2018-05-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safursey
Att det är konstigt betyder inte att han blev mördad. Känner du till några självmord som inte är konstiga? Vilka alternativ ser du - han blev mördad och familjen skriver ett brev om att han lidit länge och inte orkade lida längre?

Jag tror ni alla är förblindade av sorg, tyvärr, och inte kan tänka klart. Jag håller med om att det är skitkonstigt att åka till Oman och ta livet av sig - faktiskt bland mest bisarra jag hört - men det betyder ju inte att det inte är sant. Psykisk ohälsa följer inga mallar. Tim var ingen vanlig man.

Genuin fråga nu, för hört att han spelade in musik med någon (glömt namnet på killen) och sen när de var färdiga gick han upp för att packa inför Oman. Tror han antingen smsade med den killen eller någon annan om att de skulle höras efter Oman för att jobba vidare (ska finnas bild på denna konversationen). Även hört att hans management ringt och pratat med honom när han var i Oman och frågat honom något om vilka artister han ville ha med på nya skivan osv. Är det vanligt för folk som mår så dåligt att de tar självmord att bete sig så? När visste han tror ni? Alltså tror ni han reste till Oman för att ta livet av sig? Eller kom den idéen plötsligt? För hur kan han då prata och planera med folk om han tex i sitt huvud vet vad han kommer göra. Om någon kan förklara lite hade det varit väldigt uppskattat.
Citera
2018-05-04, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcus20
Genuin fråga nu, för hört att han spelade in musik med någon (glömt namnet på killen) och sen när de var färdiga gick han upp för att packa inför Oman. Tror han antingen smsade med den killen eller någon annan om att de skulle höras efter Oman för att jobba vidare (ska finnas bild på denna konversationen). Även hört att hans management ringt och pratat med honom när han var i Oman och frågat honom något om vilka artister han ville ha med på nya skivan osv. Är det vanligt för folk som mår så dåligt att de tar självmord att bete sig så? När visste han tror ni? Alltså tror ni han reste till Oman för att ta livet av sig? Eller kom den idéen plötsligt? För hur kan han då prata och planera med folk om han tex i sitt huvud vet vad han kommer göra. Om någon kan förklara lite hade det varit väldigt uppskattat.

Jag har också läst att han från Oman ringt skivbolaget i USA och planerat det framtida arbetet kring skivan. Han hade t.o.m. arbetsmöten med dem över nätet. Jag har följt den här tråden sedan han dog och frågan - den är bra och högst relevant - har varit uppe förut. Jag har ingen egen erfarenhet av självmord men de härinne som har det säger att det är precis såhär det går till. Självmord kommer som en blixt från klar himmel. De kan verka glada och verbala och planera framtiden och sen pang, finns de inte mer. Rent logiskt går det varken att förklara eller förstå. För mig är det helt obegripligt, men självmord är obegripliga. Sen är det såklart att dessa personer lider av långvarig psykisk ohälsa som kanske t.ex. depressioner. Och ohälsan kommer väl oftast i skov. Så personerna ifråga kan verka må mycket bättre för att sen börja må dåligt igen.
Citera
2018-05-04, 21:22
Medlem
Citat:

... och angående dina övriga frågor. Jag gissar bara - men tror absolut inte han åkte dit för att ta livet av sig. Jag tror inte han visste. Däremot tror jag han länge lidit av stark livsångest och stark fysisk smärta från t.ex. sin bukspottsinflammation, och därav har han gått in och ut ur depressioner. Jag tror att han sannolikt länge pratat med anhöriga och vänner om att avsluta sitt liv. Kanske han t.o.m. har försökt tidigare. Jag drar den slutsatsen därför att varken familjen eller vännerna verkade chockade. Förkrossade, men inte chockade. Jag tror Tim började må psykisk sämre i Oman och fick ett infall som han inte kunde motstå. Däremot förstår jag inte hur han kunde dö i närvaro av vännerna. De befann sig väl kanske inte i Tims hus, men de fanns ju i Muskat. Jag börjar tro att de medvetet kanske gick honom till viljes.
Citera
2018-05-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Jag är ganska säker på att jag har hittat det påstådda området han dog på och det är stort med många hus, han kan inte ha varit ensam där med vänner bara eller kunnat påverkat vem som kom in bakom muren.

Det förvirrar ju allt mer med så stort område med så många hus. Först hette det att han blev inbjuden sen hette det att han hyrde stället i en vecka och skulle fara hem på söndagen.

https://www.google.com/maps/@23.6791761,58.1731746,435m/data=!3m1!1e3

Jag har också suttit och klickat runt i Muskat. Ju mer jag tittar, desto mer obegripligt blir det att välja att avsluta sitt liv just här. Ja, sanningen om Tims vistelse i Oman hoppas jag kommer fram så småningom. Inte för att vi har med det att göra, men för att kunna förstå det som går att förstå och lägga det bakom sig.
Citera
2018-05-04, 21:32
Medlem
Citat:
... och angående dina övriga frågor. Jag gissar bara - men tror absolut inte han åkte dit för att ta livet av sig. Jag tror inte han visste. Däremot tror jag han länge lidit av stark livsångest och stark fysisk smärta från t.ex. sin bukspottsinflammation, och därav har han gått in och ut ur depressioner. Jag tror att han sannolikt länge pratat med anhöriga och vänner om att avsluta sitt liv. Kanske han t.o.m. har försökt tidigare. Jag drar den slutsatsen därför att varken familjen eller vännerna verkade chockade. Förkrossade, men inte chockade. Jag tror Tim började må psykisk sämre i Oman och fick ett infall som han inte kunde motstå. Däremot förstår jag inte hur han kunde dö i närvaro av vännerna. De befann sig väl kanske inte i Tims hus, men de fanns ju i Muskat. Jag börjar tro att de medvetet kanske gick honom till viljes.

Tack för ditt svar, uppskattas väldigt mycket. En till fråga, man ser hela tiden hur en av hans vänner (han filmade även den första filmen) forfarande filmar och dokumenterar hela hans liv trots att han slutat åka ut på turné. Tror du att han kommer göra en andra film? Den kommer ju i så fall leda oss fram till slutet vilket också troligen kommer visa oss hur hans välmående var tiden efter att han lagt av. För övrigt måste jag säga att jag fortfarande är i chock och känner en stor sorg inom mig trots att jag ej kände Tim personligen. Kan ej komma över denna sorg vilket är helt sjukt. Fina Tim, som vi alla saknar dig
Citera
2018-05-04, 21:36
Medlem
SavageBreakers avatar
Citat:

Intressant det du säger, men tror verkligen inte att de medvetet gick honom till viljes.. TROR dock också precis som du att hans familj och vänner har varit beredda på att Tim skulle ta livet av sig. Om han har försökt innan har vi ingen säker källa på, än? Hur som haver så utesluter jag alla dessa konstiga konspirationer som alla spekulerar i här på Flashback och resten i världen. Han blev inte mördad. Jag vet att folk inte vill tro att han tog sitt liv och därför försöker hitta någon tröst i att han blivit mördad.
Citera
2018-05-04, 21:39
Medlem
Citat:
Jag har också suttit och klickat runt i Muskat. Ju mer jag tittar, desto mer obegripligt blir det att välja att avsluta sitt liv just här. Ja, sanningen om Tims vistelse i Oman hoppas jag kommer fram så småningom. Inte för att vi har med det att göra, men för att kunna förstå det som går att förstå och lägga det bakom sig.

Jag är säker på att jag hittade stället som har varit på bilderna i media. Det var inte lätt och det ser annorlunda ut i Bing Maps och jag tror den bilden är nyare. Skulle jag kunna lägga upp bild här så skulle jag kunna rita ut området på bilden. Men det är typ vattendroppformat med porten i norr i spetsen på droppen typ.
Citera
2018-05-04, 21:44
Medlem
@Konspirationsteorier.

Är det inte bekräftat att hans äldre bror gick till Oman på grund av ett oroligt telefonsamtal med Tim? Det ska utesluta mord och andra konspiteorier (99.99%) Detta är det sista som rapporteras i Norge åtminstone.

https://www.tv2.no/a/9833851/
Citera
2018-05-04, 21:46
Medlem
Citat:
Tror du att han kommer göra en andra film?

https://www.instagram.com/p/Bhdr57FHre0/

is_tmm: Will you make True stories 2?
levantsik @is_tmm: who knows😜
12 april 2018

https://www.youtube.com/watch?v=tV5nAWmTyk8
Sista 20 sekunderna visar hur Levan filmar hela denna session.
Uppladdat av Avicii Mexico den 28 dec 2017.
Senast redigerad av Rafaela 2018-05-04 kl. 21:52.
Citera
2018-05-04, 21:49
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar, uppskattas väldigt mycket. En till fråga, man ser hela tiden hur en av hans vänner (han filmade även den första filmen) forfarande filmar och dokumenterar hela hans liv trots att han slutat åka ut på turné. Tror du att han kommer göra en andra film? Den kommer ju i så fall leda oss fram till slutet vilket också troligen kommer visa oss hur hans välmående var tiden efter att han lagt av. För övrigt måste jag säga att jag fortfarande är i chock och känner en stor sorg inom mig trots att jag ej kände Tim personligen. Kan ej komma över denna sorg vilket är helt sjukt. Fina Tim, som vi alla saknar dig

Jag känner samma sak. Jag känner en avgrundsdjup sorg över förlusten av denna otroligt speciella och helt unika man. Skit i Avicii, det är människan Tim världen har förlorat. Jag kan inte ens ta in att detta har hänt. Det känns helt overkligt. Och jag kände honom alltså inte alls. Jag har lyssnat mycket på hans musik sedan dödsdagen och låtit sorgen komma ut. Det tror jag är det mest hälsosamma man kan göra. Och därtill komma ihåg att Tim var sjuk. Psykisk ohälsa kan vara dödligt. Man väljer alltså inte att ta sitt liv, det är en konsekvens av sjukdomen.

Gällande filmandet så vet jag inte. Jag har väldigt svårt att få ihop att man är introvert och inte gillar att vara "center of attention" (som Tim själv sagt) samtidigt som han låter en kamera följa honom i 3 år (!) vilket mynnade ut i dokumentären. Men alla är olika. Han ville dokumentera, varför kan vi bara gissa. Kanske för att han såg sin egen storhet. Om det finns material till en till dokumentär tror jag det dröjer flera år innan vi ser den, av etiska, emotionella och moraliska skäl. Men jag hoppas efterspelet av Tims död - så småningom - blir gigantiskt. Jag tror hela världen befinner sig i chock ännu. Jag skulle vilja höra av alla i hans omgivning - hans vänner, hans familj och de han jobbade med. Ingen av dem är skyldiga världen det, men jag hoppas någon så småningom väljer något forum att berätta om Tims liv och varför det tog slut just nu och varför just i Oman. Inte för deras egen skull, men just för att Tim hade så otroligt många fans världen över som lider av att inte veta vad som hände.
Citera
2018-05-04, 21:51
Medlem
Har skrivit om detta innan... Tyvärr har jag flera omkring som tagit sitt liv, en väldigt nära vän b.l. a
Jag träffade min vän kvällen innan o vi skrattade som vanligt, familjen hade bokat en resa till hösten då han fyllde jämnt.
Vi skildes åt med glatt humör...
Dagen efter kl 14.00 tar han sitt gevär, går ut i bilen, åker ca 2 mil, parkerar o skjuter sig själv.

Jag tror inte att han hade bestämt dag lr tid.. Men beslutet hade tagits tidigare, att nu ska det ske... Snart.
O det ger en enorm lättnad för dom flesta, den leende depressionen...
Dom vet att snart slipper denna värld, då infinner sig en slags glädje... Har sett detta 3 ggr...
Därför kommer det som en käftsmäll...
Ingen förstår något.

Men Tim var en själ som mådde dåligt i nästan hela sitt liv.
Han hittade aldrig någon lindring o till slut blir tanken på att försvinna den enda glädjen i livet.
Jag vill inte tro att han skurit sig o förblött o jag tror inte att det är så...
O jag vet att familjen inte har några som helst skyldigheter att yppa ett ord till om vad som hänt... Men min egen egoism vill så gärna veta.. Det är en del i bearbetandet.
Men inget som någon kan kräva.

Saknar dig, fast jag inte kände dig.
Hoppas att du verkligen fått ro nu Tim
Citera
2018-05-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rafaela
https://www.instagram.com/p/Bhdr57FHre0/

is_tmm: Will you make True stories 2?
levantsik @is_tmm: who knows😜
12 april 2018

Kommer bli den sorgligaste filmen någonsin. Att få följa honom från det som skulle ge honom frid och nya tag till hans sista dagar här på jorden. Vet inte riktigt vad jag tycker om detta men tror nog det är bäst att ej göra en till film efter det som hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in