Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Afs går från klarhet till klarhet, har länge tänkt att det borde vara optimalt att gå till zigenare med adresser till typer som Jan Helin, feminister och liknande och så gör det denna aktion, det är bara hatten av.

Jag tycker inte det var ett lyckat skämt. När man skämtar på någon annans bekostnad är det aldrig kul. Jag tror inte ens Jeff Ahl eller Gustav Kasselstrand tyckte dom var roliga när dom satte skyltarna i tiggarnas händer. Det var elakt gjort.
Citera
2018-05-09, 20:32
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag såg precis i opinionsundersökningstråden att i Sentio nämns inte övriga partier utöver FI, MED och PP. Övriga partier får då 0,8% efter en snabb räkning. Troligen får AfS ca 0,7% av dessa.

Sentio jan-feb snitt 1,6%, YouGov jan-feb snitt 2,5% för kategorin anda
Sentio mars-april snitt 3,4%, YouGov mars-april snitt 4,4% för kategorin andra

Det enda som hänt i mars är att AfS lanserades. Ökningen i Sentio är 1,8%, i YouGov 1,9%. Dra av för litet urval och säkerhetsmarginal 0,4%. 1,4-1,5% är en rimlig uppskattning. Partiet växer och blir mer känt för varje dag. I sena juli-mätningar lär vi se nära 3%. Inte säkert att vi ser någon ökning i maj eftersom opionionen rör sig stötvis och med litet urval finns stora felmarginaler.

Sentio och YouGov har fångat SD bäst. Troligen gäller det också AfS.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Opinionsmätningar_inför_riksdagsvalet_i_Sverige_20 18
Citera
2018-05-09, 20:36
Medlem
Snart börjar intervjun med Gustav Kasselstrand (klockan 21:00).

https://youtu.be/YhDTQqF2T-o
Citera
2018-05-09, 20:42
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson

Stort tack för upplysningen. Uppskattas!
Citera
2018-05-09, 20:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson

Som jag sa: Peter Sweden levererar och hjälper.
Citera
2018-05-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Jag tycker inte det var ett lyckat skämt. När man skämtar på någon annans bekostnad är det aldrig kul. Jag tror inte ens Jeff Ahl eller Gustav Kasselstrand tyckte dom var roliga när dom satte skyltarna i tiggarnas händer. Det var elakt gjort.
Nej det är politikernas (och väljarna och journalisternas) ansvar att zigenarna är här, det är dom som man ska gå på och försöka påverka. Man sparkar uppåt, inte neråt. OM det ska vara humor.
Citera
2018-05-09, 20:58
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Afs går från klarhet till klarhet, har länge tänkt att det borde vara optimalt att gå till zigenare med adresser till typer som Jan Helin, feminister och liknande och så gör det denna aktion, det är bara hatten av.

Jo det här var riktigt skoj

Hoppas det tar hus i helvete nu hos Aftonhoran.
Citera
2018-05-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det blir bara bättre och bättre detta... Från Alternativ för Sveriges facebook:

Klockrent initiativ från Afs
Grabbar med humor gillar vi
Citera
2018-05-09, 21:50
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Partiledare Gustav Kasselstrand med det flygblad på rumänska som delades till tiggare i Stockholm idag.

Svensk översättning:

Information till tiggare!

Svenskar i allmänhet är trötta på tiggeriet. Undersökningar visar att sex av tio svenskar helt vill förbjuda det.

Men motståndet mot tiggeriet är inte enhetligt i hela Sverige. I vissa områden vill nästan alla förbjuda det, medan i andra vill majoriteten tillåta det. Södermalm här i Stockholm är ett sådant område, och särskilt Nytorget.

Vi föreslår därför att du åker till Nytorget. Följ anvisningen nedan för att komma dit.

På andra sidan flygbladet finns det en uppmaning på svenska till dem som röstar för tiggeriet att bidra. Visa det för invånarna vid Nytorget, och vi är övertygade om att de generöst kommer att hjälpa dig.

Åk till Medborgarplatsens tunnelbanestation. Därifrån är det tio minuters promenad.
De beger sig omoget. Jag tror alltså de kan vara köpta för att försöka skämma ut nationalistiska idéer.
Citera
2018-05-09, 21:55
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Idag är det EU-dagen och det ska Alternativ för Sverige fira genom att försöka få diverse zigenartiggare i Stockholm att söka sig till områden som befolkas av miljöpartister, FI-väljare och andra dårar som vill att det ska sitta zigenare utanför svenska butiker. För övrigt så har Nya Tider publicerat en debattartikel författad av Gustav Kasselstrand och Jeff Ahl.
Riktigt roligt. Hoppas att zigenarna begrep vad de sa och förflyttade sig till önskad plats. Dock misstänker jag att deras kingpin bestämmer var de ska sitta, så det är nog en utmaning att flytta på dem.

På tal om något helt annat. Jag tycker det är oroväckande att Gustav Kasselstrand endast har drygt 7000 följare på Twitter. Han verkar vara ganska aktiv där, trots det lyckas han inte locka till sig följare i någon större skala. Men 7000 kanske är bra för att vara Twitter, jag har inte så extremt bra koll.
Citera
2018-05-09, 22:19
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Stå upp för sverige (som är störst med över 170 000 medlemmar, det finns även avknoppningar med snarlika namn med iaf tusentals medlemmar.)

Stå upp för ett tryggare sverige (ett par varianter finns)

Kod 291

Jag vill ha omval nu

SD i riksdagen JA tack

Bevara vår yttrandefrihet och åsiktsfrihet Sverige

Det finns många fler där ute. Gå med i alla som har åtminstone några tusen medlemmar och sätt igång! Om man inte orkar eller hinner debattera och inte har några bra memer så är det mycket bättre än ingenting att bara skriva AFS 2018 eller nåt annat kort med AFS i.

Bra skit! Har dessutom dammat av Twitter-accountet och är ledig tills på söndag, detta blir intressant.
Citera
2018-05-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero

Är nog benägen att hålla med. Ett plus för att man försöker skapa uppmärksamhet och tänka utanför boxen men ser inte vitsen. Det är möjligt att man plockar lite billiga poäng hos tiggerimotståndare/etablisemangsmotståndare men min känsla är ändå att det är lite ovärdigt. Nog är det väl bra med ”hög energi” men de bör inte inspireras alltför mycket av Trumpen. Energi saknas visserligen i dagens politiska landskap men det som saknas tiofalt mer är ärlighet och ”grace”. Och jag tycker dylika kampanjer inte bidrar till detta, snarare tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in