2018-01-24, 17:28
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Det där är ju inte seg leverans. Det är ju inom ramen för vad de brukar angiva som leveranstid.

Fortfarande segt jämfört med typ CDON, som man kan få hem böckerna efter 2-3 dagar från.
Citera
2018-04-24, 15:16
Medlem
MartinStLouiss avatar
Har Adlibris blivit så mycket sämre? Ser på Prisjakt att många har delat ut en stjärna i betyg. När Adlibris startade så hade de väl till o med fri frakt på böcker?
Citera
2018-04-24, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Har Adlibris blivit så mycket sämre? Ser på Prisjakt att många har delat ut en stjärna i betyg. När Adlibris startade så hade de väl till o med fri frakt på böcker?
Det är fortfarande Fri Frakt men då står det klart och tydligt att leveranstiden är 2-3 dagar. (Eller något åt det hållet kommer inte ihåg exakt)

Jag har alltid fått mina beställningar inom utsatt tid. (Fri Frakt) Inget att klaga på.
Citera
2018-04-24, 17:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Njae, sämre rent generellt har det väl inte blivit, men fick fel bok senast då jag hade beställt, istället för Basketball Diaries fick jag någon knarkbok av Terrence McKenna som jag förmodligen aldrig kommer att läsa.
Citera
2018-04-24, 19:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Har varken blivit bättre eller sämre sedan den här tråden startades.

Stör mig lite just på att deras bevakningstjänst sackar efter. Det kan dröja fyra-fem dagar från att boken släppts till att jag får mailet om att den nu finns.
Citera
2018-04-24, 22:14
Medlem
Jag beställer i princip aldrig längre från Adlibris på grund av deras sinnessjuka leveranstider. Kan anställa en zigenare som går med boken från huvudlagret till min adress och det går fortare.
Senast redigerad av Pezten 2018-04-24 kl. 22:48.
Citera
2018-04-25, 12:12
Medlem
Rakiis avatar
Adlibris har ju som bekant en butik i Stockholm som jag besökte i förra veckan i hopp om att kunna köpa en bok lite billigare än hos Akademibokhandeln på andra sidan gatan. Kommer in genom entrén och märker att hela butiken är i princip helt tom på hyllor och böcker, det såldes sällskapsspel, muggar, garn och en massa krimskrams i stället för litteratur. Tidigare gånger jag varit in där har de haft hela lokalen full av bord och hyllor med böcker, men i stället för det så är det som en sämre variant på Panduro numera...

Vad fan har hänt egentligen?!
Citera
2018-04-25, 13:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Adlibris har ju som bekant en butik i Stockholm som jag besökte i förra veckan i hopp om att kunna köpa en bok lite billigare än hos Akademibokhandeln på andra sidan gatan. Kommer in genom entrén och märker att hela butiken är i princip helt tom på hyllor och böcker, det såldes sällskapsspel, muggar, garn och en massa krimskrams i stället för litteratur. Tidigare gånger jag varit in där har de haft hela lokalen full av bord och hyllor med böcker, men i stället för det så är det som en sämre variant på Panduro numera...

Vad fan har hänt egentligen?!

Kollar man på hemsidan har även där det övriga sortimentet ökat stort. Lite rädd är man så klart för att bokutbudet ska bli sämre.

Butiken i Stockholm funkar väl också som utlämningsställe för beställningar.
Citera
2018-04-25, 14:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kollar man på hemsidan har även där det övriga sortimentet ökat stort. Lite rädd är man så klart för att bokutbudet ska bli sämre.

Tyvärr är det kanske dit som butiken är på väg om vi har otur, en utveckling som jag personligen inte tycker om, när litteraturen skall konkurrera med inte bara ljud och e-böcker nu utan även krimskrams. Butikens tidigare styrka förut var ju att man kunde köpa böcker till onlinepriser jämfört med vad böcker kostar på andra ställen som Akademibokhandeln och Hedengrens. Än så länge kommer nog boklådorna att finnas kvar ett tag till, men har man följt debatten i morgontidningarna om ljudboken så verkar förlagen (vissa av dom) mer måna om att satsa på ljudböcker i stället för pappersböcker i framtiden. Också det en utveckling som jag inte kan eller vill ställa mig bakom.

På tal om topic så beställde jag en bok i måndags som jag hämtade ut idag från mitt utlämningsställe. Förvånad över att det gick så pass fort, hade förväntat mig att få en avi först om två dagar.
Citera
2018-04-29, 14:04
Medlem
Arlorks avatar
Om man förstår engelska och inte tänker köpa böcker av svenska författare (som ej är översatta) rekommenderar jag The Book Depository. Dom är baserade i UK och behandlar ordern väldigt snabbt och rar inte ut någon frakt. Det tar inte särskilt lång tid mellan beställning och leverans.

Dessutom har dom ofta olika format såsom pocket och inbundet. Stort utbud dessutom.
Citera
2018-04-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Jag beställer i princip aldrig längre från Adlibris på grund av deras sinnessjuka leveranstider. Kan anställa en zigenare som går med boken från huvudlagret till min adress och det går fortare.

Slöddrena och avskummen på CDON, Adlibris och det andra skitföretaget, tar betalt och sedan beställer de från leverantören. De tror de är smarta, de klarar inte ens av att svara på enkla frågor. Min gissning är att de knullat till sig sina jobb. Jag beställer aldrig från dessa avskum längre. Vill inte ha att göra med idioter och sådana finns det massor av överallt.
Citera
2018-04-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten

Slöddrena och avskummen på CDON, Adlibris och det andra skitföretaget, tar betalt och sedan beställer de från leverantören. De tror de är smarta, de klarar inte ens av att svara på enkla frågor. Min gissning är att de knullat till sig sina jobb. Jag beställer aldrig från dessa avskum längre. Vill inte ha att göra med idioter och sådana finns det massor av överallt.

En rumön hade snott boken och sålt den svart. Det är därför de är här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in