Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-05, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Jag reflekterade över att han ALDRIG en endaste gång nämnde sin familj i dokumentären. I en scen pratar han i telefon med sin mamma, men det är också allt. Det är som om de inte finns. Många gånger brukar man berätta hur mycket familjen betytt, hur de alltid stöttade, skjutsade till alla träningar och tävlingar (idrottare), hur de alltid fanns där, alltid lyssnade och hur stor del de har i ens framgångar, men Tim sa inte ett ord.

Har också tänkt på det! Ingenting om familjen alls förutom det du tog upp. Himla konstigt, nästan som de inte existerade för honom?????
Citera
2018-05-05, 20:44
Medlem
enkeltulipans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde9601
Har också tänkt på det! Ingenting om familjen alls förutom det du tog upp. Himla konstigt, nästan som de inte existerade för honom?????

Det är såklart ett medvetet val av honom att inte dra in sin familj i sånt där.
Citera
2018-05-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Där trillade polletten ner för mig.
Nu förstår jag problemet härinne!
Vissa är av den uppfattningen att vid psykisk ohälsa hjälper ingenting överhuvudtaget alls!
Droger, alkohol, dåligt umgänge spelar ingen roll.
Att ha pengar för att kunna få vård i världsklass, spelar inte heller någon roll.

Men jag håller inte med!
Jag skyller inte på någon för hans personlighet och gener med benägenhet att bli deprimerad, få skador av stress och alkohol.
Men jag är av den åsikten att omgivningen har ett ansvar att agera när en människa mår dåligt.
Framförallt ansvaret att inte lämna vederbörande ensam när läget är akut.

Men samtidigt har jag tidigare skrivit det, att han verkade välja sitt liv själv.

Men just nu har jag ändrat mig, för frågan är vad man själv väljer i en position som stenrik världsstjärna?
Man kan inte direkt börja på en kurs i matlagning på Folkuniversitetet för att träffa lite jordnära vanliga människor.
Man får ta vad som bjuds!

Visst, de hade kunnat turas om att vakta honom dygnet runt i Oman. Men, sen, då? Han kan ju inte bevakas dygnet runt, året om. En människa, som vill ta livet av sig ser till att göra det på ett eller annat sätt, oavsett hur mycket ansvar omgivningen tar. En människa, som aldrig varit så nere att hon funderat på att ta livet av sig har svårt att förstå att det inte finns något i världen som hjälper när de tankarna kommer upp i huvudet.
Citera
2018-05-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Det har även rapporterats i början att hans bror åkte dit för att söka svar på vad som har hänt, vilket är sant? Om det nu är så att David åkte dit för det var så pass illa att han var orolig för Tim så är det sjukt och helt jävla fruktansvärt. Dels för David och familjens skull men även för att detta hade kunnat förhindrats känner jag. I en sådan situation om Tim nu ringer och man inser att han mår riktigt dåligt psykiskt och det är allvarligt så undrar jag varför man ej kontaktat hans vänner som var där? Bett dem ej lämna hans sida. Eller om de åkt tillbaka utan Tim ringt dem i alla fall och försökt be dem kontakta folket i Oman som de var med (hotellet, de som var med på båten kanske? osv). Alla åtgärder borde ha gjorts och väldigt fort, nu hoppas jag att om detta är sanningen att de gjort allt de kunnat. Men ärligt tycker jag att det känns konstigt att tex Fricko och Sean som han åkt dit med ej var där och att de ska ha åkt hem tidigare? Hur kunde de lämna honom där ensam? Och om de var med honom så är det ännu värre för ja han kan tex ha gått iväg själv plötsligt eller något men hans vänner som ska vara hans "brysh" borde ha insett och haft i åtanke att Tim ej mår bra psykiskt. Spelar ingen roll om han verkar må bra för stunden för man ska alltid hålla ögonen öppna och det känns som de skitit i det i så fall bara för det varit "lättast"....

Shit inte tänkt på det som du skriver! Detta bevisar ju ytterligare att han inte var där med vännerna senaste veckan, precis som tidigare sagts i tråden. Han var där UTAN vännerna sista veckan!!! Diskussionen är då, vem var han såsom superkändis där med sista veckan! Måste vara någon/några han verkligen litar på i hans position som vanligtvis har entourage etc! Då börjar jag lita ännu mer på att han faktiskt var där sista veckan med halvbröderna..... Vad annars?
Citera
2018-05-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Inte förvånande alls. De var/är ett gäng medlöpare, ja-sägare, golddiggers vilket framgår med all önskvärd tydlighet i filmen. De drog dessutom, utan att blinka, till Peru med den stackars psykiskt instabile och pillermissbrukande Avicii. De satte inte stopp för nånting! Ett gäng ytliga nollor. Tyvärr verkar inte Tim Bergling ha insett det. Eller?

Tim kände väl dom i början av sitt DJande och musikskapande, innan han blev känd. Troligen höll han kvar vid dom eftersom som superkändis är det svårt att skaffa nya vänner, särskilt när entouraget avfjärmar sin kassako mot alla som vill ha en bit av kakan. Kakan=Tim
Citera
2018-05-05, 20:50
Medlem
Citat:

Ibland känns det som om han blev lämnad vind för våg. Det finns stora kulturella skillnader hur familjebanden ser ut beroende varifrån man kommer. Tims familj kanske tyckte att han var en vuxen man, som måste få fatta sina egna beslut utan att de lägger sig i. Jag tycker ändå det är konstigt att de inte lade sig i mer. Oavsett hur gammal han var, så var han för alltid deras barn.
Citera
2018-05-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan

Precis! Man ser i True stories hur han avvisar kameran när han pratar i telefon med sin mamma. Jag tolkade det som att han ville prata privat med henne.
Citera
2018-05-05, 20:51
Medlem
Citat:
Hans "vänner" är riktigt motbjudande, skamlöst drägg utan några som helst känslor i kroppen. Tim var alldeles för snäll och det utnyttjade de på ett egoistiskt och hänsynslöst sätt. Vilket avskum.

Håller med helt! Jag tror att de inte har mycket och hämta bland de kändisar de ville synas med som egentligen var Tims kollegor! Nytt liv för dom nu, även om det är tragik att Tim behövde dö för att det skulle hända :/
Citera
2018-05-05, 20:53
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Shit inte tänkt på det som du skriver! Detta bevisar ju ytterligare att han inte var där med vännerna senaste veckan, precis som tidigare sagts i tråden. Han var där UTAN vännerna sista veckan!!! Diskussionen är då, vem var han såsom superkändis där med sista veckan! Måste vara någon/några han verkligen litar på i hans position som vanligtvis har entourage etc! Då börjar jag lita ännu mer på att han faktiskt var där sista veckan med halvbröderna..... Vad annars?

Vad yrar du om? Är du helt galen? Han var absolut inte i Oman med sina halvbröder. Ena brodern flög ner till Oman 20/4 och den andra brodern hade spelning på Ålandsbåten den helgen som sedan ställdes in när självmordet hade inträffat.

Avicii var i Oman med bland annat sina svenska killkompisar, varav minst två var kvar när tragedin inträffade.
Citera
2018-05-05, 20:56
Medlem
Citat:
Visst, de hade kunnat turas om att vakta honom dygnet runt i Oman. Men, sen, då? Han kan ju inte bevakas dygnet runt, året om. En människa, som vill ta livet av sig ser till att göra det på ett eller annat sätt, oavsett hur mycket ansvar omgivningen tar. En människa, som aldrig varit så nere att hon funderat på att ta livet av sig har svårt att förstå att det inte finns något i världen som hjälper när de tankarna kommer upp i huvudet.
Jag pratar givetvis om de 10 timmar det skulle ta för hans bror att komma ner, när han hade fått veta att läget var akut. Någon borde sett till Tim när läget var akut! Är det för mycket begärt?
Citera
2018-05-05, 20:56
Medlem
Citat:
Håller med helt! Jag tror att de inte har mycket och hämta bland de kändisar de ville synas med som egentligen var Tims kollegor! Nytt liv för dom nu, även om det är tragik att Tim behövde dö för att det skulle hända :/

Eller hur? Några egna ben att stå på har de knappast. Nu får de smaka på den bittra verkligheten. Lite motsägelsefullt. De såg passivt på medan han sakta men säkert tog livet av sig. Om de nu ville fortsätta att parasitera på honom, så kunde de ju åtminstone ha varit så pass förutseende och smarta att se till att han tog hand om sig lite bättre.
Citera
2018-05-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan

+1

Folk verkar ha glömt att han var en väldigt privat person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in