2018-05-02, 11:56
Medlem
Jag anser att det finns en feltolkning av vad som egentligen en konspiration är.
Men bortsett från detta så används konspirationer i ett krig. Senaste exemplet var Netanyahus spel som även sändes live. Ett krig är stort sett en stor konspiration.

Exempel på konspiration som användes i ett krig; Mordkonspirationen mot Adolf Hitler .

Så naturligtvis behöver man inte gå till konspirationsforumet när man diskuterar konspirationer i V&M.
Jag anser att det finns lite fel förståelse av vad en konspiration är.
Detta är bara en fundering på varför vissa konspirationer är tillåtna medan andra konspirationer (såsom det tolkas) speciellt mot sionist-staten Israel är förbjudna?
Citera
2018-05-02, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Detta är bara en fundering på varför vissa konspirationer är tillåtna medan andra konspirationer (såsom det tolkas) speciellt mot sionist-staten Israel är förbjudna?

Hur menar du att det är förbjudna? Blir det papperskorgen utan hänvisning?
Citera
2018-05-02, 12:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det har att göra med att moderatorerna och administratörerna inte vill synliggöra Israelkritik. Det tillstås naturligtvis inte, men det är bara läsa tråden "Är alla moderatorer judar och driver en judisk agenda" så ser man att det är precis så som det ser ut.

Islamisk terrorism = FAKTA
Israelisk (sionistisk) terrorism = Dina egna sjuka konspirationsteorier.

Så illa är det ställt på Flashback.
Citera
2018-05-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Hur menar du att det är förbjudna? Blir det papperskorgen utan hänvisning?

Den här tråden är bara en tankeställare..

Jag anser att hänvisning till konspirationsforumet inte kan användas hur som helst.

Något som jag märkt med FBs policy är att det som allmänheten tycker är konspiration är konspiration. Men den allmänna tolkningen behöver inte alls vara rätt.

Vidare så är konspirationer en del av ett krig, tex konspirationen om att Irak hade massförstörelsevapen.
Varför är det tillåtet att ta upp men inte enligt FB, konspirationer om sionist-staten.

Något som man faktamässigt bör ta hänsyn till är tex judar levt avskilt i alla samhällen dessa påverkat. En sådan kultur som levt lite överallt kan ju naturligtvis inte jämföras med nationer som varit samma plats hela tiden.
Citera
2018-05-02, 13:20
Bannlyst
Citat:
Den här tråden är bara en tankeställare..

Jag anser att hänvisning till konspirationsforumet inte kan användas hur som helst.

Något som jag märkt med FBs policy är att det som allmänheten tycker är konspiration är konspiration. Men den allmänna tolkningen behöver inte alls vara rätt.

Vidare så är konspirationer en del av ett krig, tex konspirationen om att Irak hade massförstörelsevapen.
Varför är det tillåtet att ta upp men inte enligt FB, konspirationer om sionist-staten.

Något som man faktamässigt bör ta hänsyn till är tex judar levt avskilt i alla samhällen dessa påverkat. En sådan kultur som levt lite överallt kan ju naturligtvis inte jämföras med nationer som varit samma plats hela tiden.

Som andra redan sagt: att klargöra sionistiska terroraktioner såsom 9/11 är förbjudet på FB oavsett hur bra bevis du har, moderatorerna är infiltrerade och ägda av sionister...
Citera
2018-05-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixxing
Som andra redan sagt: att klargöra sionistiska terroraktioner såsom 9/11 är förbjudet på FB oavsett hur bra bevis du har, moderatorerna är infiltrerade och ägda av sionister...

Vad som man kanske borde få reda på är , vad en konspiration är i enlighet med FB:s tolkning.
Citera
2018-05-02, 13:54
Medlem
Jag måste tillägga en sak:

Det är en stooooor skillnad mellan ”konspiration” och ”konspirationsteorier”!!
Citera
2018-05-02, 15:07
Bannlyst
Citat:
Jag måste tillägga en sak:

Det är en stooooor skillnad mellan ”konspiration” och ”konspirationsteorier”!!

Vad är skillnaden när det diskuteras på ett forum?
Det låter mer som att man ger konspirationsteorier ett oförtjänt namn och anser det betyder bullshit som är fel.
Citera
2018-05-02, 15:13
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Vad är skillnaden när det diskuteras på ett forum?
Det låter mer som att man ger konspirationsteorier ett oförtjänt namn och anser det betyder bullshit som är fel.

Konspirationsteoretiker är ett ord framtaget för att avfärda dom som skriker att kejsaren är naken som idioter. "Bullshit som är fel" är inte alls riktigt, då många konspirationer har avslöjats av folk som sagt att kejsaren är naken och har fått höra att dom pratar "bullshit som är fel" av dom som inte vet utan bara parrotar det som etablisemangsfigurer sagt till dem.
Citera
2018-05-02, 15:37
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Konspirationsteoretiker är ett ord framtaget för att avfärda dom som skriker att kejsaren är naken som idioter. "Bullshit som är fel" är inte alls riktigt, då många konspirationer har avslöjats av folk som sagt att kejsaren är naken och har fått höra att dom pratar "bullshit som är fel" av dom som inte vet utan bara parrotar det som etablisemangsfigurer sagt till dem.
Fast innan något är bevisat så är det ju först en hypotes och sedan en teori. Det blir inte en sanning förrän teorin har verifierats. Det har alltså inget med att det skulle vara framtaget för förlöjliga någon utan bara för att förtydliga om att det handlar om just teorier, inte något som är bekräftat.
Citera
2018-05-02, 15:40
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast innan något är bevisat så är det ju först en hypotes och sedan en teori. Det blir inte en sanning förrän teorin har verifierats. Det har alltså inget med att det skulle vara framtaget för förlöjliga någon utan bara för att förtydliga om att det handlar om just teorier, inte något som är bekräftat.

Jag säger inte att alla konspirationsteorier har bevisats. Men många har bevisats sanna, trots att i inledningen så ansågs det vara foliehattar och idioter som trodde som det visade sig vara senare.
Citera
2018-05-02, 15:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag säger inte att alla konspirationsteorier har bevisats. Men många har bevisats sanna, trots att i inledningen så ansågs det vara foliehattar och idioter som trodde som det visade sig vara senare.
Ja, det är ju det jag säger. Fram tills något har bevisats så är det en tes eller på sin höjd en teori. Har inget med att förlöjliga någon att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in