2018-05-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nu säger jag varken bu eller bä angående ett tömt hus MEN tulpanerna som är röd/gula är tidigblommande botaniska. Mina har blommat över för en två-tre veckor sen. Jag bor ett stenkast från Bjärred.

Vill inte käfta emot dig, men våra tulpaner blommar för fullt, bor också ett stenkast från Bjärred.
Citera
2018-05-09, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Vill inte käfta emot dig, men våra tulpaner blommar för fullt, bor också ett stenkast från Bjärred.
Det gör mina också men som jag skrev finns det olika sorter och den på fotot är den tidiga! Jag har precis de också.
Citera
2018-05-09, 00:01
Medlem
harperlees avatar
När jag ser bilderna från huset och särskilt barnens rum som - förmodar man - fixats och tömts på alla barnens saker så slås jag igen av hur grymt det är. Vilka föräldrar utplånar sina egna barn på det sättet? Så ofta läser man om föräldrar till barn som har gått bort och som år efter år behåller sina barns rum precis som de var, som klamrar sig fast vid minnena.

Hur kan man inte vilja att ens barn skall få finnas mer, att de skall vara utraderade som om de aldrig existerade? Vilken slags dåre till förälder mördar en elvaåring efter ett halvårs sjukdom?

"Han ville inte gå ned mer i arbetstid för det skulle försämra hans mående garanterat." Visste han redan då att han skulle mörda barnen? Ingen livskvalitet så då skiter jag i det här och att Moa är elva år och skulle kunna bli frisk närsomhelst det spelar ingen roll.

Så otroligt orättvist.
Citera
2018-05-09, 00:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Och nu ligger huset ute till försäljning...
5 miljoner, det trodde jag inte.

https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/skane/lomma/bjorkvagen-3/
Är det mycket för en villa med pool och insynsskyddad hörntomt i Bjärred?

Köket verkar risigt ändå. "Renoverat 2001", är inte mycket att komma med. Och kyl/frys från 1998, dvs 20 år gammalt. Nä, en seriös, kräsen villaköpare räknar nog med uppåt en halv miljon för att få köket i toppskick (vilket är högsta mode nu), samt även tvättstuga och grovtvätt (med våtrumsgolv - från 1972 månne?) för att få en någorlunda fashionabel fason på ett nästan 50 år gammalt hus. Oavsett morden, bör slutbudet hamna på en betydligt lägre nivå med detta i åtanke. 4 miljoner låter rimligare, om nu någon dristar sig till att lägga ett bud på detta hemsökta hus.
Anar jag blodfläckar på den tredje skåpluckan från höger i bilden från köket?

Moas piano, i hennes förmodade rum, ger mig bara sorgkänslor

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bortsett från här, är allt glömt och övervägs lätt av barnens glädje av en egen pool och fräscht hus.

Dalby pappan som slog inte bara ihjäl sin fru utan även deras gemensamma spädbarn, är sedan länge sålt.
Men, han slog ju inte ihjäl dem inne i deras hus trots allt. En viss skillnad ...
Citera
2018-05-09, 00:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ähm. Men du använder ju själv statistik för att ifrågasätta uppgiften från polisens presskonferens om att båda föräldrar i samförstånd tagit död på barnen/familjen, då menar du att det inte finns på kartan att bägge varit överens?
Nu tror jag iofs inte heller på att barnen suiciderat (inte bägge i vart fall).

Vad då ifrågasätta? Vad håller vissa på med här? Vad är det du/ni inte förstår?

DET HAR INTE FRAMKOMMIT ATT BREVET ÄR ÄKTA, DET KAN VARA FÖRFALSKAT!
DÄRFÖR HAR DET SKICKATS PÅ ANALYS!

Sluta att tjafsa om att föräldrarna var överens, för det är inte bevisat!
Förstår ni inte att allt går att förfalska, dessutom väldigt bra om man är kunnig!
När det kommer bevis på att det är äkta, då först kan vi snacka om att föräldrarna båda var överens om mordet! Där befinner vi oss inte ännu! PUST!
Citera
2018-05-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Någon form av styling är det ju i huset. Kom ihåg att det var efter jul de hittades och säkert en del julpynt kvar. Notera adventsstjärnan i en av döttrarnas sovrum (på golvet). Den stod nog i fönstret tidigare och innan fotograferingen så placerades den i hörnet av golvet.

Vissa saker är nog rekvisita men möbler, tavlor och sånt ser ut att höra till huset.

Så tragiskt att 4 personer legat döda inne i det fina huset. Fantasin skenar iväg och man föreställer sig synen poliserna mötte. Var hängde O osv.
Ja. Väldigt tragisk händelse detta. Vet man att han hängt sig? Isåfall är ju trappan rätt trolig.
Citera
2018-05-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vi får väl kolla upp köparen sen och fundera ut vad han kan tänkas ha för diagnos.
Precis! Några verkar leva i en FB bubbla. Allt medan jorden snurrar vidare utanför detta forumet. Gäsp...
Citera
2018-05-09, 00:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Någon form av styling är det ju i huset. Kom ihåg att det var efter jul de hittades och säkert en del julpynt kvar. Notera adventsstjärnan i en av döttrarnas sovrum (på golvet). Den stod nog i fönstret tidigare och innan fotograferingen så placerades den i hörnet av golvet.

Vissa saker är nog rekvisita men möbler, tavlor och sånt ser ut att höra till huset.

Så tragiskt att 4 personer legat döda inne i det fina huset. Fantasin skenar iväg och man föreställer sig synen poliserna mötte. Var hängde O osv.

Troligtvis trappan, då går det fortare att bryta nacken ( längre höjd ) och dö direkt, än att långsamt kvävas till döds!
Citera
2018-05-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Köket verkar risigt ändå. "Renoverat 2001", är inte mycket att komma med. Och kyl/frys från 1998, dvs 20 år gammalt. Nä, en seriös, kräsen villaköpare räknar nog med uppåt en halv miljon för att få köket i toppskick (vilket är högsta mode nu), samt även tvättstuga och grovtvätt (med våtrumsgolv - från 1972 månne?) för att få en någorlunda fashionabel fason på ett nästan 50 år gammalt hus. Oavsett morden, bör slutbudet hamna på en betydligt lägre nivå med detta i åtanke. 4 miljoner låter rimligare, om nu någon dristar sig till att lägga ett bud på detta hemsökta hus.

Men, han slog ju inte ihjäl dem inne i deras hus trots allt. En viss skillnad ...

Nä, det där är inte blod. Bara skiftningar i björkfaneren.
Citera
2018-05-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

5 miljoner är inget extraordinärt i Lomma kommun, inte med tanke på att huset säkert är i bra skick i övrigt.
Kök, tvättstuga osv är ju bara kosmetiskt, det kommer ju den nya ägaren garanterat blåsa ut.
Är lite av en hemnet-knarkare och har sett betydligt risigare och mindre hus budas upp i både 4 och 4,5 miljoner.
Det enda som gör att detta huset kan vara svårt att värdera, ja det vet ni ju redan.

Tror för övrigt inte det är Moas rum det med pianot, snarare ett av rummen på ovanvåningen, gissar på vänstra.
Citera
2018-05-09, 00:20
Medlem
Memmajemmas avatar
En fråga till Missan som kände Moa- hade hon ibland ont i magen eller visslade/nynnade?
Citera
2018-05-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Jag har skrivit pedofil...-
- Sen hur du får det till annat vet inte jag-
- Nä men det menar du inte att det är allvarligt-

Kan du utveckla dina anklagelser om pedofili?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in