2018-04-29, 00:52
  #10213
Medlem
tjenaretjenares avatar
Tror ni det finns många som sitter på kåken som skulle ha en chans mot han one vs one? Han verkar ju helt sjuk.
Citera
2018-04-29, 06:14
  #10214
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Tror ni det finns många som sitter på kåken som skulle ha en chans mot han one vs one? Han verkar ju helt sjuk.


Du kan ju trösta dig med att de som sitter på samma avdelning är precis lika fucked up som Martin...😉
Citera
2018-04-29, 23:24
  #10215
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Du kan ju trösta dig med att de som sitter på samma avdelning är precis lika fucked up som Martin...😉

Fucked up absolut men tänkte på hans storlek och att det är begränsat med vapen/tillhyggen på kåken.

Någon som har kort på Lotta efter att hon blev misshandlad då? Hela huvudet var ju helt sönderslaget så man såg inte ens att det var hon.
Citera
2018-04-29, 23:25
  #10216
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Mina fetningar.

Well, jag tillhör den grupp som är kritisk till nuvarande lagstiftning och den synnerligen mähäaktige lagstiftaren.
Det är helt enkelt så att det finns en grupp människor som inte har att göra bland hyggligt folk. Oavsett om personen är 17, 21 eller 30 år gammal så borde det finnas en möjlighet till permanent inlåsning enkom för att skydda hederliga skattebetalare.

Martin borde inte ha låsts in för att skydda L*tta, Martin borde sedan länge ha låsts in för att skydda samhället och alla dess medborgare.

Själv så hade jag gärna sett att Martin som ung hade låsts in på ett dårhus, satts i en madrasserad cell och medicinerats till en vegetativ status.

Men så klart, då krävs rejäla lagändringar!


Definitivt.
Alla som arbetat med MJ visste tydligen att han var farlig men enligt svenska rättsprinciper ska vi inte behöva sitta längre än vad som utdömts.

Oacceptabelt.

Utifrån den faktiska återfallsrisken bland de grövre våldsbrottslingarna skulle Sverige bli ett betydligt trevligare och tryggare land om systemet ändrades så att knäppisar inte släpptes ut förrän de ansågs vara säkra kort.
Citera
2018-04-29, 23:35
  #10217
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekornavallen
Det andra är att vara mycket mer noga och försiktig med frigivning av våldsamma personer. En person som fångvårdarna inte vågar gå in till i cellen ska inte släppas lös i samhället.

Jag är inte expert på brottsstatistik, men jag funderade över uppgiften att av de ca 15 kvinnor som mördas av sina partners i Sverige varje år, har de allra flesta sig själva att skylla eftersom de är ihop med dömda personer. Jag hittar inte inlägget nu och vill inte lägga tid på att leta. Jag undrar bara var den uppgiften kommer ifrån. I de fall av partnermord jag känner till lite närmare (förutom LR) var mördaren inte alls känd av polisen, alternativt endast för småsaker. Däremot hade morden föregåtts av manipulativt och opålitligt beteende, i vissa fall även våld, men våldet kan också komma plötsligt vad det verkar. Att Martin Jonsson var en dömd och livsfarlig person är vi ju alla överens om så det är inte det jag ifrågasätter. Jag undrar var statistiken kommer ifrån.

Det andra är att vara mycket mer noga och försiktig med frigivning av våldsamma personer. En person som fångvårdarna inte vågar gå in till i cellen ska inte släppas lös i samhället.

Exakt!

Nedläggningshotet mot Lexbase är det största hotet mot vår säkerhet ty där kan man kolla upp nya bekantskaper. Lexbase och CV-granskning är en självklarhet när man börjar dejta.

Utöver borde dömda nekas id-byte/skyddad id, fullkomligt vidrig rättighet, de enda som borde ha rätt att få skyddad/nytt id är kvinnorna som flyr vidriga män, samt vittnen.

Det kryllar av kvinnor i sverige som dejtar knäppgökar som mördat kvinnor på de mest bisarra vidriga vis. Samtidigt som staten skyddar utsläppta våldskriminella med nya identiteter så uppmuntrar rättspsykiatrin dem till att "berätta för din nya partner om din bakgrund" - och därmed har staten gjort vad de kan för att skydda de nya aningslösa kvinnorna som inte fattar att man inte dejtar utan Lexbase och rigorös bakgrundscheck.
Citera
2018-04-29, 23:42
  #10218
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere

Det enda jag vet är att Martin i sina ungdomsdagar har misshandlat flera och att hoppa jämnfota på en spärrvakts huvud i 17-18 års ålder borde fått samhället att reagera kraftigare.

Dessa individer som uppvisar kännetecken på psykopati borde bli omhändertagna av samhället för lång tid framåt oavsett ålder.

Det finns inget i demokratins spelregler som förhindrar att man accepterar det faktum att vissa människor, liksom djur, kan födas med dysfunktion som gör dem aggressiva/farliga och därmed behöver låsas in redan som barn. Djur avlivar man.
Citera
2018-04-29, 23:47
  #10219
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Fy fan, lyssnade pa denna igar kvall, sicken djavla lirare. Nar fyra (4) annars sa tuffa ordningsvakter backar...

Sug på att han fick 18 år och inte livstid.
Den där dåren ska bara ha två alternativ 1) livstid eller 2) dödsstraff.

Han kommer alltså komma ut, igen.
Citera
2018-04-30, 00:15
  #10220
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Fucked up absolut men tänkte på hans storlek och att det är begränsat med vapen/tillhyggen på kåken.

Någon som har kort på Lotta efter att hon blev misshandlad då? Hela huvudet var ju helt sönderslaget så man såg inte ens att det var hon.

Hade hellre sett bilder på han sönderslagen så man inte ser att han är tatuerad
Han har en rakt på skallen?
Citera
2018-04-30, 00:32
  #10221
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Sug på att han fick 18 år och inte livstid.
Den där dåren ska bara ha två alternativ 1) livstid eller 2) dödsstraff.

Han kommer alltså komma ut, igen.

Fel han fick nästan 19 år, och ja han kommer ut igen. Kortvarigt förmodligen för att sen aldrig mer komma ut. På frågan som någon ställde angående om det finns chans att någon skulle klippa honom på kåken, så finns alltid den risken och det oavsett hur uppumpade dom är med sin anabolkropp. Ju större dom är ju tyngre faller dom.
Citera
2018-04-30, 00:58
  #10222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det andra är att vara mycket mer noga och försiktig med frigivning av våldsamma personer. En person som fångvårdarna inte vågar gå in till i cellen ska inte släppas lös i samhället.

Exakt!

Nedläggningshotet mot Lexbase är det största hotet mot vår säkerhet ty där kan man kolla upp nya bekantskaper. Lexbase och CV-granskning är en självklarhet när man börjar dejta.

Utöver borde dömda nekas id-byte/skyddad id, fullkomligt vidrig rättighet, de enda som borde ha rätt att få skyddad/nytt id är kvinnorna som flyr vidriga män, samt vittnen.

Det kryllar av kvinnor i sverige som dejtar knäppgökar som mördat kvinnor på de mest bisarra vidriga vis. Samtidigt som staten skyddar utsläppta våldskriminella med nya identiteter så uppmuntrar rättspsykiatrin dem till att "berätta för din nya partner om din bakgrund" - och därmed har staten gjort vad de kan för att skydda de nya aningslösa kvinnorna som inte fattar att man inte dejtar utan Lexbase och rigorös bakgrundscheck.

I detta fall var Marin endast villkorligt frigiven och hade rapporteringsskyldighet. Skulle lämna pissprover då han var notorisk narkoman och steroidknaprare. Det gjorde han inte eftersom det var det enda han ägnade sig åt. Han behövde ladda upp. Låg stilla.

Hur skall dom hitta igen honom?
Citera
2018-05-01, 23:09
  #10223
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trancesylvania
https://www.dplay.se/videos/tunnelbanan/tunnelbanan-202

Här är avsnittet när han är med i tunnelbanan!

04.45 för den som vill ha snabbspår.

Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Fy fan, lyssnade pa denna igar kvall, sicken djavla lirare. Nar fyra (4) annars sa tuffa ordningsvakter backar...

Ja det var intressant, först är det 2-3 vakter som kallar på förstärkning, när två till ansluter så verkar inte det heller riktigt ge någon önskvärd effekt för gruppdynamiken utan det är fortfarande lite "Kan du inte ta och dödshota din tjej hemma istället? Annars måste vi komma hit och du är skitstor så vi vill helst inte röra dig.." Man fick ju känslan av att vakterna bara bad till Gudarna att inte MJ skulle komma med några nya hot, utan de hoppades istället innerligt att han skulle "lugna ner sig" så att det kunde rinna ut i sanden. Kameramannen var ju inte heller helt bekväm "sluta filma mig!" och bilden bara störtdyker och man får först se fortsättningen när han backat ett gäng meter, tagit skydd och filmar från ett mer betryggande avstånd där han inte står i MJs direkta blickfång.

But hey, MJ beskrivs ju som brutalt stor och vakterna har garanterat en riktigt pissig lön. De föredrar nog den här utgången framför att vara den som kastas under ett tåg av MJ.

Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Fucked up absolut men tänkte på hans storlek och att det är begränsat med vapen/tillhyggen på kåken.

Någon som har kort på Lotta efter att hon blev misshandlad då? Hela huvudet var ju helt sönderslaget så man såg inte ens att det var hon.

Klart folk både skulle kunna skada och döda honom men det är nog alltid bara smidigare att hålla sig till lags med honom.

De bilderna är censurerade i fupen gissar jag.
Citera
2018-05-02, 12:25
  #10224
Medlem
Londiniums avatar
Ingen som lyckades gräva fram vem "Snälla" är? Den personen borde definitivt låsas in och vårdas på obestämd tid så att hon inte skadar andra eller sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in