2018-05-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hitta inte på vad andra skriver, är du snäll. Gör bara att man tappar respekten för dej totalt.

Välbekant fenomen, när källorna kommer blir alltid svaren kortare från de som vet bäst.
Den källan berättar att islam ökar i västvärlden till och med utan immigration. Naturligtvis betyder det att om immigrationen fortsätter (vilket den gör i Sverige) så ökar islam ännu mer.

Case closed för min del.
2018-05-02, 15:00
Bannlyst
Citat:
Enligt min erfarenhet så är det ju tvärtom, de som vandrar till en kultur kommer att ofrånkomligt färgas av mottagarlandet. Om inte i första generationen, så i nästa.

Återigen - se på finländarna som kommit hit. Kan du skilja de från infödda?
Eller jugoslaver? Eller chilenare? Eller iranierna som kom på 80-talet?

I många fall så flydde de ju från ett samhälle som inte fungerade bra då, och till Sverige eftersom vi är en demokrati, välfärdsstat och har yttrandefrihet, ordning och välstånd.

Det stämmer på de som redan har mycket gemensamt. Det kan inte användas på afrikaner, araber, hazarer å ena sidan och svenskarna å andra sidan. De assimilerar sig aldrig med varandra och bildar ingenting gemensamt i vardagen.

Svensk demokrati är numera bristfällig (pga journalistkåren och åsiktsförtrycket), välfärdsstaten är på tillbakagång, tillståndet för yttrandefriheten, där uttrycker du dig som om du vore en idiot. Ordning är i fallande liksom välståndet är.
2018-05-02, 15:01
Medlem
Att ingen politiker tar upp detta
2018-05-02, 15:02
Medlem
Citat:
Enligt min erfarenhet så är det ju tvärtom, de som vandrar till en kultur kommer att ofrånkomligt färgas av mottagarlandet. Om inte i första generationen, så i nästa.

I många fall så flydde de ju från ett samhälle som inte fungerade bra då, och till Sverige eftersom vi är en demokrati, välfärdsstat och har yttrandefrihet, ordning och välstånd.

Läs Paul Collier "Exodus".
Din "erfarenhet" är inte korrekt statistiskt. Anekdotiskt evidens duger inte här.
2018-05-02, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Att ingen politiker tar upp detta

Det skiter ju de i. De är ju fast i sina egna ambitioner, som är svenskfientliga.
2018-05-02, 15:03
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Välbekant fenomen, när källorna kommer blir alltid svaren kortare från de som vet bäst.
Den källan berättar att islam ökar i västvärlden till och med utan immigration. Naturligtvis betyder det att om immigrationen fortsätter (vilket den gör i Sverige) så ökar islam ännu mer.

Case closed för min del.

Du är fan i mig totalt värdelös som debattör. DU har väl för tusan inga källor. Det FINNS INTE några källor på vad som KOMMER ATT HÄNDA. Det finns gissningar, prognoser och mer eller mindre trovärdiga figurer som gissar.

Jag hoppas i alla fall att någon stackare som kanske skulle förletts att tro på din skräckpropaganda och skrämseltaktik fått lite perspektiv på saken, och kan orka tänka själv.
2018-05-02, 15:04
Medlem
Citat:
Vilka jävla källor? DU påstår att jag skriver något jag inte skrivit. Värdelös retorik.

Du menar att den lilla parentesen?

Titta tillbaka i tråden så ser du att du använt dessa olika debattekniker.
Du byter argumentationstaktik. Precis som mainstreammedia.
Först är siffrorna snedvridna, sedan när siffrorna stämmer så är farhågorna överdrivna och sedan när även detta motbevisats kommer ilskan och de korta avsnoppande svaren.

Bara en observation. Inte någon viktig fråga.
2018-05-02, 15:06
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Läs Paul Collier "Exodus".
Din "erfarenhet" är inte korrekt statistiskt. Anekdotiskt evidens duger inte här.

Jag kan nog inte ta ansvar för att förklara för dej vad han menar, du lär inte förstå det ändå.

Det räcker att säga att han inte på något sätt berättar att Sverige i någon framtid skulle ha någon folkgrupp annan än "svenskar" som den störta och dominerande folkgruppen.
Medlem
Citat:
Du är fan i mig totalt värdelös som debattör. DU har väl för tusan inga källor. Det FINNS INTE några källor på vad som KOMMER ATT HÄNDA. Det finns gissningar, prognoser och mer eller mindre trovärdiga figurer som gissar.

Jag hoppas i alla fall att någon stackare som kanske skulle förletts att tro på din skräckpropaganda och skrämseltaktik fått lite perspektiv på saken, och kan orka tänka själv.

Var det inte prognoser vi talade om menar du?
Medlem
Citat:
"Inte överallt" - nä, men om man diskuterar vad som gäller i ett land, så är det väl för tusan genomsnitten man diskuterar?!

Jag har ingen som helst anledning att gissa varför någon kallar sitt barn för något, men även om vi nu skulle godta ditt påstående, så är det väl fortfarande så att det är oerhört många fler som inte döper barnet till Muhammed än de som gör det? Så det argumentet är också av kategorin "skrämma de som inte orkar tänka".

Om du eller någon annan blir skrämd kan inte jag göra något åt.

För mig är detta en tankeväckare, en klar indikator på hur det ser ut om xx år.
En trend om man så vill. Och kikar man närmare på hur det har utvecklats de senaste åren så finns det INGET som talar för att det nu helt plötsligt har peakat utan kommer fortsätta att öka.
Comprendo?

Varför skriver du inte helt ärligt att du välkommnar detta? Det är juu din åsikt och den kan ingen ta ifrån dig eller hur? Men att med näbbar och klor försöka släta över dessa siffror är inte hederligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Ja vad bra eller hur, då kommer det toleranta mellanösternfolket visa upp sin välkända humanism och tolerans.

Precis. Man måste vara TVÅ för att dansa tango...

Bara för att vi i västeuropa vuxit upp, och lever i samförstånd och välvilja med våra grannar, så innebär ju inte det att alla "nya" svenskar också har gjort det. Tvärtom. Annars hade dom ju knappast haft en anledning att "fly" sitt fädernesland. Nej, hög tid för gemene man att plugga in (finns mängder av bra, nyskrivna böcker!) skillnaderna mellan västeuropeisk kultur och dito från mellanöstern. Och varför kristendomen är en religion, och därmed en privat angelägenhet, medans islam inte alls är en religion. Islam är en politisk ideologi som prackas på dig. Med våld om så krävs. Islam skall styra samhället. Allt annat än en religion, så som vi ser på begreppet "religion". Läs böckerna, så fort som möjligt, och försök förstå vad som väntar oss...
2018-05-02, 15:07
Medlem
Citat:

De var få och integrerades bättre, men jo jag kan skilja på dem, de har kvar sina hemländers traditioner.
Finska män dricker fortfarande mycket, de är dåliga på hushållssysslor.
Har du någonsin gång varit hemma hos en serbisk, kosovoalbansk eller bosnisk familj. Du sitter i soffan hos samtliga och kvinnan springer fram och tillbaka med kaffe, te och städar konstant, männen rör inte ett finger i hemmet.
De är väldigt ojämnställt med svenska mått mätt. Joguslaviska maffia och ledare inom prostitution är vanligt med.

Har du någonsin gång varit hemma hos en zigenare? Har du blivit frågad om giftermål för 14-åringar, har du sett vad diskriminerade flickorna är hos zigenare jämfört med pojkarna?

Har du träffat några syrianer som är gift med sin kusin, för det är "så det ska vara"
Det har jag iallafall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in