2018-05-06, 15:39
Medlem
Vet man att Patrik hade med sig mobilen, längre tid än väskorna?
Citera
2018-05-06, 18:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Vet man att Patrik hade med sig mobilen, längre tid än väskorna?

Sista pinget var ju i samband med eller strax efter att han gått av tåget (om jag inte missminner mig).
Sedan har man inte hittat någon telefon.
Det fanns något (obekräftad) vittne som säger att man sett någon som liknade Patrik sitta utanför pylontunneln och hålla på med telefonen. Men det är inget som polis eller media gått ut med.

Så, förmodligen har han haft den med sig. Men det är inget vi vet.
Citera
2018-05-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sista pinget var ju i samband med eller strax efter att han gått av tåget (om jag inte missminner mig).
Sedan har man inte hittat någon telefon.
Det fanns något (obekräftad) vittne som säger att man sett någon som liknade Patrik sitta utanför pylontunneln och hålla på med telefonen. Men det är inget som polis eller media gått ut med.

Så, förmodligen har han haft den med sig. Men det är inget vi vet.

Tack för uppdateringen. Man - eller iaf jag - har hunnit glömma alla vändor, hur det var med saker o ting..

Tänker dock att OM det var Patrik som lämnade väskorna, så kan det ju vara möjligt att han även gjorde sig av med telefonen..
Citera
2018-05-06, 22:05
Medlem
Citat:
Tack för uppdateringen. Man - eller iaf jag - har hunnit glömma alla vändor, hur det var med saker o ting..

Tänker dock att OM det var Patrik som lämnade väskorna, så kan det ju vara möjligt att han även gjorde sig av med telefonen..

Men Urtavlan ,tänk själv ,om du går och går och det blir sämre o sämre väg ,typ grusvägar och åkervägar , skulle inte du till slut inse att du faktiskt var tvungen att lämna ditt bagage (kanske för att hämta dem senare med hjälp utav någon närstående person ? ) även om du absolut inte vill det ?

Men visst kan han ha gjort sig av med telefonen ...

Men i min värld så tror jag inte att han ville göra sig av med något alls , utan det var situationen ,han var ledsen ,utom sig och väskorna stretade emot och de var tunga att dra på grusvägen alt. jordvägen ,ungefär där kranföraren såg hon gå , endast två hjulspår du vet = traktorväg , ( du vet ju själv ,antar jag ,hur det känns när man drar en resväska över en vår-grusad cykelväg tex. Det är fasen så jobbigt !"!!! Då hoppar den bara hit och dit.) Värdelöst , går ju inte att ta sig fram en meter ens , då ...

En undran till dej Urtavlan ?

Varför tror du att han skulle göra sig av med den sak som var den enda som kunde få honom att nå sin mamma ? Han hoppades väl antagligen på att kunna få igång den igen !?

Det är så konstigt att alla tror att han inte ville hem ?

Han hade ju särskilt mycket uttryckt sin saknad av dem där hemma ,och att han ville hem så fort som möjligt , det var ju därför han gav sig iväg direkt på måndagen ,efter att ha varit på Gotlandsresan .
Senast redigerad av evaveva 2018-05-06 kl. 22:12.
Citera
2018-05-06, 22:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jo, det skulle han kunna ha gjort.
Men om man inte har en aning om var man ska leta, blir det ganska svårt.
Samtidigt var det ju vår och Patrik hade en jacka på sig, så kanske han hade mobilen i en ficka?

Man önskar att mobiler hade en microsändare inbyggda i sig, som kunde underlätta att spåra mobilen vid katastrofer. Men tyvärr skulle väl detta missbrukas på alla möjliga otrevliga sätt.

Vet inte vad du tänkte på vad gällde mobilen?
Informationshämtning från den som kunde ge svar på vad som hänt/var Patrik är?
Citera
2018-05-06, 22:22
Medlem
Det var verkligen synd att de inte tog familjens oro på allvar trots att han var myndig ,för om de kört runt med värmekamera den där natten efter försvinnandet så hade de kanske hittat honom ,eller hur ?
Citera
2018-05-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men Urtavlan ,tänk själv ,om du går och går och det blir sämre o sämre väg ,typ grusvägar och åkervägar , skulle inte du till slut inse att du faktiskt var tvungen att lämna ditt bagage (kanske för att hämta dem senare med hjälp utav någon närstående person ? ) även om du absolut inte vill det ?

Men visst kan han ha gjort sig av med telefonen ...

Men i min värld så tror jag inte att han ville göra sig av med något alls , utan det var situationen ,han var ledsen ,utom sig och väskorna stretade emot och de var tunga att dra på grusvägen alt. jordvägen ,ungefär där kranföraren såg hon gå , endast två hjulspår du vet = traktorväg , ( du vet ju själv ,antar jag ,hur det känns när man drar en resväska över en vår-grusad cykelväg tex. Det är fasen så jobbigt !"!!! Då hoppar den bara hit och dit.) Värdelöst , går ju inte att ta sig fram en meter ens , då ...

En undran till dej Urtavlan ?

Varför tror du att han skulle göra sig av med den sak som var den enda som kunde få honom att nå sin mamma ? Han hoppades väl antagligen på att kunna få igång den igen !?

Det är så konstigt att alla tror att han inte ville hem ?

Han hade ju särskilt mycket uttryckt sin saknad av dem där hemma ,och att han ville hem så fort som möjligt , det var ju därför han gav sig iväg direkt på måndagen ,efter att ha varit på Gotlandsresan .

Jag tror ingenting, det var en tanke. O jag säger inte heller att han inte ville hem.

Men hur vi än vänder o vrider på allt, så VET vi inte mer än att han klev av tåget i Hallsberg.
Vi har ingen aning om hur han faktiskt mådde just då.
Citera
2018-05-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, det skulle han kunna ha gjort.
Men om man inte har en aning om var man ska leta, blir det ganska svårt.
Samtidigt var det ju vår och Patrik hade en jacka på sig, så kanske han hade mobilen i en ficka?

Man önskar att mobiler hade en microsändare inbyggda i sig, som kunde underlätta att spåra mobilen vid katastrofer. Men tyvärr skulle väl detta missbrukas på alla möjliga otrevliga sätt.

Vet inte vad du tänkte på vad gällde mobilen?
Informationshämtning från den som kunde ge svar på vad som hänt/var Patrik är?

Jag tänkte nog egentligen inget speciellt. Bara en tanke iom att mobilen varit med i många av de senare inläggen. Menar mest att det ju faktiskt inte är säkert att han hade den speciellt lång tid efter sista "pinget". Var den helt utan batteri, KAN han ju ha slängt iväg den, med tanken att han inte har någon nytta av den eller i ren frustration över detsamma.
Citera
2018-05-06, 23:24
Medlem
Tror ni att han osedd kan ha tagit tåget tillbaka till Falun? Jag läste att de hade hittat en död person i ett vattendrag i Falun.
Verkar iofs osannolikt att det skulle vara han.
Citera
2018-05-07, 07:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tänkte nog egentligen inget speciellt. Bara en tanke iom att mobilen varit med i många av de senare inläggen. Menar mest att det ju faktiskt inte är säkert att han hade den speciellt lång tid efter sista "pinget". Var den helt utan batteri, KAN han ju ha slängt iväg den, med tanken att han inte har någon nytta av den eller i ren frustration över detsamma.

Ja, undrar om vi inte diskuterade det tidigare i tråden.
Risken är väl att om någon bara lämnar/släpper/slänger telefonen någonstans, kanske någon plockar med sig den. Precis då var ju inte försvinnandet ännu ett faktum, och när det senare blev känt, är det inte säkert att personen hade vetskap om det, eller ville ge sig till känna.
Om han slängt iväg den i skog och mark, kanske den aldrig hittas.
Citera
2018-05-07, 08:32
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Jag tror ingenting, det var en tanke. O jag säger inte heller att han inte ville hem.

Men hur vi än vänder o vrider på allt, så VET vi inte mer än att han klev av tåget i Hallsberg.
Vi har ingen aning om hur han faktiskt mådde just då.

Ja, och det är ”back to basic”..! Det är detta ”vi” vet med säkerhet; resten är spekulation. Vi vet också att väskan eller väskorna hittades, men inte hur den/de hamnade där.
Citera
2018-05-07, 08:42
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ja, och det är ”back to basic”..! Det är detta ”vi” vet med säkerhet; resten är spekulation. Vi vet också att väskan eller väskorna hittades, men inte hur den/de hamnade där.

Jag tror nog att man ganska säkert kan anta att Patrik ställt väskorna där men varför vet ingen 😒
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in