2018-05-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Snackar alltså ej wisespelare på t.ex. fotboll som tillfälligt besöker politik-marknaden på Betfair. Detta är andra tunga aktörer, och riktigt så mediokra är dom inte att dom går efter majority vote när dom kommer fram till sin värdering. Dom har kokat ned delstat för delstat (med officiella och inoficiella OU's som en viktig variabel). US-valet omsatte enorma belopp hos Betfair (https://betting.betfair.com/politics/us-politics/200m-us-president-market-breaks-all-time-betfair-record-091116-745.html) och "follow the money" brukar fungera bra i marknader där slumpen spelar mindre roll (i Eurovision har t.ex. antingen favoriten eller den sena haussen vunnit så länge jag kan minnas).

Det klart de inte gått på majority vote när de spelat. Poängen var ju att det bara var på majority vote det fanns en rimlig chans att mäta opinionsinstitutens träffsäkerhet eftersom det på delstatsnivå gjordes relativt få och oregelbundna mätningar.
2018-05-07, 21:58
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Greta, du recenserar debatten i opiniontråden!

Om inte SD går uppåt nu i OU, så är folk både blinda och döva och dumma. Om de följde senaste politiska elitens framtidslöften, så bör de reagera och tänka efter.

SD måste få minst 25 i genomsnitt i maj. Annars är Svenskarna bara värda sitt straff.

Den här debatten var trevligare än brukligt, mindre skit, men ändrar inte mycket. Glappet mellan verkligt stöd och det som visas i opinionsmätningar kommer att finnas kvar. Ökar lite i mätningarna i maj lite till i juni, lite till i juli och augusti, men inga laviner. Verkligheten får vi oss redovisad den 9 september och det blir glada nyheter, då!

Mer spännande är vad som händer alla "gränsfallspartier" men de ska tas i tråden för det. Det blir även avgörande för Sd;s inflytande efter valet.
2018-05-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Det klart de inte gått på majority vote när de spelat. Poängen var ju att det bara var på majority vote det fanns en rimlig chans att mäta opinionsinstitutens träffsäkerhet eftersom det på delstatsnivå gjordes relativt få och oregelbundna mätningar.

För att jämföra Betfair (=spelmarknaden) mot OI's så är det väl rimligast att även Betfairs odds på majority vote räknas som jämförelse..
2018-05-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Den här debatten var trevligare än brukligt, mindre skit, men ändrar inte mycket. Glappet mellan verkligt stöd och det som visas i opinionsmätningar kommer att finnas kvar. Ökar lite i mätningarna i maj lite till i juni, lite till i juli och augusti, men inga laviner. Verkligheten får vi oss redovisad den 9 september och det blir glada nyheter, då!

Mer spännande är vad som händer alla "gränsfallspartier" men de ska tas i tråden för det. Det blir även avgörande för Sd;s inflytande efter valet.

Jag poängterade maj därför folk bör ha debatten i färskt minne. Om de nu förstod innebörden av det som sades. Först de inte, så är det kört. Tyvärr!
2018-05-07, 22:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag poängterade maj därför folk bör ha debatten i färskt minne. Om de nu förstod innebörden av det som sades. Först de inte, så är det kört. Tyvärr!

Ha i minne vad du själv har sagt och kolla mätningarna. I Sverige byter inte folk parti hux flux det måste dras i långbänk.
2018-05-07, 22:43
Medlem
Mellbergans avatar
Inizio borde komma vilken dag som helst nu. Utlämningsdatumet har pendlat tidigare månader detta året från 7e-11e. Alltså nu då
2018-05-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ha i minne vad du själv har sagt och kolla mätningarna. I Sverige byter inte folk parti hux flux det måste dras i långbänk.

Die dumme Schweden. Det är mest gamsossarna som inte sviker. En inte så liten del moderater gick till SD tidigare.
LO gick till SD. De, som återvände för några månader sedan, kan nog vända igen. De har visat att de kan röra på sig.
Därför uppåt i O U för SD.
Jag skäms inte om jag har fel.
2018-05-07, 22:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Ingen jag talat med anser något annat än att Jimmie vann debatten stort.

Med all respekt här.., de du talade med. Hur har deras tidigare sympatier "partimässigt" varit ?

Dvs, jag hoppas att du har talat med någorlunda "neutrala" människor och inte bara med "pro-sd" människor.

P.s

På Inizio litar jag lika mycket som ett av mina x-damer i.o.m beställaren.
Senast redigerad av Snapcount 2018-05-07 kl. 22:51.
2018-05-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Med all respekt här.., de du talade med. Hur har deras tidigare sympatier "partimässigt" varit ?

Dvs, jag hoppas att du har talat med någorlunda "neutrala" människor och inte bara med "pro-sd" människor.

P.s

På Inizio litar jag lika mycket som ett av mina x-damer i.o.m beställaren.

Jag träffar både pro-SD folk, och allmänt besvikna människor, besvikna på utvecklingen alltså, och även sådana som kommer att vanerösta på olika 7-klöverpartier.
Dom flesta anser att Jimmie och SD inte drar sig för att säga "sanningar" medan övriga partier "smyger med sanningarna". Jimmie vann tycker även SD-motståndare, eftersom han kommunicerar direkt utan omsvängningar och samtidigt i en resonerande saklig ton.
Många förstår nu att SD går mot ett bra valresultat, dessutom. Miggrationen är inte längre något som man ser som en "vinst" istället ständiga problem och otrivsel. Det finns en oro under ytan. Det ser inte bra ut för Sverige detta, men bra för ett protestparti som SD.
2018-05-07, 23:44
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag träffar både pro-SD folk, och allmänt besvikna människor, besvikna på utvecklingen alltså, och även sådana som kommer att vanerösta på olika 7-klöverpartier.
Dom flesta anser att Jimmie och SD inte drar sig för att säga "sanningar" medan övriga partier "smyger med sanningarna". Jimmie vann tycker även SD-motståndare, eftersom han kommunicerar direkt utan omsvängningar och samtidigt i en resonerande saklig ton.
Många förstår nu att SD går mot ett bra valresultat, dessutom. Miggrationen är inte längre något som man ser som en "vinst" istället ständiga problem och otrivsel. Det finns en oro under ytan. Det ser inte bra ut för Sverige detta, men bra för ett protestparti som SD.
Ja, det fanns ju en tid när partier argumenterade för att asylinvandringen är en vinst för det svenska samhället. Det var länge sedan man hörde den floskeln nu.

Jag har en riktigt bra feeling över kommande opinionsmätningar. Vad tror ni SD landar på i Sentio och Yougov nu?
2018-05-08, 00:31
Medlem
Inzio minst 1%+ flr SD.
Läs föregående inlägg jag skrev varför.
2018-05-08, 00:32
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ja, det fanns ju en tid när partier argumenterade för att asylinvandringen är en vinst för det svenska samhället. Det var länge sedan man hörde den floskeln nu.

Jag har en riktigt bra feeling över kommande opinionsmätningar. Vad tror ni SD landar på i Sentio och Yougov nu?

(Min fetning)

Sentio och Yougov är nästan de enda jag ser fram emot just nu. Sentio återigen upp till 23% (+1,6%) och Yougov 23,4% (+1,3%). När Demoskop ligger på "höga" 19,4% och Novus på 18,2% (april) då kommer Sentio eller YouGov inte att ligga på 21-22% i maj. I juni-juli har vi Sentio och Yougov kring 25%.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in