Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-05-01, 20:48
Medlem
”Jag menar screen shoten på att bilderna försvunnit. Tror även att ”han” avföljt någon. Är säker på att det stod följer 149”

Tims syster har tagit bort sitt konto, därav att han följer en färre.
Citera
18-05-01, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Det tyder på att det var en extremt akut situation, alltså en hastigt uppblossad psykisk kris och/eller svårt psykiskt ohälsotillstånd och/eller kraftig intoxikation av alkohol/medicin/droger.

Det du skriver ang.hastigt uppblossad psykisk kris i kombination med alkohol,olika mediciner o droger kan nog stämma ganska bra i denna sorgliga onödiga händelse.

Jag läste lite snabbt i Tims olika trådar,tänkte att han verkade väldigt medveten och försökte få svar på sina frågor här på FB.
Läste sedan ett inlägg i denna tråden ang att han skrivit att han var rädd att flippa ut o ta livet av sig om han drack,men hittar inte var jag läste de?
Citera
18-05-01, 20:52
Medlem
[quote=Resursteam|63937094]Tusen TACK för dessa ord, ord som jag tänkt så många ggr men som jag inte fått ut i skrift.
Jag har följt Avicci sen 2011 då jag älskar hans musik,(trots min höga ålder) hans personlighet.. Allt.
Jag sögs tillbaka tillbaka till ett svart mörker när nyheten slog till... Hårt!
Min vän tog sitt liv för 4 år sen, min vän som kvällen innan skrattade o pratade som vanligt. Ingen förstod lr anade något.
Depressionen har inget ansikte, bara en grotesk känsla som äter upp dig inifrån.
Man får inte heller glömma att många som går i dessa tankar känner en stor lättnad när beslutet väl tagits.. Man orkar le, skratta, känna en frihet för man vet att det snart är över.
Tack för dina ord som gick rakt in i mitt hjärta.[/QUOTE

Stämmer bra👍 Inom psykiatrin kallar man det enkelt för leende depression. Många gånger när någon har bestämt sig så uppfattar omgivningen den människan som mkt bättre, gladare etc. Därför blir frågetecken så stora efteråt.
Citera
18-05-01, 20:55
Medlem
Vi vet inget om hurn Aviciis kontakt var med föräldrar och syskon. Bara för att det inte syns utåt betyder det inte att den är dålig.

mina söner har flyttat till andra städer långt hemifrån för att plugga så vi ses sällan. Men vi pratar i telefon, sms och pm minst 4gånger i veckan. Har en jättebra kontakt.

Avicii var ju väldigt privat så att han skulle ”lämna ut” sin kontakt med de närmaste tror jag knappast på
Citera
18-05-01, 21:04
Medlem
Här kan man läsa lite om hur många olika psykoser som finns och varför de kan uppkomma. Alkohol, droger och stress är stora triggers ... arma Tim.
http://www.lakartidningen.se/Klinik-och-vetenskap/Medicinens-ABC/2013/04/ABC-om-Akut-psykos/
Citera
18-05-01, 21:13
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedeheart
Om hon har nycklar till huset (som hon antagligen fått av Tim) så finns det inget som hindrar att hon går in i huset, så det är inte alls trespassing. Att hon tagit saker därifrån (som inte är hennes), kan däremot vara ett problem.
En användare skrev tidigt i tråden att hans flickvän varit på fest i huset. Tydligen var det ett kodlås och flera i gänget kände till koden.
Citera
18-05-01, 21:15
Medlem
CD-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ok nu kom jag på en skum grej som jag tror ingen har nämnt i tråden. Är inte det lite märkligt att när Tereza hör att han har gått bort åker hon hem till hans hus, duschar och tar med sig alla sängkläder. Till och med bäddmadrassen tog hon. Varför har hon nycklar? Undrar om hon använt huset när han var i Oman. Får hon ens gå in dit och hämta saker utan att prata med hans anhöriga? Hoppas de har bytt lås och lösenord på alla hans saker.

Det var någon tidigare i tråden som påstod att det var kodlås på huset som Tereza antagligen kunde.
Källan var postarens flickvän som tydligen varit där på fest.
Tro på det om du vill men det låter troligt enligt mig.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
En användare skrev tidigt i tråden att hans flickvän varit på fest i huset. Tydligen var det ett kodlås och flera i gänget kände till koden.
Hivemind
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maclovin123
jag tror inte ett dugg på att han tog självmord,i muskat Ja å i sådana länder är polis å hela rätt väsandet korrupt å jobbar enbart åt sultanen

Min magkänsla säger också ngt annat än självmord, faktiskt!! Tycker allt känns såååå mystiskt, när man nu åker på en semestervistelse och sin nya skiva är färdig!?!?!
Citera
Medlem
Vi kanske får en (ännu) bättre bild av bakomliggande faktorer till vad som utlöste det hela genom lyrics på nya skivan när den släpps.. vilket jag hoppas att den gör.
Citera
18-05-01, 21:17
Medlem
Vilka var vännerna som var med honom i Oman förutom Frederik B?
Citera
18-05-01, 21:24
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoyan
Vilka var vännerna som var med honom i Oman förutom Frederik B?

Har ju skrivits här tidigare i tråden flera gånger
Citera
18-05-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedievalSteel
Jag tolkar inte just den delen av hennes text som att hon var där efter att hon fick reda på att han dött. Hon skriver att hon var där samma dag SOM han dog, säkert för att försöka hinta mer om vilket "speciellt band" de hade med varandra. Typ allt hon lagt upp/skrivit har ju feltolkats pga skeiver konstigt och otydligt ibland, och hon har fått göra förtydliganden i efterhand, men jag tolkar i alla fall den biten som att hon kanske inte visste att han var död när hon snodde hans täcke/madrass/övriga godbitar i hans hem
Visst går det att tolka det så, men då blir det jäkligt märkligt att åka hem till pojkvännen och ställa sig i duschen en evighet som hon skriver för att sedan plocka med sig sängkläder och madrass hem till sig.

Om hon då visste att han bara var på semester och i livet så är det fan sjukt beteende att släpa med sig halva sängen därifrån. Skulle hon bära tillbaka det veckan efter när han kom hem då eller?.
Visst kan man sakna någon när dom är bortresta men det där köper inte jag i alla fall.

Det känns som hon mycket väl visste att kåken skulle bommas igen ganska snabbt.
Senast redigerad av ramrod 18-05-01 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in