2018-05-09, 16:28
Medlem
Knullkungens avatar
Nazist dömd för ohörsamhet mot polis

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgk1aR/nazist-domd-for-ohorsamhet-mot-polis

"NYHETERi dag  11:15

En av ledarna inom Nordiska motståndsrörelsen (NMR), döms för ohörsamhet mot ordningsmakten i samband med demonstrationerna i Göteborg i september förra året. Mannen, som är i 25-årsåldern, döms även för våldsamt motstånd mot ordningsmakten vid ett senare tillfälle."

Vem är denna tuffing?
Citera
2018-05-09, 16:45
Medlem
Det lär nog överklagas.
Har sett filmerna och så vitt jag vet så var demonstrationen inte ens igång utan de transporterade sig till utgångsplatsen.
Polisen började vråla efter en stund "backa" men det är så dags då.
Folk längst fram kan ju inte få folk längre bak att vända om. Det blir ett tryck framåt.

Polisen gjorde inga stopptecken i början.
En politisk dom.
Citera
2018-05-09, 16:51
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Det lär nog överklagas.
Har sett filmerna och så vitt jag vet så var demonstrationen inte ens igång utan de transporterade sig till utgångsplatsen.
Folk längst fram kan ju inte få folk längre bak att vända om. Det blir ett tryck framåt.

En politisk dom.
Jag vet inte vad som hände men på bilden ser man att de har sköldar mot polisen. Hur förklarar man bort det? Vi bara råkade ha sköldar för loggan ser bra ut på dom? Sköldarna ba hamnade mot poliserna, var skulle de annars hamnat?

Bråkar man med polisen eller låter bli att lyda deras uppmaningar så får man ta straffet. Att hålla på att få det till att man är oskyldig är tramsigt.

Är man intresserad av att förmedla ett budskap så klarar andra partier av det utmärkt utan bråk eller medsläpande av sköldar. NMR kan nog också om de ville.
Citera
2018-05-09, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag vet inte vad som hände men på bilden ser man att de har sköldar mot polisen. Hur förklarar man bort det? Vi bara råkade ha sköldar för loggan ser bra ut på dom? Sköldarna ba hamnade mot poliserna, var skulle de annars hamnat?

Bråkar man med polisen eller låter bli att lyda deras uppmaningar så får man ta straffet. Att hålla på att få det till att man är oskyldig är tramsigt.

Är man intresserad av att förmedla ett budskap så klarar andra partier av det utmärkt utan bråk eller medsläpande av sköldar. NMR kan nog också om de ville.

Andra partier som Arbetarpartiet socialdemokraterna, behöver inga sköldar. Anledningen till detta är att de slipper att det haglar flaskor och stenar över dem varje gång de är ute på gator och torg.

Att NMR, eller vad de nu heter, har sköldar är för att skydda sig själva. ingen vill ha en flaska/sten i huvudet.
Är bilden som man ser i tidningen verkligen tagen vid det tillfälle då de blir stoppade?

Ingen blev dömd för våldsamt motstånd eller liknande utan man gav sig på den som sökt tillståndet för demonstrationen.
Detta är och förblir en politisk dom.
Citera
2018-05-09, 17:15
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Andra partier som Arbetarpartiet socialdemokraterna, behöver inga sköldar. Anledningen till detta är att de slipper att det haglar flaskor och stenar över dem varje gång de är ute på gator och torg.

Att NMR, eller vad de nu heter, har sköldar är för att skydda sig själva. ingen vill ha en flaska/sten i huvudet.
Är bilden som man ser i tidningen verkligen tagen vid det tillfälle då de blir stoppade?

Ingen blev dömd för våldsamt motstånd eller liknande utan man gav sig på den som sökt tillståndet för demonstrationen.
Detta är och förblir en politisk dom.

Skitsnack. NMR har alltid sköldar trots att de alltid har massivt polisbeskydd. Kan du ens visa någon gång då det "haglat" flaskor och stenar över NMR? Tror inte det va. Gulligt att du försöker med "...eller vad de nu heter..." trots att du uppenbart vet vilka de är och håller med dem, din lilla nasse.

Om du läser artikeln ordentligt så ser du att detta är det första fallet av flera som gäller just septemberdemonstrationen.
Citera
2018-05-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgk1aR/nazist-domd-for-ohorsamhet-mot-polis

"NYHETERi dag  11:15

En av ledarna inom Nordiska motståndsrörelsen (NMR), döms för ohörsamhet mot ordningsmakten i samband med demonstrationerna i Göteborg i september förra året. Mannen, som är i 25-årsåldern, döms även för våldsamt motstånd mot ordningsmakten vid ett senare tillfälle."

Vem är denna tuffing?
Ger man sig på ordningsmakten så skall man fan i mej åka
Citera
2018-05-09, 17:52
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Att man har sköldarna rktade mot polisen beror på att de vill slippa få skallen inslagen av polisbatonger och ansiktet genomdränkt av pepparsprej.
Polisen avsåg redan från början att trakassera NMR och förvägra dem deras grundlagsskyddade rättigheter.
Citera
2018-05-09, 17:57
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Att man har sköldarna rktade mot polisen beror på att de vill slippa få skallen inslagen av polisbatonger och ansiktet genomdränkt av pepparsprej.
Polisen avsåg redan från början att trakassera NMR och förvägra dem deras grundlagsskyddade rättigheter.

I det här fallet va det ju trots allt tvärtom, det va NMR som vägrade följa polisens anvisningar och istället försökte slå sig igenom polisens avspärrning med sina sköldar. Så det här med "skydd" framstår nog bara mer och mer som en ren lögn. Sköldarna är till för att slåss med, på samma sätt som flaggstängerna.
Citera
2018-05-09, 18:06
Medlem
Vivaruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Skitsnack. NMR har alltid sköldar trots att de alltid har massivt polisbeskydd. Kan du ens visa någon gång då det "haglat" flaskor och stenar över NMR? Tror inte det va. Gulligt att du försöker med "...eller vad de nu heter..." trots att du uppenbart vet vilka de är och håller med dem, din lilla nasse.

Om du läser artikeln ordentligt så ser du att detta är det första fallet av flera som gäller just septemberdemonstrationen.

Citat:
"Kort och gott, polisen gav sig på normala, icke beväpnade och lugna människor med allt de kunde. Varför vet jag faktiskt inte, för det var mitt under en sång som det vart gruff mellan ett par sköldbärare ur NMR och någon invandrare, kanske några svenskar och sedan gav sig polisen totalt på folket innan de knappt ens hunnit veta vad som hänt."

Från tidigare diskussion.

Kort och gott: de behövs.
Senast redigerad av Vivarus 2018-05-09 kl. 18:15. Anledning: Citera fel..
Citera
2018-05-09, 18:40
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Ett annat sätt att slippa få polisbatonger i huvudet är att göra som de säger. Alldeles för många ungdomar främst, tror att man inte behöver det.

Men om man nu av ren osis får en polisbatong mot sig helt oskyldigt så är det ju en himla tur att man råkade ha en sköld med sig av en ren slump.
Citera
2018-05-09, 21:07
Medlem
Gissar att NMR har sköldar mest för att vara coola. Jag litar helt på svensk polis. Jag tror de gjorde ett bra arbete gentemot NMR.
Citera
2018-05-09, 21:20
Medlem
Citat:
Det lär nog överklagas.

En politisk dom.
Var kan man se filmen?
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Gissar att NMR har sköldar mest för att vara coola. Jag litar helt på svensk polis. Jag tror de gjorde ett bra arbete gentemot NMR.
Stackare den dagen du vaknar upp från ditt västerflum, om du nu vaknar upp ur det. Det kan ju vara så att du #västersönderknullad!

Det positiva för svensk polis är att man kanske har lyckats klara upp ett icke brott
Starkt jobbat av den svenska polisen att man ev kan lösa något brott.

Mord, våldtäkter och gruppvåldtäkter mm klarar man inte av att lösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in