2018-05-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det vore nog någon form av rekord om de kom in i riksdagen första året efter de bildades.. Tror aldrig det hänt någonstans.. Själv kommer jag rösta på SD till riksdagen och AFS till kommun och landsting.. Strategiskt riktigt och då får AFS växa till sig och få ordning på partiet så att de är mogna nog att hantera det.

Jo! NyDemokrati gjorde det 1991; bildade 4 februari och valdes in i Riksdagen i september samma år. Så nog går det men knappast troligt...
Citera
2018-05-09, 11:38
Medlem
loqus avatar
Om AfS och SD skulle dela på alla invandringskritiska röster skulle det vara en starkare signal än om SD fick alla invandringskritiska röster. Det kommer inte att splittra, då SD och AfS utan större svårigheter borde kunna samarbeta i invandringsfrågor. Två invandringskritiska partier i Riksdagen och debatter kommer att ge större avtryck än bara ett. Dessutom har AfS många retoriskt vassa personer som behöver höras. Att föredra vore naturligtvis att Riksdagen enbart bestod av sverigevänliga partier med vissa skillander i övrig politik.
Citera
2018-05-09, 11:38
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveGigantenJobs
Jo! NyDemokrati gjorde det 1991; bildade 4 februari och valdes in i Riksdagen i september samma år. Så nog går det men knappast troligt...

Kan så vara.. Men Bert och Ian hade mediasverige med sig och Bert hade redan en hel del kontakter att få ut sin valpropaganda med. AFS får arbeta i motvind i media och kommer ha väldigt svårt att få ut sitt budskap..

Så min åsikt är att det blir en bortkastad röst om man röstar på AFS.
SD är etablerat och har ex många pensionärer bakom ryggen.. På landsbygden där jag bor är SD också starka då folk tröttnat på kaoset som skapats de senare åren.

Förkortningen AFS är dessutom olycklig.. AFS har i evighet stått för "Arbetarskyddsstyrelsens författnings samling" Dvs det regelverk som ramlagen "Arbetsmiljölagen" innehåller.
Citera
2018-05-09, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Ja. Vad spelar de för roll att de är störst om de ändå gått ifrån sin politik?

SD har redan behövt ta ett steg till höger pga AfS (fått lov att ta upp återvandring igen, t.ex) och de är inte ens i riksdagen än. Förväntar mig inte att du har sett någon av Jeff Ahls grillningar av ministrar i riksdagen men rekommenderar dig att se det och sedan tänka dig 15 sådana till i riksdagen.

Eller varför inte Kasselstrand som stöd till Jimmie i partiledardebatten härom dagen.

SD kan gärna få vara stora just nu och locka gamla sossar och folk som är allmänt missnöjda medan AfS är för de som vill ha sunt förnuft och en politik som alltid sätter Sverige och svenskarna först på riktigt. Om något så normaliseras dessutom SD av att AfS blir större.

Problemet med det ät att om de går för långt till höger riskerar de att förlora så många röster att de förlorar sitt inflytande.

Jag heller med att de borde bli tuffare, men det måste göras stegvis. Det krävs extremt bra strategi för att bli så stora som de blivit.
Citera
2018-05-09, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Vad spelar det för roll att Sd är störst när de är ett trött gammalt mellanmjölksparti fyllt med lika trötta som talanglösa gödbukar med en riksdagslista fylld med gamla polare, morsor och gamla knull? Det kommer inte hända något magiskt om de råkar bli största parti efter nästa val. Drängstuge-Karlsson kommer fortsätta fylleposta. Jimmie, ännu mer utbränd kommer fortsätta tugga piller och spela nätpoker och Bylund jaga vidare efter ungfitta i ungdomsförbundet. Alla som faktiskt skulle kunna uträtta något har redan hoppat av eller på andra sätt blivit utmanövrerade.
Att Sd fått fler sympatisörer beror enbart på två saker, de övriga partiernas uselhet samt att Sd länge varit det enda invandringskritiska alternativet.

Man får såklart tycka vad man vill och jag är öppen för idén att de borde tuffa till sig, men ökar man närmare 20 procentenheter på mindre än åtta år så är man näppeligen ett "trött mellanmjölksparti".
Citera
2018-05-09, 11:54
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det heter dina kunskaper.
Men varför? Förklara.

1) Jag skrev i affekt.
2) Begriper du inte är det slöseri med min tid att försöka förklara
Citera
2018-05-09, 11:54
Medlem
Nej.

Media har börjat nämna AFS, antagligen mer för att skada SD än något annat. Alla vet att AFS inte har några chanser. Kanske om 20 år.
Citera
2018-05-09, 11:58
Medlem
nudas.veritass avatar
Jämförelsen med svp är ju bara att lägga ner, det är ett helt annat politiskt klimat idag samt ett helt annat parti, det är som att jämföra sd med nmr.

Har hört Gustav Kasselstrand i längre samtal i både expressen och nyheter24 och hört att medlemsantalet ligger på ett par tusen. Detta efter drygt två månader som aktivt parti, håller de tempot kommer hela landet att känna till dem på valdagen.

Men det viktigaste är att rösta på det parti som man tycker är bäst lämpade att leda landet, det överdrivna taktiserandet och poll-fixeringen ger media större makt än vad de förtjänar.
Citera
2018-05-09, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
1) Jag skrev i affekt.
2) Begriper du inte är det slöseri med min tid att försöka förklara

Varför antar sånna som ni att alla vet att AFS inte ställer upp i kommunval som om det vore allmänbildning?!

Det är ett pyttelitet parti som de flesta knappt känner till.

Om du nu vill representera, hjälpa och stå för vad detta parti tycker så borde du lugna dig lite, vara ödmjuk och informera folk vad som gäller istället för att framstå som en arbetslös knarkare utan argument.
Citera
2018-05-09, 12:35
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Varför antar sånna som ni att alla vet att AFS inte ställer upp i kommunval som om det vore allmänbildning?!

Det är ett pyttelitet parti som de flesta knappt känner till.

Om du nu vill representera, hjälpa och stå för vad detta parti tycker så borde du lugna dig lite, vara ödmjuk och informera folk vad som gäller istället för att framstå som en arbetslös knarkare utan argument.

sånna?

Inser språkfascisten att ironin är total, eller måste jag plocka ut de färgade kritorna?

Intelligenta utbildade personer brukar avhålla sig att yttra sin åsikt om de saknar grundläggande kunskaper inom ämnet ifråga. Om de trots detta skulle yttra sig åtföljs yttrandet med drösvis med brasklappar.

Följaktligen drar jag därför slutsatsen att du varken är intelligent eller utbildad, varför du är fullständigt ointressant.
Vänligen kontakta mig inte mer.
Citera
2018-05-09, 12:42
Medlem
JanTalibans avatar
Som jag påpekat i en annan tråd: AfS har redan ”kommit in” i riksdagen, och lär finnas där efter valet också. Eftersom inget kan hindra att en eller annan av SD:s sannolikt kring 60 folkvalda hoppar över till AfS (tex för att slippa ha sex med Bylund, etc).
Citera
2018-05-09, 12:51
Medlem
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här