• 1
  • 2
2018-04-28, 09:44
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...inna-1.5776467

Bakom betalvägg. Någon som vet vad som står i artikeln?

Citat:
En medelålders man, anställd vid en gymnasieskola i Göteborg, har häktats. Han misstänks för omfattande sexövergrepp. Det handlar om såväl grova våldtäkter.....
Citera
2018-04-28, 09:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...inna-1.5776467

Bakom betalvägg. Någon som vet vad som står i artikeln?

Ett litet utdrag ur artikeln:
Citat:
En medelålders man, anställd vid en gymnasieskola i Göteborg, har häktats. Han misstänks för omfattande sexövergrepp. Det handlar om såväl grova våldtäkter som grovt koppleri – med sadistiska inslag.
– Det här är ett fruktansvärt ärende, säger en polis.

Citat:
På Hisingen och i Örgryte

Utav de offentliga handlingarna i tingsrätten går att utläsa följande:

• Brottsserien uppges ha startat med en serie grova våldtäkter mot en kvinna på en adress på Hisingen.

• Den fortsatte därefter med grova kopplerier i en annan lägenhet, belägen i Örgryte. Där ska mannen ha sålt samma offer vidare till män som velat köpa sex.

– Just det antagandet väljer jag att avvakta med att kommentera, säger kammaråklagare Mats Ihlbom till GP.

Tidpunkterna för övergreppen ligger några år tillbaka i tiden.

Citat:
Fler drabbade?

Den skolanställde mannen är i dagsläget häktad för brott mot endast en person, men det är inte omöjligt att härvan sväller.

– Vi tittar på fler presumtiva målsägande, som Mats Ihlbom uttrycker saken.

I samband med en husrannsakan mot mannens bostad påträffades mängder av gods som indikerade ett stort intresse för avancerat sexuellt våld.

– I och med att vi nu har honom frihetsberövad, så inleds arbetet med att gå igenom bland annat datorer, surfplattor och telefoner. Vi har ett betydande film- och bildmaterial att analysera, förklarar åklagaren.
Citera
2018-04-28, 10:30
Citat:
Ursprungligen postat av Foruejsonly
Låter som den genomsnittlige göteborgaren! Dom e inte så goa som dom tror!

Då kan man undra om GM är infödd eller importerad göteborgare.
Citera
2018-04-28, 10:54
Medlem
OrtenProffss avatar
Vem är tjejen?
Citera
2018-04-28, 12:16
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Då kan man undra om GM är infödd eller importerad göteborgare.

Citat:
Ursprungligen postat av OrtenProffs
Vem är tjejen?
Jag undrar om inte tjeje skapade en tråd här för ett par dagar sedan, ska se om jag hittar den.

Edit: Kan det vara samma?
Har inte orkat läsa igenom den eftersom majoriteten av inläggen i början bara anklagar tjejen..
(FB) Min man är en våldtäktsman som är häktad för grovt koppleri och våldtäkt
Senast redigerad av KjelleBenchpress 2018-04-28 kl. 12:18.
Citera
2018-04-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Jag undrar om inte tjeje skapade en tråd här för ett par dagar sedan, ska se om jag hittar den.

Edit: Kan det vara samma?
Har inte orkat läsa igenom den eftersom majoriteten av inläggen i början bara anklagar tjejen..
(FB) Min man är en våldtäktsman som är häktad för grovt koppleri och våldtäkt
Jag utgår från att en skola inte har denna man som anställd. Jag kan naturligtvis ha fel
Citera
2018-04-28, 17:57
Medlem
Vem svinet är och vilken skola han jobbar på skulle vara väldigt intressant att veta.
Citera
2018-04-28, 18:19
Medlem
Det framhävs att mannen är anställd vid en gymnasieskola, men inget tyder på att hans arbete har någon betydelse i sammanhanget. Dessutom kan ju "anställd vid en gymnasieskola" betyda allt möjligt. Mannen kan vara vaktmästare, städare, något slags kontorist osv.
Citera
2018-04-29, 09:15
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Det framhävs att mannen är anställd vid en gymnasieskola, men inget tyder på att hans arbete har någon betydelse i sammanhanget. Dessutom kan ju "anställd vid en gymnasieskola" betyda allt möjligt. Mannen kan vara vaktmästare, städare, något slags kontorist osv.
Precis
Tjejen i andra tråden som jag länkade här har erkänt att det är samma fall, så nu gäller det att lista ut vilken gymnasieskola det handlar om och se till att han aldrig får arbeta i närheten utav barn igen!
Citera
2018-04-29, 12:39
Medlem
Casual-Cultures avatar
Kan det vara krokslättsgymnasiet? var 2 poliser där inne i fredags vad dom gjorde där har jag ingen aning om han inte riktigt se heller då ja hade bråttom till kurs.
Citera
2018-04-30, 17:16
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...och-valdtakter

Under flera månader misstänks den 48-årige mannen både ha våldtagit, och sålt en ung kvinna till sexköpare.
Brotten har, bland annat, ägt rum på mannens arbetsplats – en gymnasieskola.
Nu har han häktats – och utredningen växer.
– Vår hypotes är att det finns ytterligare målsägare, säger kammaråklagare Mats Ihlbom.
Citera
2018-04-30, 17:59
Medlem
ace_secs avatar
https://www.flashback.org/t2937189

Min man är en våldtäktsman som är häktad för grovt koppleri och våldtäkt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto