2018-05-05, 10:20
Medlem
Germanofils avatar
Hitz lämnar Augsburg för Dortmund. Gratis dessutom. Gissar att Cyberkalle gråter idag.
Citera
2018-05-06, 10:57
Medlem
folkparks avatar
Sista omgången i dritte blir en avslagen historia. Magdeburg och Paderborn avancerar till Zweite medan Karlsruhe kvalar uppåt. Frågan är vilka de ställs mot? Helt omöjligt att försöka gissa sig till vilka som gör Kaiserslautern sällskap ner i dritte samt vilka som måste kvala sig kvar.

8 SV Sandhausen 42
9 FC Ingolstadt 04 42
10 1. FC Union Berlin 41
11 1. FC Heidenheim 41
12 SG Dynamo Dresden 40
13 FC St. Pauli 40
14 Eintracht Braunschweig 39
15 FC Erzgebirge Aue 39
----------------------------------
16 SpVgg Greuther Fürth 38
17 SV Darmstadt 98 37

Är det idag vi välkomnar 1 FC Nürnberg tillbaka till Bundesliga? Bortamatch mot Sandhausen medan Kiel åker till Düsseldorf. Kiel måste vinna samtidigt som Nürnberg inte får vinna för att det ska vara möjligt för dem att gå om. I sista omgången är det dessutom Nürnberg - Düsseldorf.
Citera
2018-05-06, 12:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Sista omgången i dritte blir en avslagen historia. Magdeburg och Paderborn avancerar till Zweite medan Karlsruhe kvalar uppåt. Frågan är vilka de ställs mot? Helt omöjligt att försöka gissa sig till vilka som gör Kaiserslautern sällskap ner i dritte samt vilka som måste kvala sig kvar.

8 SV Sandhausen 42
9 FC Ingolstadt 04 42
10 1. FC Union Berlin 41
11 1. FC Heidenheim 41
12 SG Dynamo Dresden 40
13 FC St. Pauli 40
14 Eintracht Braunschweig 39
15 FC Erzgebirge Aue 39
16 SpVgg Greuther Fürth 38
17 SV Darmstadt 98 37

Är det idag vi välkomnar 1 FC Nürnberg tillbaka till Bundesliga? Bortamatch mot Sandhausen medan Kiel åker till Düsseldorf. Kiel måste vinna samtidigt som Nürnberg inte får vinna för att det ska vara möjligt för dem att gå om. I sista omgången är det dessutom Nürnberg - Düsseldorf.
Ja riktigt spännande i Zweite. För min del hoppas jag att Union, St. Pauli, Braunschweig och Dresden alla klarar sig kvar.

Nürnberg bör säkra avancemang idag ja.
Citera
2018-05-06, 19:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hitz lämnar Augsburg för Dortmund. Gratis dessutom. Gissar att Cyberkalle gråter idag.
Jag grät helt riktigt och till den skitklubben till råga på allt elände.
Citera
2018-05-06, 20:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Ännu ett år, ännu ett uttåg mot spanskt toppmotstånd.

Denna gång verkar det bli ett par steg över i en ny generation som jag ser fram emot enormt mycket.
Har man någonsin haft så många spelare som imponerat så mycket, så tidigt?

Tysk media rapporterar idag att man kommer satsa på Gnabry och Coman med Robbéry som "faddrar". Det må hända vara en smart satsning och förmodligen det bästa man kunde göra nu med tanke på vilken kvalité och form Gnabry visat sig ha sista månaderna.

Till det mittfältet ansluter Goretzka efter VM, där finns redan Tolisso som stundtals imponerat stort på mig. Renato Sanches, ja jag vet inte?

Kimmich har tagit över efter Lahm med bravur. Saknar en del i defensiven i jämförelse med den store kaptenen, men de offensiva krafterna är enorma.
Süle, förstår inte riktigt hur det gått till men han verkar ha tagit in mycket av Boateng och Hummels och i dagsläget känns det inte ens som något nederlag om Süle spelar istället för Boateng.

Det sjuka är att alla dessa 6(7) spelare är 23 år och yngre.

Ett par bitar som skaver i kanterna verkar det dock finnas med Lewandowski och Vidal.
Känns just nu som att man är trött på cirkus-Lewa som verkar vara inställd på att lämna även om man inte ska tro allt som skrivs i media såklart. Timo Werner hade varit en ideal värvning och ersättare. Snabbheten Timo har hade varit otroligt bra att ha till hand lag med snabbare försvarare som Real.

Vidal verkar vara spelaren som klubben vill sälja för att göra utrymme för Goretzka men han verkar själv inte vara helt övertygad om att han vill lämna klubben.
Mycket bra inlägg som vanligt synd att du inte skriver så mycket här längre.
Jag hade bytt Lewandowski mot Werner direkt

Läser att Bernat är på väg att lämna klubben.
Citera
2018-05-06, 20:32
Medlem
Samizdats avatar
Med en omgång kvar skiljer det 8 poäng mellan fjärdeplacerade Arminia Bielefeld och nästjumbon (17:e plats) Greuther Fürth. Löjligt jämnt i 2. BL.
Citera
2018-05-07, 05:39
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Med en omgång kvar skiljer det 8 poäng mellan fjärdeplacerade Arminia Bielefeld och nästjumbon (17:e plats) Greuther Fürth. Löjligt jämnt i 2. BL.
Igår avgjordes dock några saker:
  • Nürnberg är klara för avancemang till BL
  • Holstein Kiel är klara för kval till BL (oavsett vem de får möta är Kiel en riktig underdog)
  • St. Pauli har säkrat nytt kontrakt och därmed får vi se Hamburg-derbyn i Zweite för första gången nästa säsong om nu inte Wolfsburg spelar bort sig så att HSV får kvala.
Citera
2018-05-07, 07:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
om nu inte Wolfsburg spelar bort sig så att HSV får kvala.

Jag tror fan att Wolfsburg sumpar att hänga kvar trots att dom möter Köln i sista matchen.

Köln slår Wolfsburg
HSV vinner hemma mot Gladbach
Freiburg vinner mot Augsburg

Botten slutar.
Freiburg
HSV
Wolfsburg
Köln

Hoffenheim vinner med 4-0 mot Dortmund och kniper sista säkra CL-platsen.
Måste beundra Nagelsmanns lag som trots allt kommer spela i Europa nästa säsong det trodde inte jag innan säsongen startade.

Toppen

Bayern
Schalke
Hoffenheim
Dortmund
Citera
2018-05-07, 16:16
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tror fan att Wolfsburg sumpar att hänga kvar trots att dom möter Köln i sista matchen.

Köln slår Wolfsburg
HSV vinner hemma mot Gladbach
Freiburg vinner mot Augsburg

Botten slutar.
Freiburg
HSV
Wolfsburg
Köln

Måste beundra Nagelsmanns lag som trots allt kommer spela i Europa nästa säsong det trodde inte jag innan säsongen startade.

Toppen

Bayern
Schalke
Hoffenheim
Dortmund
From 18/19 kommer de första fyra ligorna ha fyra direktplatser till gruppspelet.
Citera
2018-05-07, 17:01
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Som redan har påpekats är alla fyra placeringar säkra CL-platser. Hoffenheim behöver dessutom inte vinna med så stora siffror för att gå om Dortmund utan det räcker med tvåmålsvinst.

Dortmund kan till och med missa CL ser jag nu vid en tabelltitt.
Senast redigerad av Samizdat 2018-05-07 kl. 17:32.
Citera
2018-05-07, 17:59
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/tyska-ligan/tv-har-hyllas-ishak-av-10-000-fans-efter-uppflyttningen-helt-overkligt/?utm_source=fotbollskanalen_tw&utm_medium=twitter& utm_campaign=nyheter

Ishaks status hos Nurnberg är underdiskuterad.

Bortsett från hans målproduktion är han enormt viktig för hur laget spelar som helhet. Så fort han kom tillbaka så skapade han mer chanser än vad de övriga gjorde utan honom istortsätt.

Lagom omtyckt av fansen efter uppflytten med
Citera
2018-05-07, 18:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
From 18/19 kommer de första fyra ligorna ha fyra direktplatser till gruppspelet.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Som redan har påpekats är alla fyra placeringar säkra CL-platser. Hoffenheim behöver dessutom inte vinna med så stora siffror för att gå om Dortmund utan det räcker med tvåmålsvinst.

Dortmund kan till och med missa CL ser jag nu vid en tabelltitt.
Åfan det har jag missat, alla dessa nymodigheter.

Hoppas dock att BvB inte missar CL även om jag inte gillar klubben så älskar jag att hata den och vi behöver ett starkt motstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in