2018-05-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Ändra åsikter om vadå? Partiets statistiska möjlighet att komma in riksdagen?

Delvis, men främst om alla missuppfattningar folk har om partiet. T ex att de skulle göra en SVP och lägga ned bara för att de inte kommer in i riksdagen. Det finns inte på kartan.
Citera
2018-05-08, 20:33
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Om vi med RD menar Riksdagen så kommer de inte in nej.
Citera
2018-05-08, 20:50
Medlem
DigiFlaxs avatar
Tror inte ens de själva räknar med att komma in i riksdagen. Möjligtvis så kan de komma över 1% så att de får gratis valsedlar upptryckta till nästa val.
Citera
2018-05-08, 20:59
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Ja dom kommer komma in.
Majoriteten av svenskarna börjar tröttna på invandringen och skadorna som sker, och sd har för klen invadrings politik för sverige, samt att sd sviker och kommer snart bli lika korrupta som alla andra partier.
Finns inga politiker som står emot mutor.

Sverige har aldrig vart i denna extrema sits vi är i, då krävs det extrema ingrepp.

Lycka till AFS.

Jag önskar att AfS kommer över riksdagsspärren men tvivlar starkt på det.
Dina argument håller tyvärr inte. Att tycka och tänka är en sak och att rösta på ett parti är en annan.
Somliga som är trött kommer rösta på SD, andra på M (tyvärr), medan somliga kommer rösta på MED eller AfS osv osv.
Jag är mer än trött på detta vansinne, det var jag redan för 12 år sedan men väljer att inte rösta på AfS förrän om 1-2 val.

I de mätningar som gjorts har det ofta inte/knappt gått att mäta pga AfS fått så pass lågt resultat.
Det betyder dock inte att partiet skulle få likadant i valet men det ger ett hum åtminstone.
Citera
2018-05-08, 21:01
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Tror inte ens de själva räknar med att komma in i riksdagen. Möjligtvis så kan de komma över 1% så att de får gratis valsedlar upptryckta till nästa val.

De räknar i högsta grad med att komma in och jag tror personligen att de har en mycket god chans. De har redan visat på högre än 1% i OU's och vi vet ju av erfarenhet hur träffsäkra våra mätinstitut har varit i tidigare val. Valkampanjen har inte ens dragit igång ordentligt än!

I värsta fall så är sannolikheten hög att det blir ett nyval där jag ser det så gott som garanterat att AfS skulle komma in.
Citera
2018-05-08, 21:13
Medlem
tclaessons avatar
AfS har ju den stora fördelen att det är många kända namn med i partiet som har politisk erfarenhet. Med avhoppen från SD så har partiet fått en del medial uppmärksamhet vilket gör partiet någorlunda känt och detta tillsammans med att många gamla SD:are kan tänkas rösta på dom gör att chansen ändå finns för ett inträde i riksdagen.

För övrigt så märks det vilka som är gamla SD:are och vilka som blivit det på senare år, tvivlar på att det är folk som var med och fick in SD i riksdagen som tjatar om bortkastade röster i var och varannan tråd.
Citera
2018-05-08, 21:16
Medlem
Jag tror det demokratiska fönstret redan är stängt för svenskarna.
När det stora flertalet faktiskt kommer till insikt om vad som sker, kommer svenskarna redan vara en tydlig minoritet och hur avvikande minoriteter behandlas av den nya majoriteten, vet alla som följer skeenden i afrika och mellanöstern alltför väl.
Citera
2018-05-08, 21:38
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det vore nog någon form av rekord om de kom in i riksdagen första året efter de bildades.. Tror aldrig det hänt någonstans.. Själv kommer jag rösta på SD till riksdagen och AFS till kommun och landsting.. Strategiskt riktigt och då får AFS växa till sig och få ordning på partiet så att de är mogna nog att hantera det.

Ny Demokrati bildades på våren -91 och kom in i valet i sept samma år.
Tror de fick 6%.

Junilistan gjorde en liknande bravur och kom in till Europaparlamentet samma år de bildades.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-08 kl. 21:42.
Citera
2018-05-08, 22:10
Avslutad
Jag hoppas, men tror inte det. Duktigt folk fö med politisk erfarenhet. Deras politik skulle nog faktiskt rädda Sverige.

Det är dock viktigare att rösta på SD detta val om vi överhuvudtaget ska få se något som kan liknas vid en radikal förändring.

Man kan väl rösta på AFS i kommunvalet isåfall. Riksdagsvalet är alldeles för viktigt just nu att sätta i jeopardy. Sverige öde kanske kommer avgöras. Ingenting kommer hända annars.

Men för all del. Fortsätt sprida erat budskap AFS och jobba stenhårt så mycket ni kan. Det verkar lovande för framtiden.
Senast redigerad av redlineoffside 2018-05-08 kl. 22:12.
Citera
2018-05-08, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thamiel
Det är större chans att Caitlyn Jenner får mens än att AfS kommer in i riksdagen.

http://viraldevil.com/caitlyn-jenner-no-longer-wants-to-be-a-woman-after-experiencing-first-period/

För att svara på topic så kommer ju det här valet bara handla om att växa på sig såklart.
Får man ett tusental röster så kan man ju använda det som att man är ett seriöst alternativ i framtida val om några år.

Men partiet saknar dessvärre någon likt Trump som med karisma och charm kan skapa väsen och publicitetet som gör att tillväxten sker snabbt.
Senast redigerad av BrunoC 2018-05-08 kl. 22:25.
Citera
2018-05-08, 22:23
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Jag gissar att du inte hör till de som röstade på SD 1998, 2002, 2006 eller kanske inte ens 2010. De som gjorde det var tidigt ute att förstå vilka problem invandringen skulle ställa till med och valde, trots enorm stigmatisering, att rösta på SD.

Åtminstone de 5-6% som röstade SD för närmare 10 år sedan ser att SD har blivit mer av ett etablissemangsparti och att AfS har ersatt SD som det radikala alternativet. Dessutom har Sverige blivit ännu mer förstört än dessa 5-6% av väljarna kunde gissa och då inser det att ett radikalare alternativ än SD är nödvändigt.

Om ur-SD:arna skulle rösta efter hjärtat - utan taktiska hänsyn whatsoever - så så skulle AfS bara av den anledningen få minst 4%.
Hear, hear…

Jag är själv en av dessa som röstade på SD trots att jag visste att rösten var 'bortkastad'.
På samma sätt kommer jag lägg min röst på AfS…

Jag är uppriktigt sagt så satans trött på dessa nyfrälsta SD-hjon som likt lobotomerade babianer som dagligen och stundligen maniskt vrålar "DE KOMMER ALDRIG KOMMA IN!" "RÖSTA PÅ SD!".
Kan dessa primitiva primater vänligen bara gå och dö?
Ni är söndercurlade idioter som saknar alla förutsättningar att bidra till att förbättra samhället.
Ni är och förbli röstboskap.
Likt lämlar följer ni strömmen utan att en endaste synaps blixtrar till i skallen på er.
Det enda ni förmår att göra är att övertala andra att inte avvika, därmed följer det direkt att ni skulle göra större nytta (läs mindre skada) om er mor haft förstånd nog att ta satsen i munnen istället.

Ni är och förblir skadliga parasiter på samhällskroppen då det tyvärr tar alldeles för lång tid innan ni begriper.

För att parafrasera KG Bergström 'Ni tänker för långsamt'
Citera
2018-05-08, 22:26
Medlem
Det hoppas jag. Kommer rösta AFS i riksdag och SD i landsting och kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in