2018-05-08, 22:29
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jag hoppas, men tror inte det. Duktigt folk fö med politisk erfarenhet. Deras politik skulle nog faktiskt rädda Sverige.

Det är dock viktigare att rösta på SD detta val om vi överhuvudtaget ska få se något som kan liknas vid en radikal förändring.

Man kan väl rösta på AFS i kommunvalet isåfall. Riksdagsvalet är alldeles för viktigt just nu att sätta i jeopardy. Sverige öde kanske kommer avgöras. Ingenting kommer hända annars.

Men för all del. Fortsätt sprida erat budskap AFS och jobba stenhårt så mycket ni kan. Det verkar lovande för framtiden.
Det fetade säger allt om din kunskaper…

Är man så satans korkad/obildad borde man fan inte få rösta!
Citera
2018-05-08, 22:41
Medlem
Hejsvejs avatar
Klart att dom har en chans, men om dom kommer in eller inte spelar ingen roll för valet att lägga sin röst på AfS. Förutom de argument som tagits upp tidigare i tråden så är AfS positivt inställda till metapolitik och alternativmedia (inte minst Fria Tider).

Dom behöver bara se till att dra lite uppmärksamhet till sig. Kanske skulle AfS ta och anordna soppkök där det enbart serveras soppa med fläskkött?
Citera
2018-05-08, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Det fetade säger allt om din kunskaper…

Är man så satans korkad/obildad borde man fan inte få rösta!
Det heter dina kunskaper.
Men varför? Förklara.
Citera
2018-05-08, 22:50
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
De kommer få 0.2 procent och vara bortglömda till nästa val.

Nä men säkert 2,2 procent. Alla extrema partier växer. Medans Social demokratin över hela europa dör ut just nu.

"Goodbye mr. Löfven"
Citera
2018-05-08, 22:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boris
De kommer få 0.2 procent och vara bortglömda till nästa val.

Ett parti som satsar på återvandring kommer inte att glömmas bort till nästa val.
Citera
2018-05-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det heter dina kunskaper.
Men varför? Förklara.

Har du svårt att besöka deras hemsida och läsa vad partiet vill och planerar?

DE STÄLLER ENDAST UPP I RIKSDAGSVALET, DET HAR UPPREPATS EN MILJON GÅNGER OCH DU ÄR EFTERBLIVEN.
Citera
2018-05-08, 23:16
Medlem
Separatistens avatar
Nej, de är helt chanslösa.

En röst på AfS är bortkastad och därmed en röst på Sossarna.
Citera
2018-05-08, 23:17
Medlem
Svar till TS: Ja.
SDU hade enormt stöd, och SD uteslöt hela sitt ungdomsförbund för att man inte gillade utfallet i ett demokratiskt val. SD agerade mot demokratin, och det kan de inblandade aldrig förlåtas för.
Citera
2018-05-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten

Du är ju efterbliven. På vilket sätt är det en röst på sossarna?
Citera
2018-05-08, 23:33
Medlem
Jag kommer själv rösta på AfS då deras partiprogram representerar mina egna åsikter, jag röstar av ideologiska själv. Men att partiet kommer in riksdagen i årets val betvivlar jag starkt, jag tror vi får vara glada i fall dem får 1% av rösterna bara, givetvis vill jag inget hellre än att det ska komma in i riksdagen, men man får vara lite realistisk också. SD är fortfarande det enda parti i riksdagen som många tror är kritiska till invandringen, vilket dem också till viss del är såklart, fast inte tillräckligt i dagens extrema situation som vi har i Sverige. Men 1% är inte omöjligt för AfS att få och det hade varit en bra början, dessutom hade det varit bra att dem fått gratis valsedlar till nästa val. Däremot tror jag verkligen att AfS når riksdagen 2022, då har SD spelat ut sin roll helt och väljarna kommer leta efter något nytt, då kommer många snegla åt AfS. Tyvärr tror jag dock att AfS kommer försvinna innan 2022 om de inte får 1% av rösterna i årets val, jag tror att AfS själva blir nöjda om dem får 1% i valet, blir det under detta så kan jag mer eller mindre garantera att partiet har försvunnit till nästa val, tyvärr får jag väl säga. Och nej, det blir inget omval/extraval innan 2022 som många verkar tro, se bara vad som hände 2014 med DÖ, detta kommer hända igen om det behövs!
Citera
2018-05-08, 23:40
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten

Självklart är ett parti chanslöst om deras sympatisörer tänker att en röst på dem är bortkastad.

Jag tänker visserligen rösta på SD i höst, men jag ser tydliga paralleller med hur folk kommenterade att jag röstade på SD år 1998 och 2002. Jag fick höra kommentarer som denna:
Citat:
SD är chanslösa, du kastar bort din röst. Rösta på FP istället, de vill ju ha språktester!
I efterhand så kan ingen säga att min röst 1998 eller 2002 var bortkastad, tvärtom så var den värd mer då än vad den kommer att vara i valet i höst. Jag kommer fortfarande ihåg hur nöjd jag var när jag följde rösträkningen 2002 (inte på valnatten, utan under veckan) och det stod klart att SD hade blivit det största partiet utanför riksdagen.

Jag misstänker starkt att ni som säger att ni skall rösta på SD och samtidigt kör med argumentet med bortkastade röster är max 25 år gamla. Ni är så uppenbart historielösa, och det är så smärtsamt uppenbart att ni inte var med och såg till att SD kom in i riksdagen för första början.
Citera
2018-05-08, 23:48
Medlem
Tror det blir tufft att komma in i riksdagen (även om jag hoppas). Hade varit så kul att se debatterna med Kasselstrand.

Anledningen till att jag tvivlar är för att alla ännu inte känner till AfS och för att väldigt många inte känner att det känns värt rösten om de inte kommer in.

Tror helt ärligt att Afs redan nu skulle kunna ha en stomme på 10 % av rösterna (om bara alla kände till partiet och alla visste att en röst på AfS garanterade att de var en röst på ett riksdagsparti).

Tyvärr är partispärren på 4 % oerhört hämmande. Jag hoppas att partiet fortsätter att finnas och utvecklas oavsett hur det går i höstens val för jag är övertygad om att även om det bara blir 1 % i höst, att det bara inom några år finns potential för 10 %. Men vi är flockdjur och det krävs att en del tar steget först innan resten hakar på...

Skulle Afs få 3 % i ett val skulle de definitivt ha 10 % (eller mer) i valet efter då folk skulle se att deras röst fick tillräcklig effekt. Handlar bara om att komma över tröskeln...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in