Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Kollar man på hemsidan har även där det övriga sortimentet ökat stort. Lite rädd är man så klart för att bokutbudet ska bli sämre.
Tyvärr är det kanske dit som butiken är på väg om vi har otur, en utveckling som jag personligen inte tycker om, när litteraturen skall konkurrera med inte bara ljud och e-böcker nu utan även krimskrams. Butikens tidigare styrka förut var ju att man kunde köpa böcker till onlinepriser jämfört med vad böcker kostar på andra ställen som Akademibokhandeln och Hedengrens. Än så länge kommer nog boklådorna att finnas kvar ett tag till, men har man följt debatten i morgontidningarna om ljudboken så verkar förlagen (vissa av dom) mer måna om att satsa på ljudböcker i stället för pappersböcker i framtiden. Också det en utveckling som jag inte kan eller vill ställa mig bakom.
På tal om topic så beställde jag en bok i måndags som jag hämtade ut idag från mitt utlämningsställe. Förvånad över att det gick så pass fort, hade förväntat mig att få en avi först om två dagar.