2018-04-24, 21:04
Medlem
Skapade det här kontot för att ordna upp användaren Hegamon som jag haft sedan 2006.

Jag kommer in på användaren Hegamon. Men försöker jag posta inlägg eller skicka PM till folk då syns bara detta meddelande:
https://minfil.org/9079j8e7be/Screenshot_2018-04-24_at_20.56.28.png

Jag har suttit på biblioteket och ändrat lösenord till Flashback. Ja, jag glömde bort det nya lösenordet några gånger så att det blev "vänta 15 minuter" till du kan fylla i nästa. Du har förbrukat alla 5 gångerna, ungefär så stod det.

Lite störigt det här, för nu har det gått ca 5 dagar och jag kan fortfarande inte använda Hegamon.
Vem ska jag klaga till Kungen?

Jag har skickat till Admin men han har inte svarat, ni vet den användaren som heter Admin och har en svart person iklädd en uniform. Jag har mailat en del moderatorer som i samråd ej kan hjälpa mig.
Senast redigerad av Skrapkonto 2018-04-24 kl. 21:15.
Citera
2018-04-24, 21:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Om du kan skicka PM så är det bättre att fortsätta med det. Har du provat admin4 och admin5? dom är mest aktiva av admins vad jag har sett.
Citera
2018-04-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om du kan skicka PM så är det bättre att fortsätta med det. Har du provat admin4 och admin5? dom är mest aktiva av admins vad jag har sett.

Jag kan inte skicka PM från Hegamon till någon. Jag har skickat PM från detta konto (Skrapkonto) till några moderatorer. En har svarat och sagt att moderaterna har diskuterat vad problemet är men inte kunnat göra något.

Jag har kopplat en epostadress till Hegamon och jag får inget aktiveringsmail. Jag menar det bör gå få ett aktiveringsmail dit eller likande.

Eller så har Hegamon blivit avstängd för någon trott att en obehörig har försökt komma in på kontot. Jag höll på och mekade ganska mycket med lösenordet kan jag säga. Men nu har jag mitt lösenord för det fanns sparat på min bärbara dator hemma. Jag satt alltså på biblioteket och skulle logga in. Kom inte på lösenordet och gissade för många gånger. Sen gick jag hem och då fanns lösenordet sparat på min bärbara dator i webbläsaren Chroome som jag använder.

Mm. Jag hade bara räknat med 3 dagars avaktivering men nu har det gått 5 dagar eller mera tid.
Senast redigerad av Skrapkonto 2018-04-24 kl. 21:23.
Citera
2018-04-24, 21:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapkonto
Jag kan inte skicka PM från Hegamon till någon. Jag har skickat PM från detta konto (Skrapkonto) till några moderatorer. En har svarat och sagt att moderaterna har diskuterat vad problemet är men inte kunnat göra något.

Jag har kopplat en epostadress till Hegamon och jag får inget aktiveringsmail. Jag menar det bör gå få ett aktiveringsmail dit eller likande.

Eller så har Hegamon blivit avstängd för någon trott att en obehörig har försökt komma in på kontot. Jag höll på och mekade ganska mycket med lösenordet kan jag säga. Men nu har jag mitt lösenord för det fanns sparat på min bärbara dator hemma. Jag satt alltså på biblioteket och skulle logga in. Kom inte på lösenordet och gissade för många gånger. Sen gick jag hem och då fanns lösenordet sparat på min bärbara dator i webbläsaren Chroome som jag använder.

Mm. Jag hade bara räknat med 3 dagars avaktivering men nu har det gått 5 dagar eller mera tid.

Sorry, läste fel. Men tjata på Admin 4 ocjh 5, dom är mest aktiva som sagt, så vitt jag vet.
Citera
2018-04-24, 22:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jag har en misstanke om vad problemet är och har jag rätt så borde problemet vara löst inom kort.
Citera
2018-04-25, 09:42
Medlem
Hur har det gått? Liknande var det för några år sen, se (FB) Varning! Byte av e-mail fungerar inte. Kontot blir spärrat och går ej att aktivera.. Då gick det inte att byta e-postadress ett tag. Jag hade titeln "Awaiting Email Confirmation". Då var det för mig som du menar att det de senaste dagarna varit för #Hegamon. Hen står ju som Medlem nu, och borde då kunna skriva på forumet.
Citera
2018-04-26, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Hur har det gått? Liknande var det för några år sen, se (FB) Varning! Byte av e-mail fungerar inte. Kontot blir spärrat och går ej att aktivera.. Då gick det inte att byta e-postadress ett tag. Jag hade titeln "Awaiting Email Confirmation". Då var det för mig som du menar att det de senaste dagarna varit för #Hegamon. Hen står ju som Medlem nu, och borde då kunna skriva på forumet.

Jag fick det här löst nu och jag fick hjälp av en admin. Vet inte vad felet var och det spelar inte så stor roll. Nu funkar allt iaf och jag är tillbaka som Hegamon.
Citera
2018-04-26, 18:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrapkonto
Jag fick det här löst nu och jag fick hjälp av en admin. Vet inte vad felet var och det spelar inte så stor roll. Nu funkar allt iaf och jag är tillbaka som Hegamon.
Det har med byte av epostadressen att göra, precis som att nyskapade konton ska verifieras via epostutskick så ska även byte av epostadressen verifieras.
Citera
2018-04-27, 00:37
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe

Det berodde på att den tekniska profilen inte var helt korrekt, förmodligen beroende lösenordsproblemen som beskrivs i trådstarten. Men jag korrigerade felet och det är löst nu.

admin5
Citera
2018-05-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det berodde på att den tekniska profilen inte var helt korrekt, förmodligen beroende lösenordsproblemen som beskrivs i trådstarten. Men jag korrigerade felet och det är löst nu.

admin5
Fråga:

Fanns problemet för endast denna användare, dvs har du ändrat den tekniska profilen för just denna användare, eller kan det ha varit fler drabbade, varför du ändrat profilen för hela forumet på någon punkt?
Citera
2018-05-02, 01:07
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Fråga:

Fanns problemet för endast denna användare, dvs har du ändrat den tekniska profilen för just denna användare, eller kan det ha varit fler drabbade, varför du ändrat profilen för hela forumet på någon punkt?

Det var just den användaren som det uppstått en avvikelse på av någon okänd anledning. Om du har något liknande problem så hör av dig så ska jag kolla på saken.

admin5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in