2018-05-05, 08:26
Medlem
Kwatos avatar
På brevlådor sitter olika klistermärken som betyder olika tidningar, magasin och tidskrifter. Vilken publikation står bokstäverna "Che" för?

(Jag trodde att detta skulle vara lätt att hitta på nätet och på Flashback men jag har gått bet i mina sökningar.)
Citera
2018-05-05, 08:57
Medlem
Politisk tidning.
Citera
2018-05-05, 09:24
Medlem
Chef.
Citera
2018-05-05, 09:44
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Chef.
Är du säker? Det verkar rimligt och poängen verkar vara att inte skylta med titeln "chef". Märkligt i så fall att de valde "Che" som förkortning.
Citera
2018-05-05, 09:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Chef.

Chef kommer inplastad med posten, inte med tidningsbud.
Citera
2018-05-05, 13:43
Medlem
nerdinsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Där jag kör som tidningsbud delar vi chef, och den förkortas che.
Citera
2018-05-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Om ditt namn nu är en indikator på vart du bor eller kommer ifrån, Helsingborg, så delas Chef(Che) ut av Nim(tidigare Tidningsbärarna) i just Hbg, oplastad dessutom vilket innebär oadresserad. Det är olika beroende på region vem som sköter det.
Citera
2018-05-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Är du säker? Det verkar rimligt och poängen verkar vara att inte skylta med titeln "chef". Märkligt i så fall att de valde "Che" som förkortning.

Chef förkortas just 'Che' för tidningsbuden, precis som 'nerdinside' skrev. Klistermärkena kan vara till hjälp för utdelarna och då är det oftast den 2-3 bokstäver långa förkortningen som används.
Citera
2018-05-05, 15:58
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:

Ha, ha. Ja det är underligt att förkorta chef med che. En bokstav kortare. Korkat värre.
Citera
2018-05-06, 09:39
Medlem
Kwatos avatar
Man undrar nästan om det finns en dubbel poäng med förkortningen. Jag tackar för svaren och har funnit förklaringen till varför jag inte kunde hitta någon info om en tidning som kallas "Che". Jag visste ju redan vad klistermärkena har för funktion. Men det verkar som att förkortningen i just Chefs fall aldrig används i något annat sammanhang.
Citera
2018-05-07, 17:35
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallBiraOchChips
Politisk tidning.
Uppenbart felaktigt påstående.

Citat:
Man undrar nästan om det finns en dubbel poäng med förkortningen. Jag tackar för svaren och har funnit förklaringen till varför jag inte kunde hitta någon info om en tidning som kallas "Che". Jag visste ju redan vad klistermärkena har för funktion. Men det verkar som att förkortningen i just Chefs fall aldrig används i något annat sammanhang.
Kanske att de tar de tre första bokstäverna rakt av, om det inte finns en förkortning?
Citera
2018-06-08, 10:23
Avstängd
Citat:

Ja, Stormklockan hade ju varit mer stilenligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in