2018-05-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag har inte alls följt tråden, men fanns det bevis på att läget var akut och att de i hans närhet visste om det?
Annars förstår jag inte ditt inlägg.

Det har skrivits av journalister på så många ställen nu, att jag helt enkelt bara kallt utgår från att familj och vänner noga dementerar en sådan sak om den är osann.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Men vad har deras relation med media att göra??!! Hur deras relation såg ut har noll och inget med media att göra. Jag spekulerar i hur nära deras relation var. INTE hur mycket de valde att dela med sig av den offentligt. Så bara för att de höll sin relation privat, så betyder det per automatik att den var väldig nära och bra??!!. Den kan ha sett ut precis hur som helst. Det vet vi inte. Det vi vet är att de höll den privat. Det är allt.

Nä, det är ju just det jag menar!!! . Alla skriverier om att dom säkert hade en taskig relation, en dålig barndom, att dom borde gjort si lr så...
INGEN vet ett skit o det är precis det folk här tycks tro... Genom media har dom bildat sig en uppfattning om deras relation... DET var det jag skrev
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grusisnus
Känns inte så bra reklam för grodgiftet. Om det nu är det som är en katalysator för självmord. En av Sveriges kändaste person i världen försvinner innan 30.. Tim å Anton är i rakt nedstigande led släkt med ingen mindre än Erik den 14 såg jag på geni. Är själv tolvmänning med dem.. Han har verkligen skrivit in sig i historieböckerna. Man undrar ju hur musikerna mm. runtomkring ska gå vidare. Måste va superjobbigt!
Tereza verkar vara som dom flesta LA människor.dvs lite wacko. Finns det nån koppling med värmen och grodgiftet? Framgent kommer många "Kalles kaviar" killar bli synade utomlands som avicii alive.

Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Nej han och bland annat Fricko har gjort sina konton privata.

Fast Seans konto är inte privat? Jag kan se...
Citera
2018-05-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Nä, det är ju just det jag menar!!! . Alla skriverier om att dom säkert hade en taskig relation, en dålig barndom, att dom borde gjort si lr så...
INGEN vet ett skit o det är precis det folk här tycks tro... Genom media har dom bildat sig en uppfattning om deras relation... DET var det jag skrev

Ok. Då är vi överens. Vi kan bara spekulera, som sagt.
Citera
2018-05-05, 21:44
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnhuvud
Observera att en bortopererad bukspottskörtel, enbart som enda orsak, kan ge biverkningarna ångest och depression. Orsaken till detta är att bukspottskörteln genererar kemiska ämnen som behövs för att matsmältningen ska kunna bryta ner sådana fetter som är viktiga för hjärnans funktion. Om inte dessa fetter tillförs hjärnan så kan den kognitiva förmågan påverkas - vilket därmed ger upphov till just ångestkänslor och depression. Våra känslor beror i prakten på att rätt kemiska reaktioner i hjärnan fungerar. Psykologiska samband kan påverka dessa kemiska reaktioner, men i detta fallet kan det vara så enkelt som att den förändrade metabolismen i sig påverkade hjärnan indirekt och därför ledde till biverkningarna ångest och depression - detta helt utan att det behövde finns några som helst psykologiska orsaker. Det är viktigt för humöret även vad man äter och hur matsmältningen/metabolismen fungerar. Men i fallet med Avicii fanns det helt klart även andra faktorer i hans livsstil som kan ha påverkat hans humör och beslut att ta livet av sig:
Hjärnan använder sig av glukos eller ketonkroppar för att fungera, ketonkroppar bildas i levern från fetter.

TB hade inte en bortopererad bukspottkörtel utan fick endast inflammation i den, nog så farligt men stor skillnad jämfört med att få den bortopererad.
Citera
2018-05-05, 22:10
Medlem
Hur är det med kopplingen ayahuascan å bukspottkörteln ? Klarar kass bukspottkörtel sånt?
Citera
2018-05-05, 22:11
Medlem
https://stoppapressarna.se/svenskt/ofattbara-uppgifterna-sa-dog-avicii

Denna sajt bekräftar vad som skrivits här eller eller tror ni de snott infon från denna tråd?
Citera
2018-05-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Jag förstår precis vad du menar, men vad jag vill ha sagt är att visst, man hade kunnat vara med honom vid det tillfället, men en människa som är självmordsbenägen kommer att hamna i en sådan situation igen och till slut brukar de som vill ta livet av sig lyckas. Och det gäller även Tim. Tyvärr.

Du har fel, läs på om den organisation systern bad vänner skänka pengar till vid hennes födelsedag:
https://www.suicidezero.se/fakta-rad/myter-och-fakta-om-sjalvmord
Det står tydligt att om man underrättar andra är det ett rop på hjälp. Och de flesta går att räddas och hela 85% som räddats lever sen livet ut utan att dö i självmord.
Citera
2018-05-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pondering
Mitt absolut första inlägg på FB och anledningen att jag skapade ett konto beror på min sorg över Tim.

Den senaste tiden har jag lusläst hela tråden i någon närmast förtvivlad förhoppning att inte känna mig ensam i sorgen. Så dumt att sörja en känd person typ.

Men, så många människor har visat ett så varmt deltagande och engagemanget från alla och envar som bryr sig om psykisk ohälsa är rörande. De allra flesta visar en sådan kärlek och omtanke gentemot Tims familj och vi är många många som önskar att någon kunde ha hjälpt Tim så detta aldrig behövt hända.

Jag är tacksam över att läsa så många fina och kloka reflektioner om hur Tim måste ha mått och all visad medkänsla i hur han till sist inte orkade med sin smärta mer.

Själv har jag inte tidigare varit något särskilt fan av hans musik, utan upptäckt den i samband med denna tragiska händelse.

Musiken och den eufori den kan försätta lyssnaren i är perfekt. Jag beundrar perfektionen och kan verkligen relatera till känslan av att varje del skall passa perfekt ihop med nästa och dessutom utgöra helhet.

Jag är ingen musiker, men en slags arbetsnarkoman. Jobbet betyder mycket och min önskan om perfekt resultat gör att jag kan hålla på till dess att jag är klar. Jag får ofta beröm och credit för prestationer men drivs framför allt av att det skall bli så exakt och så bra det kan.

När allt fungerar är livet toppen, men det kostar mycket energi och ofta känner jag mig tom när jag av någon anledning är utan sysselsättning. Därför har jag sett till att ha ett krävande jobb där jag kan jobba hur mycket som helst. Att hålla på med det som också är en passion är en ynnest!

När jag läser om Tim och tog del av den förfärliga dokumentären förstår jag hur tufft det måste varit att jobba för sin passion OCH hantera den yttre pressen. Dygnet har 24 timmar och allt gick överstyr - hur det måste tärt på honom.

Att gå in i bubblan med sin egna ambitioner och önskan om det perfekta resultatet Ä R för mig att hantera min ångest. Kanske var det även så för honom i början?

Mitt jobb hjälper mig att komma ifrån existentiella grubblerier. Jag kan vara djup och prata om meningen med livet osv men det värsta är att det kanske inte finns någon? Att på allvar tänka igenom hur saker och ting är kan skapa en stor känsla av ensamhet.

Därför är ledig tid verkligen illa för mig. Kan det vara så att Tims ledighet tyvärr gjorde honom ännu sämre? Turnerandet var givetvis inget alternativ och den lediga tiden gjorde inte saken bättre?

Jag är själv livrädd för att inte ha ett jobb eller bli sjuk, och det finns delar i mitt jobb (som på många sätt är offentligt) som jag gör trots att jag vantrivs med uppgifterna.

Mina tankar går till Tim som måste ha upplevt att han satt i en återvändsgränd. Musiken som var flykten och hjälpen mot hans ångest blev hans värsta fiende.

Jag kan inte föreställa mig den smärtsamma insikten.

Tack alla som delat sina tankar och känslor i detta forum. Ni har hjälpt mig att kännu förtröstan i att inte vara ensam. Tims ångest blev min ångest när jag verkligen började fundera.

Jag har inget särskilt mål med mitt jobb. Jag bara vet att det hjälper mig att hålla livet i schack och jag njuter när det blir precis så perfekt som jag vill.

Den kontrollen är min medicin.

Jag tänker att ledig tid kan ge möjlighet att känna efter hur dålig man mår, om det är som så att man vid arbetsperioder inte hinner reflektera över och känna efter hur dåligt man mår. Jag tror dock inte att de flesta kan hålla på hur länge som helst med att inte ge sig själv möjlighet att känna efter hur man mår. Det finns en risk att man kraschar, istället för att ta tag i sina problem. För vissa personer kanske det dock fungerar, vad vet jag. Sedan finns det såklart även det motsatta problemet - en del människor ältar och överdriver allt, de är överdrivet känsliga och känner efter och överdriver alla problem alltför onödigt mycket. Jag tror det gäller att hitta en balans som är anpassad efter sin egen personlighet. Ibland kan det vara bra att bita ihop och göra någonting annat bara för att komma bort från sina obehagliga tankar, slippa älta och få en möjlighet att tänka på något annat.

Observera också:

1) att ALLA MÄNNISKOR HAR SINA GLÄDJESTUNDER OCH DEPRESSIONER. Det går över oavsett om du är glad eller ledsen.

2) att humöret är till stor del beroende av hur du sköter din hälsa och din kropp, vad du äter, hur du motionerar. Andra saker är ofta inte av större betydelse för om du är glad eller ledsen, såvida det inte är allvarliga saker. Om du är ledsen... träna, ät god mat och se till att få tillräckligt med sömn: det brukar hjälpa.

3) att man måste se till att inte framför FB & FB (flaschback och facebook) och hänga dagarna i ända, utan kom ut i naturen och rör på dig eller träffa folk i riktiga livet istället.
Senast redigerad av lugnhuvud 2018-05-05 kl. 22:40.
Citera
2018-05-05, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillemens

Denna sajt bekräftar vad som skrivits här eller eller tror ni de snott infon från denna tråd?
Man undrar ju vem denne medlem i omanska kungafamiljen som äger godset? Va e det för filur?
Citera
2018-05-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillemens

Vem är släktingen?
Citera
2018-05-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Hjärnan använder sig av glukos eller ketonkroppar för att fungera, ketonkroppar bildas i levern från fetter.

TB hade inte en bortopererad bukspottkörtel utan fick endast inflammation i den, nog så farligt men stor skillnad jämfört med att få den bortopererad.

Vad var det dom opererade bort då förutom blindtarmen? Något var det som dom opererade bort enligt dokumentären, jag har för mig det var bukspottskörteln. Var det gallblåsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in