2018-05-02, 20:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Geografiplatserna kan dom ha lurat oss om garanterat. Vården är 100% fraud. Så varför inte annat också.
Vi vet inte hur jordens platser är och hur stora dom är, JA; på pappret vet vi det, men dom LJUGER för oss.

Du är en mycket god representant för den typiske plattjordaren. Så jävla korkad så man knappt tror det är sant.

Och jo, vi vet var Kapstaden, Sydney, New York och Stockholm ligger.

Citat:
Vi vet inte exakt hur solen rör sig heller. Som sagt, det är demonstration purpose på solen.

Gör vi inte? Vad är det då vi ser?
Citera
2018-05-02, 20:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Det är bättre om det beter sig som du vill menar du istället? Varför är du bättre?
Jag vill ingenting angående hur solen beter sig.
Jag konstaterar att solen beter sig enligt den sfäriska modellen, utan hittepå-egenskaper.
För att solen ska passa in i den modell måste du hitta på saker som att den "inte är ett fysiskt objekt, i alla fall innanför vår dom". Vad är solen, om den inte är ett fysiskt objekt? Var/vad är "domen"?
Citera
2018-05-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag vill ingenting angående hur solen beter sig.
Jag konstaterar att solen beter sig enligt den sfäriska modellen, utan hittepå-egenskaper.
För att solen ska passa in i den modell måste du hitta på saker som att den "inte är ett fysiskt objekt, i alla fall innanför vår dom". Vad är solen, om den inte är ett fysiskt objekt? Var/vad är "domen"?
Den beter sig enligt din modell, hela mitt inlägg visade hur det är möjligt. Globjorden har vänt på det.
Enligt globjorden är himlen platt och jorden en sfär.
Enligt plattjorden är himlen en sfär och jorden platt. Den platta jorden backas upp det praktiska handhavandet av astronomisk navigering.
Citera
2018-05-02, 20:51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Den beter sig enligt din modell, hela mitt inlägg visade hur det är möjligt. Globjorden har vänt på det.
Enligt plattjorden är himlen en sfär och jorden platt. Den platta jorden backas upp det praktiska handhavandet av astronomisk navigering.
Nej det visade inte hur det är möjligt. Det visade inte hur det är möjligt att solen kan gå upp spikrakt i öster och kasta spikraka skugg-linjer på hela jorden, på vårdagjämningen.

Kan du beskriva hur du tror att solen färdas ovanför den platta jorden?
Citera
2018-05-02, 20:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Höst och vårdagjämning på den platta jorden - hur fungerar det?

Väldigt enkelt faktiskt. På den runda jorden rör sig jorden men på den platta jorden rör sig solen, effekten är densamma. På den runda jorden är det himlen som är platt, man har vänt på det.

Hur fungerar höst och vårdagjämning på den platta jorden? Låt oss titta på den vårdagjämningen den 20 mars 2018. Solen stiger i 89 grader bäring denna dag och sätter i 271 grader, ungefär 180 grader av en cirkel.

Hur kommer det sig att solen samtidigt kan gå upp rakt i öster i Luleå och Kapstaden ?
Kan du inte rita ut på din karta var solen befinner sig då?
http://thesciencepost.com/wp-content/uploads/2017/01/flat-earth-theory-map.jpeg

Samtidigt vet vi att klockan 5:30 CET den 20 mars står solen rakt ovanför Jakarta. Rita ut den observationen på din karta.

Genom några enkla observationer kan vi slå fast att din världsbild är väldigt felaktig. Solen kan inte gå upp rakt i öster i såväl Luleå som Kapstaden och samtidigt vara rakt ovanför Jakarta. Det du föreslår är fullständigt omöjligt.
Citera
2018-05-02, 21:05
Medlem
madtops avatar
Citat:
Den platta jorden backas upp det praktiska handhavandet av astronomisk navigering.

Inte alls, det är precis tvärtom.

Du har ingen rimlig förklaring till våra astronomiska observationer av t.ex polstjärnan eller stjärnhimlens rotation på södra halvklotet.
Citera
2018-05-02, 21:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Fast globjorden har inte en himmel som är platt. Den bygger på en rymd/öppen "space".
Citera
2018-05-02, 22:53
Medlem
Citat:
Fast det spelar ingen roll vad gäller jordens form, vem som helst kan se och med sitt eget sunda förnuft konstaterar att jorden inte kan vara platt. Att jag kan se att solen skyms av horisonten påverkas inte av vad jag lärt mig eller blivit tillsagd.

Tror du inte att någon har åkt till Kapstaden och noterat att den ligger söder om södra vändkretsen?
Hur skulle flygtider och annat stämma om städer låg på andra platser än enligt jordgloben?
Halva Australien ligger ju söder om södra vändkretsen, de som bor där skulle säkert inte märka om illuminati-jude-reptilerna flyttade hela kontinenten på världens alla kartor lite grann för att luras.
Hur ska jag veta allt detta?
Samma med sjukvården, tror du inte man skulle märka att sjukdomar är ett påhittat fenomen, att dom har hjärntvättat oss, och tjänat pengar på oss?

Svar: Nej. Folk fattar inte det. Du får det och låta så simpelt men det är det inte. Vi snackar om personer som är proffs på att ljuga, och har ljugit för oss hela våra liv. Dom har lärt upp sina familjer sina tekniker i århundraden om inte årtusenden.

Angående perspektivet: Du påstår nu att ljus kan inte böjas? Att det man ser kan inte vara en illusion? Men det kan det ju vara, så varför är du så 1000% säker på att solen verkligen går ner under kurvaturen?
Citera
2018-05-02, 23:31
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Angående perspektivet: Du påstår nu att ljus kan inte böjas? Att det man ser kan inte vara en illusion? Men det kan det ju vara, så varför är du så 1000% säker på att solen verkligen går ner under kurvaturen?

Tänk så här; höjden på solen är ju rätt högt upp även på den platta modellen. Såpass högt att vinkeln från marken kommer vara så stor att den inte ens är i närheten överhuvudtaget horisonten.
Det är här skon klämmer på den platta modellen, solen kan aldrig gå ner på den.
Citera
2018-05-03, 00:26
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det fetade var felaktigt av mig, jag syftade på testet vid höst/vårdaglämning.

Enligt mig är solen inget fysiskt objekt som hänger där likt den runda jordens modell. Ett argument från globjorden är man ändå skulle se solen på en plan yta, men som jag ser det är det ett ljus. Inte ett fysiskt objekt, åtminstone inte inom vår dom.
Ljus kan inte uppstå ur tomma intet. Om det inte finns något fysiskt objekt som skapar ljuset så skulle solen inte lysa. Då skulle vi inte ha någon sol över huvud taget.
Citera
2018-05-03, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ljus kan inte uppstå ur tomma intet. Om det inte finns något fysiskt objekt som skapar ljuset så skulle solen inte lysa. Då skulle vi inte ha någon sol över huvud taget.
Jag säger ju att ljuset är bara ljus inuti vår dom, firmamentet som fungerar som en lins och skapar en brännpunkt. Den punkten vi ser och kallar solen, vad det i sin tur är vet jag inte.

En teori på hur det rent praktiskt går till att är man föreställer sig plattjordskartan och ovanpå det lägger man symbolen för Yin Yang i samma storlek och där har man solens bana. Ljuset kommer ned i en spiral som drar ihop och expanderar vilket ger årstider. Detta visar också på dualitet, för och emot, balans mellan olika krafter, ett fenomen som återfinns i naturen och skapelsen överhuvudtaget.
Citera
2018-05-03, 04:53
Medlem
Citat:
Nej det visade inte hur det är möjligt. Det visade inte hur det är möjligt att solen kan gå upp spikrakt i öster och kasta spikraka skugg-linjer på hela jorden, på vårdagjämningen.

Kan du beskriva hur du tror att solen färdas ovanför den platta jorden?
Jag visade hur det var möjligt. På rund jord är himlen platt, på platt jord är himlen sfärisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in