Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Du har ju redan sen tidigare startat en tråd i ämnet materialism vs idealism. Men inte heller där lyckades du ju förklara hur DIN tolkning av ”double slit” experimentet ser ut. Jag har däremot ingen egen tolkning utan lutar mig blott mot den s.k ”Copenhagen” tolkningen.
Ditt uteblivna svar på min fråga om Sions Vises Protokoll är också ett svar. Men protokollet är viktigt för att förstå vad fiendens slutmål är.
Men en röd revolution skiljer sig väsentligt från den typ av revolution vår sida bör eftersträva. För signifikativt för vänstern är att sätta sånt som ideologi och revolution som överordnade mål istället för medel.
Att följa Hitlers NS innebär inte någon karbonkopia av Tredje Riket eller för den delen alla åsikter i underordnade frågor som gällde då. Exempelvis anser jag inte att man behöver vara vegetarian för att Hitler var det. Gör man däremot avsteg från det evolutionära och nietzscheanska tänkande som Hitler stod för så är det inte längre NS utan något annat.
Jag är verkligen inte reaktionär. Men du ger uttryck för ett typiskt kommunistiskt tänkande enär du sätter ideologi och organisation/parti som mål och inte medel. Folket och rasen ska vara de överordnade målen i NS. Mitt intryck är att NMR har det i motsats till dig.
Fast nu kommer inte NMR att kunna krossa homolobbyn med mindre att man lyckas avsätta regimen. Och att bekämpa regimen på olika vis är inte en svaghet utan en styrka. Homolobbyn och regimen är ETT. Liksom feministrörelsen och regimen. Men du har en orealistisk och alldeles för mekanisk syn på människans natur för att förstå fördelarna med dessa delkamper.
Du blåljuger som vanligt, för att täcka över att det du kallar "vetenskap" och "bevisat" vid närmare granskning är din fantasi respektive olika vilda teorier.
En "röd revolution" betyder att marxister gör revolution, inte att revolutionen görs utifrån en specifik metod. Det "röda" sitter i ideologin, inte i metoden. Vänstern har inte en gemensam syn på mål vs medel, vissa tycker att målet rättfärdigar medlen, och andra tycker att målet ska vara medlen.
Den halmgubben går inte. Hitler skrev aldrig att vegomat var NS. Däremot skrev Hitler att judar och arier var olika raser, något som du förnekar.
Vad betyder att "folket ska vara det överordnade målet"? Det är bara ett abstrakt resonemang som ser bra ut på papper men som saknar praktisk verklighetsförankring.
I verkligheten kan NMR välja mellan att antingen vara ett medel för att en rik gubbe som Porosjenko eller Kolomoisky ska bli ännu rikare, som revolutionärerna valde att vara i Ukraina. Eller så kan NMR välja att vara ett eget subjekt, och genom kampen och under kampens gång skapa en ny nordisk kultur och forma ett nytt nordiskt folk.
Kampen är medlet och kampen är permanent och livsnödvändig. Om inte kampen funnits hade den varit tvungen att uppfinnas. I samma stund som kampen upphör, börjar degenerationen och det moraliska förfallet.
Regimen kan släppa den värdelösa HBTQ:n som en het potatis närsomhelst, precis som de plötsligt "stängde gränserna" hösten 2015. Visst kommer Miljöpartisterna att gråta över detta, men det är inte de som bestämmer i bakgrunden. Därför borde det vara viktigt för NMR att inte hjälpa regimen att bli attraktivare genom att amputera den tillbaka till hälsa.
Men som reaktionär är det just vad du vill att NMR ska göra. Inte en "röd revolution" där regimen och "den härskande klassen" fullständigt likvideras, utan en reformativ process där regimens avarter byts ut och ersätts med nya aggregat.
Citat:
Ursprungligen postat av
FFL96
Är detta verkligen sant? I så fall vet jag många som kommer motarbeta er i det längsta (frändesoldater, ja, jag är yrkessoldat) då vi anser att det svenska kulturen är det viktigaste vi har i Sverige. I det fallet har ni inte en chans.
"Svensk kultur" är död, i Sverige har svenskar snarare en amerikansk kultur. Ni har alltså misslyckats å det grövsta med att försvara den svenska kulturen. Enda gången ni yrkessoldater gör något väsen av er är i Pride-tåget. Hela landet rånas, våldtas och förstörs och ni betalas av regimen som mördat den svenska kulturen.