2018-05-09, 22:14
Medlem
Citat:
Där tänker du fel. Det handlar om att rädda vårt land, från folkutbytet som sker, slöseriet med skattemedel. Ett SD som är mer intresserad av att vara tillags ger ingen förändring. Läs AFS Partiprogram och kom sedan tillbaka och sig att dom har fel....

Det är precis sådana väljare som resonerar som du, som gör att det blir långbänk av alla beslut, vakna, det är nu det gäller, 2022 är försent, hur många fler kvinnor ska bli våldtagna innan ni vaknar... hur många fler mena familjer ska få plocka ut 70-80000 kr/månad innan ni vaknar.
Hur många fler mor och far föräldrar ska tyna bort i besparingar till förmån för kriminella lycksökare...
listan kan göras hur jävla lång som helst.
Det finns ingen vinst i dagens invandringen och kommer aldrig att bli någon.... VAKNA
Handlar enbart om att vara realistisk. Önskar givetvis att AfS med sitt nuvarande partiprogram skulle komma in i riksdagen men att få så pass många röster till ett nybildat parti några månader innan valet är vansinnigt.

Gör ert bästa för att ragga röster till SD och givetvis rösta själv. Om situationen förvärras efter valet kan jag garantera en vänding i opinionen till AfS fördel.
Citera
2018-05-09, 22:16
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
AfS verkar mest bestå av antingen unga idealister med väldigt liten livserfarenhet, eller gamla inbitna rävar som har starka åsikter om kontroversiella ämnen och har svårt att passa in, ungefär motsvarigheten till V och MP.
De har troligtvis inte hunnit samla på sig något brottsligt förflutet, och de tillhör den generationen som förstår makten med sociala medier och den galna spridningen av information om individuella profiler. De kommer därför att troligtvis hålla sig i skinnet ganska bra tror jag.
Problemet är just att de är oerfarna, och kanske inte är tillräckligt vaksamma över de "fällor" och retoriska anfall som media använder sig utav. Risken finns att de kommer fara illa av att bli totalt lemlästade från erfarna och sluga journalister när de väl ställs inför kameran och måste försvara sig.
Lyssna på den här intervjun med Kasselstrand:https://www.acast.com/24fragor/24.gustavkasselstrand-partiledarealternativforsverige
Ingen journalist kommer att ha någon chans mot honom. Afs har fördelen av att verka i en tid då SD redan gjort grundarbetet i att normalisera invandringsfrågorna för det i decennier extremt hjärntvättade svenska folket. SD fick hitta på begrepp som "öppen svenskhet" och införa noll tolerans för all typ av "rasism" i partiet i syfte att gå hem hos vanligt folk och för att bevisa för medierna (som kontrollerar tankarna hos massorna) att de minsann alls inte var några rasister som de anklagades för. SD har trots allt sina rötter från nazismen och skinnskallerörelsen. Man var tvungna att liberalisera sig själva och ställa in sig lite för PK-medierna för att bevisa att man nu var ett nytt parti.

Dessa två punkter gjorde också att man var ett lätt mål för journalister då det inte direkt är svårt att hitta fullt av sverigedemokrater som sagt "neger" någon gång eller liknande. "Öppen svenskhet" är också ett luddigt begrepp som det inte är så svårt att argumentera ner. SD var tvungen att göra sig själva och sin politik dummare än vad den hade behövt vara i ett samhällsklimat som inte är totalt PK-skadat. SD fick mycket snabbt genomslag hos den stora massan och blev något alla pratade om. SD kommer möjligen att få många flera röster i detta val, kanske upp mot 20-25 procent. Än viktigare än hur många procent man får i riksdagen är den effekt ens framfart har på hela samhällsdebatten. SDs's genomslag i medierna och hos det svenska folket var viktigare för hela samhällsdebatten när de var på väg in i riksdagen 2010 och ungefär fram till 2016. De har fyllt sin funktion och har nu spelat ut sin roll enligt mig.

Det är uppenbart att Afs är framtidens parti för nationella och invandringskritiker. SD's framgångar innan de ens nått 4-procentsspärren är också ett bevis för att små partier kan ha ett enormt genomslag i samhällsdebatten trots att de har så låga väljarsiffror.

Jag har länge varit kritiskt till SD's liberalisering men nu när Afs har lanserats kan jag inte tänka annat än att SD faktiskt spelat sina kort genom åren extremt skickligt utifrån den debatt som var. Med det sagt är det uppenbart att det nu är Afs som kommer att ta över stafettpinnen från SD och det kommer att vara Afs som förskjuter debatten ytterligare åt "höger" Medan SD var skickliga att hantera PK-Sverige, normalisera invandringsfrågan, kritik mot islam, osv i perioden 2008-2016 är det nu Afs som kommer att ta över och man kommer vara det parti som normaliserar återvandringspolitik också för den stora massan.
Citera
2018-05-09, 22:17
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Handlar enbart om att vara realistisk. Önskar givetvis att AfS med sitt nuvarande partiprogram skulle komma in i riksdagen men att få så pass många röster till ett nybildat parti några månader innan valet är vansinnigt.

Gör ert bästa för att ragga röster till SD och givetvis rösta själv. Om situationen förvärras efter valet kan jag garantera en vänding i opinionen till AfS fördel.

Men suck, valkampanjen har inte ens dragit igång på allvar och de visar redan 1-2% i OU's. De har funnits i över ett år men valde att lanseras nu i februari, vilket knappast var en slump.

Vill man vara realistisk så kommer inte SD få något som helst inflytande på grund av DÖ 2.0 och de är alldeles för tama för att påverka politiken via debatter och dylikt.
Citera
2018-05-09, 22:17
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ofan. Vilken megafon var det? Kan du länka? Bifoga gärna även någon form av bevis för att du därmed nådde ut till ett par miljoner röstberättigade.
Jag tror han knullade din morsa och gick igenom hennes somaliska telefonbok.

Vilket land ska vi repatriera dig till när AfS klipper ditt pass?
Citera
2018-05-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Förstår inte vitsen med att lägga sin röst på Afs nu när SD börjar bli stora på riktigt.
Vem bryr sig om dom inte är lika extrema med sina invandringsfrågor, det viktiga är hur dom ses på av alla andra. Dom anses fortfarande vara det ondskefulla rasistiska parti av majoriteten, därav visar en hög andel röster att folk är trötta på invandringen.

Att hela tiden röra sig mot mer extrema partier styrker bara ytterligare att minskad invandring = hitler, i vänstern och resterande ögon.

att resonera som du gör kan du lika gärna lägga dig ner och låta livet rusa förbi, låta någon annan tycka och tänka åt dig. Epitet som rasist mm som skriks ut är över, att blanda in Hitler i detta visar bara att du fortfarande sover tryggt hemma hos mamma. Vakna, gå ut och prata med vanligt folk får du se ett raseri som vänstern och makten skräms av. Just detta att "hur man ser ut" av alla andra är SD's fall och AFS framgång.
Citera
2018-05-09, 22:25
Medlem
Citat:

Svenskarna pratar faktiskt med varandra på fler sätt än med megafoner....
Så ett frö och sedan är det igång, för ingen som blivit berikad och sedan läser AFS partiprogram, kan komma och påstå att dom INTE har rätt...
ps: lämnar inte ut källor
Citera
2018-05-09, 22:40
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Maj 2018- AFS kommer aldrig nå 2%

Juni 2018 -AFS kommer aldrig nå 3%

Augusti 2018 - AFS kommer aldrig nå 4%

September 2018- AFS kommer aldrig in i Riksdagen.

2019 - AFS kommer aldrig lyckas dra in bidrag för immigranterna.

2020 - AFS kommer aldrig lyckas kasta ut alla kriminella immigranter i våra fängelser och förorter.

2021 - AFS kommer aldrig lyckas skicka tillbaka alla illegala immigranter som fått uppehållstillstånd på veka grunder.

2022 - AFS kommer aldrig lyckas med en folkomröstning huruvida vi skall vara kvar i EU eller ej.

2023 -AFS kommer aldrig lyckas sänka skatterna i Sverige och få fart på ekonomin igen.

2025 - AFS var inte ansvariga för att förhindra ett inbördeskrig i Sverige genom att skicka hem immigranterna.

2026 - AFS kommer inte lyckas ena de skandinaviska nationerna till en union.
En maktspelare i Europa och världen.

2027 - AFS kommer inte lyckas återerövra Europa från de mörkbruna horderna från MENA.
Reconquista 2.0

2028 - AFS kommer inte lyckas återevövra Konstantinopel (Istanbul) och kasta ut turkarna en gång för alla från Europa.

2029 - AFS kommer aldrig lyckas bygga svenska kolonier på Mars
Citera
2018-05-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Börjar de komma över 2% i opinionsmätningarna så kommer de troligvis in. Tror folk att de kommer och komma in så kan de lika gärna få 8-10%. Allt handlar om att folk ska få upp ögonen för partiet, samt att folk inte tror att deras röst är bortkastad. Jag själv var inte inne och läste vad de driver för frågor förrän igår, och tänkte. " Fan va gött. Äntligen ett parti som tänker som mig ". Sd består mestadels av " mammas pojkar". Det finns så himlamycket Jimmie borde ta upp, och som han kunde tjänat röster på men han har mesat till sig alldeles. Han.har blivit en av etablissemanget.

Precis så tycker alla som jag pratat med och sen hört av sig efter dom läst partiprogrammet.....
Citera
2018-05-09, 22:41
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Svenskarna pratar faktiskt med varandra på fler sätt än med megafoner....
Så ett frö och sedan är det igång, för ingen som blivit berikad och sedan läser AFS partiprogram, kan komma och påstå att dom INTE har rätt...
ps: lämnar inte ut källor

Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Jag tror han knullade din morsa och gick igenom hennes somaliska telefonbok.

Vilket land ska vi repatriera dig till när AfS klipper ditt pass?

Skärpning för fan... Det blir bara patetiskt när ni kör den linjen. "Svenskarna" ni pratar om reduceras till en runkcirkel med några hundra deltagare. Jo, det kommer säkert att förändra det politiska landskapet något oerhört.

Nyktra till och presentera något verkligt. Vi etniska svenskar blir lika hjälpta av er retorik som skötsamma muslimer blir av IS-predikanter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in