Citat:
Ursprungligen postat av
Djimmie
Men vänsteraktivism inom OI's är dock konspirationsteorier när det är så utbrett inom media och övriga samhället..
Carl Melin, f.d. United Minds, innan det inhouse-pollster på Sveavägen 68. Karriärsosse, ärkesosse. Vänsteraktivist på sociala medier. Opinionsbildar för vänstern i DT. Asylkramare. Beställaren var Aftonbladet under ledning av Jan Helin. Sammanfattningsvis hade hela projektet typ 10 vänsterpoäng av 10.
2010 låg UM extremt högt på SD, över 7% fyra gånger i september.
Dessutom: För lågt på S (27,8 i medel, medan övriga OI låg på i snitt 29,1).
Varför låg ett sosseinstitut i en sossetidning delägd av LO för högt på SD och för lågt på S?
Här är mitt förslag: För att det är normalt för självrekryterade webbpaneler att SD ligger i överkant och S i överkant, på grund av en stor skillnad i graden av nätaktivitet för dessa två partiers väljare. Precis som gammaldags mätningar ger det spegelvända problemet, för mycket S, för lite SD. Båda är kända skevheter, men precis som UM underskattade hur hårt man behöver adressera denna skevhet, gjorde telefon-OI detsamma. På samma sätt som VALU gjorde 2010, 2014. De hade vissa skäl att misstänka efter 2006 att det finns ett mörkertal, och 2010 gjordes skälen att tro det ännu starkare, men de viktade för svagt ändå. I en OU som inte kan påverka och därför har alibi mot psyopsanklagelser.
Men: Det förslaget får ni konspirationstroende inte använda, eftersom ni är 100% övertygade om att skevheter av det slaget BARA kan vara en produkt av aktivism. Ni anser helt enkelt att skillnaderna är BEVIS för aktivism, så till den grad att ni misstänkliggör och idiotförklarar alla som tror på andra förklaringar.
Och då måste man i konsekvensens namn applicera samma logik här, nämligen att underskattningen av S och överskattningen av SD är smoking guns som bevisar aktivism från beställarens och OU:s sida. Således finner vi bevisat att Jan Helin och Carl Melin låg bakom en påverkansoperation i syfte att hjälpa SD och stjälpa S. Alla som säger emot detta är shills eller IQ-befriade sheeple.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Det var väl mest detta jag reagerade på. Du spekulerar friskt och förmodligen mot bättre vetande. Eftersom förmodligen 95% (jag gissar här) av de sk aktivisterna snarare är vad vi skulle kalla opportunister och ja-sägare, och inte velat bita den hand som föder den (nåja, det är ju faktiskt skattebetalarna, men du förstår vad jag menar). Kommer det andra tydliga signaler uppifrån skulle det hela vara över på någon vecka. Visst skulle det gnällas, och visst skulle de initialt få en del uppmärksamhet, inte minst från de som demonstrativt hoppar av (och med största sannolikhet ändå snart skulle pensioneras).
Enstaka hoppar av, de flesta tar strid. Se på partierna själva, tycker du att de är duktiga på att ta till sig nya påbud uppifrån? Har Ulf Bjereld, Tro & solidaritet, Kvinnoförbundet och SSU accepterat den nya asylpolitiken? Är de opportunister och ja-sägare? Nej, de går tvärsemot partiet och kräver även att valgeneralen byts ut. Men det finns inga Bjereldar ute på våra 243 myndigheter menar du? Man byter ut chefen och kaboom ba så lyder hela organisationen?
Danmark var en gång i tiden (in på 90-talet) mycket mer PK, ganska Sverigelikt i invandringsfrågor men har som bekant genomgått en väldigt grundlig makeover sedan dess, i huvudsak tack vare att DF har knuffat sossarna och borgarna framför sig. Men i Danmark finns inte vår förhatliga “förvaltningsmodell”, ministrarna chefar över sina myndigheter, de kan peka med hela handen, recensera deras verksamhet, kommentera enskilda fall etc. Jag tror personligen att denna skillnad kommer att ha ganska stor betydelse för hur länge den svenska rehabiliteringen från PK-holismen tar. Vad danskarna än har åstadkommit är jag övertygad om att det skulle ta minst 150-200% så lång tid här, förutsatt att problemen hade varit av samma omfattning som de var där, men ovanpå det är våra problem oändligt mycket större. Du tror annorlunda. Great, då stämmer vi av 2020 halvvägs in i mandatperioden och kollar om det blev expresstvätt eller långbänk. OK?