Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 13:02
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyTogether
Framgick det på något sätt om dessa självmord kom plötsligt efter så lång tid. Eller om personerna mådde dåligt hela tiden fram till självmordet? Tänker om det är effekter som kan uppstå plötsligt efter lång tid efter att ha tagit drogen som kan utlösa plötsligt smoch oplanerat självmord.

Det de beskrev var två olika följder, de som hade mått otrolig dåligt under kuren samt direkt efter. Det talades om mardrömmar/syner med demoner och liknande.
Den andra var de som var helt exalterade, upplyfta, fria från sina beroende etc och sedan ramlade ihop i ett mörker, upp till ett år efter.
Citera
2018-05-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseaker
Det de beskrev var två olika följder, de som hade mått otrolig dåligt under kuren samt direkt efter. Det talades om mardrömmar/syner med demoner och liknande.
Den andra var de som var helt exalterade, upplyfta, fria från sina beroende etc och sedan ramlade ihop i ett mörker, upp till ett år efter.

Om det påstådda självmordet skedde i någon slags plötslig eftereffekt av ayahuascan så hade det kanske varit en förklaring på varför han utåt sett verkade (och kanske rentav var) på bra plats i livet när det skedde. Och dessutom varför det skedde med så konstiga omständigheter, på en så konstig plats och med en trasig glasflaska (som det påstås).

Hade varit intressant att se den där dokumentären.
Citera
2018-05-02, 13:21
Medlem
Truthseakers avatar
Citat:
Om det påstådda självmordet skedde i någon slags plötslig eftereffekt av ayahuascan så hade det kanske varit en förklaring på varför han utåt sett verkade (och kanske rentav var) på bra plats i livet när det skedde. Och dessutom varför det skedde med så konstiga omständigheter, på en så konstig plats och med en trasig glasflaska (som det påstås).

Hade varit intressant att se den där dokumentären.

Tog mig 4 dagar att bli medlem men mina tankar var samma som dina gällande omständigheterna så fort jag hörde att han provat ayahuasca och sapo.
Ska leta på nätet om jag hittar dokumentet men tveksam eftersom det var säkert mer än tio år sedan och kommer inte ihåg vilken fransk kanal det var. Hittar jag den eller liknande återkommer jag definitivt med länken.
Citera
2018-05-02, 13:29
Medlem
I.am.ADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Det där har hon ju inte sålt. Det där är ju en tidning som skriver om hennes brev till Avicii som hon lade upp på sin Insta och vad jag vet så har hon inte skrivit nåt mera eller uttalat sig nå mera än brevet.

Väldigt många här nu som är bittra och måste ha en syndabock att klaga på nu.

Vi vet inget om deras relation än och i Hollywood lever man väldigt speciella liv.

Det enda vi vet är att dom åtminstone har haft en speciell relation och brevet är skrivet i förtvivlan till Avicii inte till hans fans och hela världen att dömma.

Det enda som är konstigt med hon är att Avicii inte tog farväl av henne utan bara sina föräldrar.

Vi vet inte om hon nämns i hans påstådda själmordsbrev eller i hans testamente.

Tog han sitt liv så kan det ha varit planerat en tid men han har inte vetat när, var och hur.

Vart framgår det att han tog farväl av sina föräldrar? Jag måste ha missat det.
Citera
2018-05-02, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Nej, så är det inte.

Förtydligande - de flesta bilderna i hyllningscollaget till TB var bilder när hon eller sonen var med.
Är det klarare nu?
Citera
2018-05-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Droger som det bekräftats att Avicii konsumerade:

Alkohol
Cannabis (Finns film när han röker detta)
Svamp (Enligt. Tereza)
Ayahuasca (Bekräftat av honom själv)
Grodgift som injicerades (Bekräftat av honom själv)
Snus och cigg

Nån som vill tillägga något? Jag förutsätter att han även testade andra droger.

Vet att han körde Ketamine ett tag och sen via ryktesväg att det även brukades koks.
Citera
2018-05-02, 14:02
Medlem
Åt han nå antidepressiva mediciner?
Kan rekommendera dokumentären "Who cares in Sweden" som handlar om just problemet vi har med antidepressiva. Och där tar dem även upp kombon antidepp och självmord.
Citera
2018-05-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leedogustav
via ryktesväg att det även brukades koks.

Och troligen bara rykte som uppstått på grund av hans "coke addiction" som egentligen alltså handlar om coca cola.

https://wundergroundmusic.com/avicii-claims-hes-off-the-coke/
Citera
2018-05-02, 14:20
Medlem
linn_rosss avatar
Vet inte om ngn nämt det tidigare men det finns en intressant dokumentär på netflix som handlar just om Ayahuasca, en kille som mår väldigt psykiskt dåligt och bestämmer sig för att åka till peru och testa Ayahuasca för att bli bättre.

"The last shaman"
Citera
2018-05-02, 14:37
Medlem
Citat:
Och troligen bara rykte som uppstått på grund av hans "coke addiction" som egentligen alltså handlar om coca cola.

https://wundergroundmusic.com/avicii-claims-hes-off-the-coke/

Stämmer nog isf!
Citera
2018-05-02, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Jag väljer att gå in nu. Jag brukar oftast hålla mig borta från att kommentera i debatter. Men ibland kan man bara inte låta bli.
Kvinnan ni avskyr, var en kvinna Tim valde att lägga sin dyrbara tid och energi på.
Det kanske säger mer om Tim än ni egentligen vill veta?
För det första, vad vet vi om Tim? Egentligen? Dokumentären True Stories är fantastisk och unik i sin beskrivning av en plågad själ som inte orkar med hysterin i nöjesbranschen.
Men sen då? Han gjorde dokumentären, det var storartat, han skapade storartad musik, fantastiska musikvideos, och han hade modet och orken att säga stop och sluta turnera.
Han hade alla pengar, status, beundran i världen för att få de rätta kvinnorna, den rätta behandlingen mot alla sina besvär, han kunde få det allra bästa.
Om inte ens det allra bästa kan bota självmordstankar, vad finns då kvar?

Visst kan man skylla på branschfolket, de som har som yrke att jobba mot maximerad framgång och inte mot maximerat välmående. Visst finns där en brist värd att ta itu med och uppmärksamma nu.
Men Tim trivdes, han säger själv att de första åren var de bästa åren i hans liv. Han ville detta själv, iallafall vad han trodde. Iallafall i början.
Sen ändrade han sig vart efter hälsan och psyket vacklade.
Men han stannade inte där, han ville komma tillbaka och velade från ett tvärsäkert "nu gör jag comeback" till ett "inte redo än".

Tror ni inte en viljestark, framgångsrik person som Tim själv valde detta?
Tror ni inte han själv valde sina flickvänner och vänner? Iallafall efter sin framgångssaga.
När ni kastar skit på dem, då smutskastar ni också honom, hans smak, omdöme och vilja.

Tim trivdes inte med det extroverta livet som artistlivet gav honom. Dettta liv utökade hans ångest pga den omänskliga stress som t ex Arash var orsaken till pga extremt många spelningar under kort tid.

Detta ledde till att han tog till alkohol..som ledde honom in i döden.

Hade han inte kommit i kontakt med Arash hade han varit vid liv nu. Hade han träffat annat branschfolk runt 2008 så hade varit vid liv nu. Girigheten hos sådana som Arash drev honom mot döden. Tror ni att t ex Anders Bagge hade drivit honom att göra 813 spelningar på 8 år? Ingen annan människa i världen hade gjort det..Kolla Swedish House Maffias spelschema..Massor med lediga dagar mellan spelningar..samma tidszon..Ingen sund manager lägger ett spelningsschema inom flera tidszoner...inom 1 veckas tid..bara en inhuman och girig manager gör detta.
Citera
2018-05-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
och brevet är skrivet i förtvivlan till Avicii inte till hans fans och hela världen att dömma.

White knight.

Jo. Det var ju just det som det var. Det var i högsta grad skrivet till hans fans och hela världen som kunde vara intresserad. Hon hade lätt kunnat göra sin profil privat för bara närmaste vännerna eller lägga brevet i sin egna skrivbordslåda eller vid Tims grav. Men nej, hon skulle minsann publicera skiten på Instagram eftersom hon är en attention whore. Och tittar man bara på hennes övriga bilder så är det glasklart och man går inte ut och partajar och ser hur glad som helst ut bara 5 dagar efter ha mist någon som man påstår sig vara helt förkrossad över att ha förlorat, genom självmord dessutom.
www.instagram.com/melissafarias7/

En vanlig ondskefull dåre hade kanske kunnat festa och knappt brytt sig ett skit efteråt, men hade i alla fall haft förnuftet att se till att det inte åker upp på sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in