Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Fast det spelar ingen roll vad gäller jordens form, vem som helst kan se och med sitt eget sunda förnuft konstaterar att jorden inte kan vara platt. Att jag kan se att solen skyms av horisonten påverkas inte av vad jag lärt mig eller blivit tillsagd.
Tror du inte att någon har åkt till Kapstaden och noterat att den ligger söder om södra vändkretsen?
Hur skulle flygtider och annat stämma om städer låg på andra platser än enligt jordgloben?
Halva Australien ligger ju söder om södra vändkretsen, de som bor där skulle säkert inte märka om illuminati-jude-reptilerna flyttade hela kontinenten på världens alla kartor lite grann för att luras.
Hur ska jag veta allt detta?
Samma med sjukvården, tror du inte man skulle märka att sjukdomar är ett påhittat fenomen, att dom har hjärntvättat oss, och tjänat pengar på oss?
Svar: Nej. Folk fattar inte det. Du får det och låta så simpelt men det är det inte. Vi snackar om personer som är proffs på att ljuga, och har ljugit för oss hela våra liv. Dom har lärt upp sina familjer sina tekniker i århundraden om inte årtusenden.
Angående perspektivet: Du påstår nu att ljus kan inte böjas? Att det man ser kan inte vara en illusion? Men det kan det ju vara, så varför är du så 1000% säker på att solen verkligen går ner under kurvaturen?