Citat:
Ursprungligen postat av
marcus20
Tack för ditt svar, uppskattas väldigt mycket. En till fråga, man ser hela tiden hur en av hans vänner (han filmade även den första filmen) forfarande filmar och dokumenterar hela hans liv trots att han slutat åka ut på turné. Tror du att han kommer göra en andra film? Den kommer ju i så fall leda oss fram till slutet vilket också troligen kommer visa oss hur hans välmående var tiden efter att han lagt av. För övrigt måste jag säga att jag fortfarande är i chock och känner en stor sorg inom mig trots att jag ej kände Tim personligen. Kan ej komma över denna sorg vilket är helt sjukt. Fina Tim, som vi alla saknar dig

Jag känner samma sak. Jag känner en avgrundsdjup sorg över förlusten av denna otroligt speciella och helt unika man. Skit i Avicii, det är människan Tim världen har förlorat. Jag kan inte ens ta in att detta har hänt. Det känns helt overkligt. Och jag kände honom alltså inte alls. Jag har lyssnat mycket på hans musik sedan dödsdagen och låtit sorgen komma ut. Det tror jag är det mest hälsosamma man kan göra. Och därtill komma ihåg att Tim var sjuk. Psykisk ohälsa kan vara dödligt. Man väljer alltså inte att ta sitt liv, det är en konsekvens av sjukdomen.
Gällande filmandet så vet jag inte. Jag har väldigt svårt att få ihop att man är introvert och inte gillar att vara "center of attention" (som Tim själv sagt) samtidigt som han låter en kamera följa honom i 3 år (!) vilket mynnade ut i dokumentären. Men alla är olika. Han ville dokumentera, varför kan vi bara gissa. Kanske för att han såg sin egen storhet. Om det finns material till en till dokumentär tror jag det dröjer flera år innan vi ser den, av etiska, emotionella och moraliska skäl. Men jag hoppas efterspelet av Tims död - så småningom - blir gigantiskt. Jag tror hela världen befinner sig i chock ännu. Jag skulle vilja höra av alla i hans omgivning - hans vänner, hans familj och de han jobbade med. Ingen av dem är skyldiga världen det, men jag hoppas någon så småningom väljer något forum att berätta om Tims liv och varför det tog slut just nu och varför just i Oman. Inte för deras egen skull, men just för att Tim hade så otroligt många fans världen över som lider av att inte veta vad som hände.