2018-05-05, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnhuvud
Vad var det dom opererade bort då förutom blindtarmen? Något var det som dom opererade bort enligt dokumentären, jag har för mig det var bukspottskörteln. Var det gallblåsan?

Gallblåsa& blindtarm. Utan bukspottkörteln( pancreas )kan man ju ej leva.
Citera
2018-05-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systeryster68
Gallblåsa& blindtarm. Utan bukspottkörteln( pancreas )kan man ju ej leva.

Förlåt. Då menade jag gallblåsan. Visst är det så att gallblåsan bryter ner fetter. Och att en bortopererad gallblåsa kan ge bieffekter ångest och depression i vissa fall.
Citera
2018-05-05, 22:47
Medlem
Citat:
Förlåt. Då menade jag gallblåsan. Visst är det så att gallblåsan bryter ner fetter. Och att en bortopererad gallblåsa kan ge bieffekter ångest och depression i vissa fall.

Nej. Gallblåsan är ju bara en tillfällig förvaringsplats för enzymer mm som kommer från bukspottkörteln o ska portioneras ut i tunntarmen. Funkar lika bra utan gallblåsa. Gallblåsan har inget med depression att göra.

Däremot kan både Percocet (oxycontin+paracetamol) och Gabapentin ge ökad ångest. Om han drack alkohol igen, återkommande pancreatit? ->mer smärtstillande pga svåra buk/ryggsmärtor -> ev ökad ångest, suicidala tankar?

Dessa mediciner nämns i dokumentären. Ihop med alkohol dessutom än mer andningsdeprimerande.
Citera
2018-05-05, 22:56
Medlem
Engelsk media skriver att han dog av att ha förlorat enorma mängder blod efter att han skurit sig med glas.

Var ju någon här som tidigt skrev det i tråden?

Inte den mest trovärdiga källan men ändå , tror det e Daily News.

Vi lär aldrig få veta mer och det är förståeligt.
Citera
2018-05-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Familjen skulle ju kunna va involverad i ett fakesjälvmord i skumt arabland, fast det är väl en stretch

Pratar du om att det skulle va ett mord som är gjort så att det ska se ut som självmord eller att dom skulle ha fejkat hans död ?
Citera
2018-05-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Du har fel, läs på om den organisation systern bad vänner skänka pengar till vid hennes födelsedag:
https://www.suicidezero.se/fakta-rad/myter-och-fakta-om-sjalvmord
Det står tydligt att om man underrättar andra är det ett rop på hjälp. Och de flesta går att räddas och hela 85% som räddats lever sen livet ut utan att dö i självmord.

Och Tim kanske tillhörde de resterande 15%. Det kan vi inte veta. Som sagt, de som verkligen vill ta livet av sig lyckas till slut.
Citera
2018-05-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Engelsk media skriver att han dog av att ha förlorat enorma mängder blod efter att han skurit sig med glas.

Var ju någon här som tidigt skrev det i tråden?

Inte den mest trovärdiga källan men ändå , tror det e Daily News.

Vi lär aldrig få veta mer och det är förståeligt.

Ja om det stämmer känns det otroligt desperat... rätt svårt att skära av sig halspulsådern med en glasskärva på egen hand skulle jag tro. Jag tror personligen att droger (smärtstillande mediciner) var inblandade oxå kanske ihop med alkohol.
Citera
2018-05-05, 23:05
Medlem
Citat:
Jag tänker att ledig tid kan ge möjlighet att känna efter hur dålig man mår, om det är som så att man vid arbetsperioder inte hinner reflektera över och känna efter hur dåligt man mår. Jag tror dock inte att de flesta kan hålla på hur länge som helst med att inte ge sig själv möjlighet att känna efter hur man mår. Det finns en risk att man kraschar, istället för att ta tag i sina problem. För vissa personer kanske det dock fungerar, vad vet jag. Sedan finns det såklart även det motsatta problemet - en del människor ältar och överdriver allt, de är överdrivet känsliga och känner efter och överdriver alla problem alltför onödigt mycket. Jag tror det gäller att hitta en balans som är anpassad efter sin egen personlighet. Ibland kan det vara bra att bita ihop och göra någonting annat bara för att komma bort från sina obehagliga tankar, slippa älta och få en möjlighet att tänka på något annat.

Observera också:

1) att ALLA MÄNNISKOR HAR SINA GLÄDJESTUNDER OCH DEPRESSIONER. Det går över oavsett om du är glad eller ledsen.

2) att humöret är till stor del beroende av hur du sköter din hälsa och din kropp, vad du äter, hur du motionerar. Andra saker är ofta inte av större betydelse för om du är glad eller ledsen, såvida det inte är allvarliga saker. Om du är ledsen... träna, ät god mat och se till att få tillräckligt med sömn: det brukar hjälpa.

3) att man måste se till att inte framför FB & FB (flaschback och facebook) och hänga dagarna i ända, utan kom ut i naturen och rör på dig eller träffa folk i riktiga livet istället.

Är du psykolog? Ska man tänka positivt, också? Hjälper det förutom god mat, naturupplevelser och lite irl-möten? Om Tim ändå hade fått ta del av dina goda råd. Då hade han mått som en prins.
Citera
2018-05-05, 23:19
Medlem
Förstår inte hur nyhetssajterns kan vara så okänsliga att dom.skriver i detaljj om hur aviccii avslutade sitt liv.detta är ofattbart och hur har det kommit ut...tycker mycket synd om.Tims familj.
Citera
2018-05-05, 23:22
Medlem
[quote=Hax.Pain|63964441]Det var verkligen helt patetiskt. Du har läst i media hur hans barndom var och kommit fram till att den var bra? Sjukt.
Föddes som en skör människa? vad är det som gör en människa skör när den föds? Helt sjukt. Alla människor föds likadana, dock med lite olika förutsättningar. Skör är inte en av dem.
Du menar alltså att du sett många 1-åringar med stark ångest? Är det de du vill ha sagt? Hur utrycker 1-åringen ångest? Har du frågat någon?

ÄR DU DUM PÅ RIKTIGT? Vet du inte att en människa kan födas med personlighetstyper? Introvert? HSP/högkänslig? LÄS PÅ finns något som heter google om du nu vill lära dig något alls om Tims personlighet samt problem. Idiot. Konstnärer av olika slag har genom alla tider ofta haft en genensam faktor - Psykisk sjukdom såsom bipolär exempelvis samt personlighet åt hsp-hållet. Dessa hjärnor är intelligenta o ser o upplever mycket som en icke-hsp kan. Tim hade sin musikaliska talang med en baksida av psykiska större problem som start. ALLA FÖDS INTE LIKA. Sjukt irriterad på din grymt omfattande okunnighet.
Citera
2018-05-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systeryster68
Ja om det stämmer känns det otroligt desperat... rätt svårt att skära av sig halspulsådern med en glasskärva på egen hand skulle jag tro. Jag tror personligen att droger (smärtstillande mediciner) var inblandade oxå kanske ihop med alkohol.

Jag tror inte han skar i halsen.
Tror mera han högg sig i halsen.
Citera
2018-05-05, 23:52
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Jag tänker att ledig tid kan ge möjlighet att känna efter hur dålig man mår, om det är som så att man vid arbetsperioder inte hinner reflektera över och känna efter hur dåligt man mår. Jag tror dock inte att de flesta kan hålla på hur länge som helst med att inte ge sig själv möjlighet att känna efter hur man mår. Det finns en risk att man kraschar, istället för att ta tag i sina problem. För vissa personer kanske det dock fungerar, vad vet jag. Sedan finns det såklart även det motsatta problemet - en del människor ältar och överdriver allt, de är överdrivet känsliga och känner efter och överdriver alla problem alltför onödigt mycket. Jag tror det gäller att hitta en balans som är anpassad efter sin egen personlighet. Ibland kan det vara bra att bita ihop och göra någonting annat bara för att komma bort från sina obehagliga tankar, slippa älta och få en möjlighet att tänka på något annat.

Observera också:

1) att ALLA MÄNNISKOR HAR SINA GLÄDJESTUNDER OCH DEPRESSIONER. Det går över oavsett om du är glad eller ledsen.

2) att humöret är till stor del beroende av hur du sköter din hälsa och din kropp, vad du äter, hur du motionerar. Andra saker är ofta inte av större betydelse för om du är glad eller ledsen, såvida det inte är allvarliga saker. Om du är ledsen... träna, ät god mat och se till att få tillräckligt med sömn: det brukar hjälpa.

3) att man måste se till att inte framför FB & FB (flaschback och facebook) och hänga dagarna i ända, utan kom ut i naturen och rör på dig eller träffa folk i riktiga livet istället.

Nej. Alla människor drabbas inte av depressioner. Depression är en sjukdom, det är inte i närheten av att vara ”ledsen”. Ledsenhet är en dans på rosor i jämförelse. Skulle göra allt för att få vara ”ledsen” när jag har mina depressiva skov.

Om du visste ett uns om depression hade du aldrig skrivit ditt inlägg. Der visar tydligt hur opåläst du är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in