2018-05-09, 18:24
Medlem
Förresten, betyder detta att polisen står fast vid att bägge var ansvariga för sina barns död och pengarna efter huset ska delas till anhöriga på bägge sidor?
Lägenheten jag nämnde tidigare som jag var och titta på (där frun hade dödat sin man) kom ut till försäljning först efter domen mot frun hade landat, var det kanske också en arvsfråga där?
Citera
2018-05-09, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Så här tror jag: Agnes och Oskar sågs i affären eller någon annanstans den 5/1. Hanna och Moa har inte setts av någon sedan december månad. Eventuell data- eller mobiltrafik räknas inte i sammanhanget eftersom annan person kan ligga bakom den. Däremot räknas telefonsamtal för att avgränsa möjliga dödsdatum.
Agnes och Oskar har pratat i telefon, kanske så sent som 8/1. Därför höftas deras dödsdatum till 9/1 (då de tidigast sågs avlidna). Hanna och Moa har inte pratat i telefon sedan årsskiftet, samtidigt har de inte bedömts kunnat vara avlidna längre än en dryg vecka. Då blir deras höftade dödsdatum 1/1. Alltså bedöms de i första fallet (Agnes och Oskar) utifrån hur kort tid de max kan ha varit avlidna och i det andra fallet (Hanna och Moa) utifrån hur lång tid de max kan ha varit avlidna. Tills provsvar förhoppningsvis ger närmare besked.

Det var just det jag frågade om telefon kontakt,då sa hon att telefon och dator eller interntkontakt inte hörde ditt.
Och det skulle vara 2 st oberoende partner.
Citera
2018-05-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Det hade nästan känns bättre om man lagt ut huset för 2 miljoner, sen hade folk som verkligen velat ha det fått buda, det hade säkert slutat kring 5 miljoner ändå.
Men att slänga ut huset för 5 miljoner i utropspris känns girigt på något vis.
Tror inte girighet snarare att man helt enkelt gått på mäklarens inrådan vad huset är värt. Finns andra hus som sålts där folk dött och sålts utan problem.
Citera
2018-05-09, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Varför skulle inte jag veta att det sker. Du antar att alla är okunniga och du är enda experten.
Det som är osmakligt är att spekulera om det här. Punkt.
Den här tråden har urartat helt. Det är fint väder ute. Och snart sommar. Tror jag väljer det fina vädret. Och sommaren. Så får ni gotta er med bilderna på familjens hus själva. Flickorna finns i mina tankar. 🌼

Jag håller med dig. Denna husförsäljningen blir väldigt tydlig att många är här av snaskiga hyeneskäl där de sitter och vältrar sig i familjens ägodelar och öde, allt låtsade godhetsknarkande till trots. Inte heller förvånande vilka det är som särskilt utmärker sig i denna hycklande känsloporrkonsumtion där egenbehoven reserverar alla platser runt gottebordet! Usch! Människan har verkligen sina unkna sidor.
Citera
2018-05-09, 18:36
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det var just det jag frågade om telefon kontakt,då sa hon att telefon och dator eller interntkontakt inte hörde ditt.
Och det skulle vara 2 st oberoende partner.
Det gällde väl för "senast sedd". När man ska fastställa dödsdatum kommer andra variabler in också.
Citera
2018-05-09, 18:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men ge dig. Sälja inklusive inventarier ? Det där var bara för mycket. 👎🏻
.
Citat:
Varför skulle inte jag veta att det sker. Du antar att alla är okunniga och du är enda experten.
Det som är osmakligt är att spekulera om det här. Punkt.
Den här tråden har urartat helt. Det är fint väder ute. Och snart sommar. Tror jag väljer det fina vädret. Och sommaren. Så får ni gotta er med bilderna på familjens hus själva. Flickorna finns i mina tankar. 🌼

Men om du vet att hus efter dödsbon ofta säljs med en del inventarier - varför tycker du då att "det där bara var för mycket"??

Vad är problemet? Delar av Henkows inventarier kan mycket väl finnas som en möjlighet för näste köpare att ta över. Varför skulle någon släpa ut ett piano man inte vill/orkar ta hand om, när någon ny vill använda det och ha det kvar i huset?

Om tråden stör dig så mycket undrar jag varför du hänger här överhuvudtaget.
Senast redigerad av Solglittret 2018-05-09 kl. 18:46.
Citera
2018-05-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Tror inte girighet snarare att man helt enkelt gått på mäklarens inrådan vad huset är värt. Finns andra hus som sålts där folk dött och sålts utan problem.

Precis, girighet. Om inte av anhöriga så av mäklare.
Citera
2018-05-09, 18:40
Medlem
Rimligen borde både säljare och köpare klara av att genomföra en husaffär utan flashbackexpertisen. Händelsen är både hemsk och tragisk, men huset är ett hus. Självklart ska dom anhöriga försöka sälja det till så högt pris som möjligt och köparna pruta så gott dom kan. Sen får vi hoppas att alla kommande ägare kommer att leva lyckliga liv i sitt nya efterlängtade hus.
Citera
2018-05-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Våren kom sent till Skåne i år, grönskan har bara exploderat de senaste 2 veckorna och innan dess fanns det knappt någon grönska alls att tala om. Så bilderna är max 2 veckor gamla.

Det ser inte ut som klassisk styling på bilderna tycker jag vilket talar för att det är familjens egna möbler, åtminstone till största delen.

Däremot känns det makabert om det verkligen är så att flickorna och Hanna legat döda i just de där sängarna. Jag vill inte riktigt tro att det är deras egna sängar på bilderna, det är ju sjukt i så fall om det var där de hittades döda.

Om Oskar verkligen hängde sig i den där trappan i hallen känns det också otäckt att tänka sig men en trappa är ju svårare att byta ut än en säng.
Är det bekräftat var flickorna och H låg? Läste någon gång tidigare att H anträffats på annat ställe än sängen.Kanske var det hon (liggandes på golvet) som polisen såg genom fönstret och därav krossade rutan?
Citera
2018-05-09, 18:45
Medlem
För mig kändes det ”bra” att se bilderna inifrån huset. Än en gång blir familjen mer verklig. De hade ju faktisk ett liv innan sjukdom och död också.
Tänk så många hus och lägenheter som folk har dött i, utan att nästa köpare eller hyresgäst vet något om det. Ja, jag vet att det skedde mord i huset, men jag är inte vidskeplig.
Citera
2018-05-09, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Är det bekräftat var flickorna och H låg? Läste någon gång tidigare att H anträffats på annat ställe än sängen.Kanske var det hon (liggandes på golvet) som polisen såg genom fönstret och därav krossade rutan?

Gissar hon låg på sängen i gästrummet (där pianot stod).
Citera
2018-05-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Rimligen borde både säljare och köpare klara av att genomföra en husaffär utan flashbackexpertisen. Händelsen är både hemsk och tragisk, men huset är ett hus. Självklart ska dom anhöriga försöka sälja det till så högt pris som möjligt och köparna pruta så gott dom kan. Sen får vi hoppas att alla kommande ägare kommer att leva lyckliga liv i sitt nya efterlängtade hus.

Amen, kom igen. Givetvis ska huset säljas, det kommer säljas och någon kommer förhoppningsvis leva lyckliga där, precis som du säger.
Men vi diskuterar ändå att endast 4 månader efter att en hel familj på 4 har påträffats döda där så sälj huset, vilket kan tyckas ganska tidigt.
Jag begriper givetvis också att det kostar att hålla ett sådant hus, men är ens polisen klar med förundersökningen? Är familjen begravda?
Hade du sagt samma sak om huset åkte ut på hemnet en vecka efter deras död? Eller är just 4 månader gränsen för vad som är ok för dig?

Detta vore väl ändå inte det mest konstiga som diskuterats i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in