2018-04-22, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Schurrle har inte varit bra på sistone och haft känningar sist jag läste.

Ja man spelade faktiskt bra idag men satan va besviken jag va på Leverkusen. VÄrdelösa idag.

Oavsett tycker jag det var fel val att inte ta ut Isak idag. Finns ingen anledning att ha 3151 mittfältare på både 11an och bänken i denna situation.
BVB agerar minst sagt märkligt vad gäller isak, det som e synd är att om isak hade varit utlanad till aik nu sa hade han varit aktuell för VM, detta hade BVB tjänat pa men man vägrar, jag ser inte logiken i detta.
Att isak som enda renodlade forward och given 2a bakom Auba inte ens platsar pa bänken är en gata
jag förordar en snabb utlaning till aik nu men det är väl för sent tyvär.

Skall bli intressant att se vad som händer framöver, säljs isak? Lär ju finnas föreningar i england och spanien som väntar, Arsenal tycker jag skulle passa tex eller Real Madrid
Citera
2018-04-22, 09:51
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
BVB agerar minst sagt märkligt vad gäller isak, det som e synd är att om isak hade varit utlanad till aik nu sa hade han varit aktuell för VM, detta hade BVB tjänat pa men man vägrar, jag ser inte logiken i detta.
Att isak som enda renodlade forward och given 2a bakom Auba inte ens platsar pa bänken är en gata
jag förordar en snabb utlaning till aik nu men det är väl för sent tyvär.

Skall bli intressant att se vad som händer framöver, säljs isak? Lär ju finnas föreningar i england och spanien som väntar, Arsenal tycker jag skulle passa tex eller Real Madrid
Det Isak verkligen behöver är speltid, tror du att han får det i lagen du nämner? Nej då blir det i ungdomslag och det känns inte heller helt bra. Jag har sett för lite för att säga vilken liga som skulle passa honom bäst, men det lilla jag sett av honom i Dortmund har imponerat på mig. Slöseri att nöta bänk i ett lag som inte tror på och vågar satsa på honom.
Citera
2018-04-22, 11:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Du är rolig du . Arsenal, vore det en så bra idé med tanke på att Aubameyang spelar där? Du vet, han som Isak enligt dig var "given 2a bakom". Eller tror du att Isak blivit bättre av att inte spela och nu kan konkurrera ut Auba? Och tanken att Isak skulle gå från läktaren i Dortmund till Real Madrid ...
Citera
2018-04-29, 20:21
Bannlyst
Har ngn info varför Isak ej var med idag? Är han petad fran bänken nu med eller är han skadad??
Citera
2018-04-29, 21:55
Medlem
Citat:
Har ngn info varför Isak ej var med idag? Är han petad fran bänken nu med eller är han skadad??

Stöger har bytt system där han kör med Reus/Phillip fram och helvetes massa mittfältare bakom dem. Det plus att ännu mer mittfältare kommer tillbaka från skador så då ryker han från bänken i förmån till Kagawa, Yarmolenko och Pulisic.

Värdelöst naivt men Stöger kör på.
Citera
2018-04-29, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Stöger har bytt system där han kör med Reus/Phillip fram och helvetes massa mittfältare bakom dem. Det plus att ännu mer mittfältare kommer tillbaka från skador så då ryker han från bänken i förmån till Kagawa, Yarmolenko och Pulisic.

Värdelöst naivt men Stöger kör på.
ja sjukt hade de lanat honom till Aik hade han ju varit med i VM antagligen
Citera
2018-05-01, 09:22
Bannlyst
som sagt blir bara mer och mer märkligt Isak är inte ens ett andrahandsval i BVB. och varför har de inte lanat ut honom till Aik sa att han fatt spela VM??

https://www.sport1.de/fussball/bundesliga/2018/04/borussia-dortmund-der-grosse-sport1-talentecheck?id=919044b4-46d1-11e8-87b1-f80f41fc63ce
Citera
2018-05-01, 09:56
Medlem
BarryHeros avatar
Han hade knappast fått spela VM även om han gjort en stark vår med AIK. Berg, Toivonen, Guidetti, och Kiese Thelin går alla före.
Citera
2018-05-01, 10:00
Medlem
Citat:
som sagt blir bara mer och mer märkligt Isak är inte ens ett andrahandsval i BVB. och varför har de inte lanat ut honom till Aik sa att han fatt spela VM??

https://www.sport1.de/fussball/bundesliga/2018/04/borussia-dortmund-der-grosse-sport1-talentecheck?id=919044b4-46d1-11e8-87b1-f80f41fc63ce

Det har skrivits förut men det var väl inte riktigt läge att låna ut honom under fönstret när Auba var på väg bort och Isak var enda alternativet innan man lyckades få in Batshuayi. Tråkig situation för Isak, speciellt nu när han inte ens är med på bänken, men förståeligt från Dortmunds sida.
Citera
2018-05-01, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
Det har skrivits förut men det var väl inte riktigt läge att låna ut honom under fönstret när Auba var på väg bort och Isak var enda alternativet innan man lyckades få in Batshuayi. Tråkig situation för Isak, speciellt nu när han inte ens är med på bänken, men förståeligt från Dortmunds sida.
jag köper inte detta de har ju kastat ut isak från bänken oavsett laguppställning, så isak e ju inte ett alternativ oavsett. de skulle lånat ut honom till gnaget helt klart
Citera
2018-05-05, 19:32
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Han hade knappast fått spela VM även om han gjort en stark vår med AIK. Berg, Toivonen, Guidetti, och Kiese Thelin går alla före.
Det gör ont i hjärtat att Toivonen skulle gå före någon.

Har sett förklaringar att Stöger "bytt spelsystem". Vaför det skulle konsekvent diskvalificera Isak från truppen och en simpel bänkplats har jag svårt att greppa. Vad ligger bakom? Egentligen?
Citera
2018-05-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Det gör ont i hjärtat att Toivonen skulle gå före någon.

Har sett förklaringar att Stöger "bytt spelsystem". Vaför det skulle konsekvent diskvalificera Isak från truppen och en simpel bänkplats har jag svårt att greppa. Vad ligger bakom? Egentligen?

Det påverkar Isak då Stöger har en fetish för mittfältare och verkar generellt ha tufft att få igång anfallsspelet. Säger inte att Isak är felfri osv.. kan mycket väl vara att han ser kass ut i träning.

Men Stögers mönster sen han kom har vart "hitta ett plåster, på med plåstret". Och det fanns inte mycket över att försöka ge Isak en genuin chans där mellan Auba & Bats och sen efter Bats så är det Reus-tåget som gäller. Han vill bara ha rutinerat bortsett från Sancho. Men spetsen verkar han vilja ha 100% rutin.

Sen får man hoppas Isak går vidare i sommar för jag älskar BVB verkligen.. men det är verkligen katastrof och panik från topp till botten i klubben just nu. Hoppas han hittar ett mellansteg och mycket speltid för han har visat att han är bra när han väl spelat i BVB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in