Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Du är i alla fall bra på att bygga halmgubbar. Vänligen undvik att lägga påståenden i min mun jag aldrig sagt.
Nej jag försöker inte lura dig. Tvärtom är det du själv som lurat dig genom att helt okritiskt svälja plattjordarnas desinformation. Det existerar ibga bevis för en platt jord alls. Alla märkliga försök till bevis kan smulas ner i sina beståndsdelar. Inget är hållbart. De bevis vi som lever i verkligheten visar er avfärdar ni helt utan att ens försöka debunka dem. För ni kan inte. Det är ett faktum att jorden är rund men ni saknar förmågan att inse det.
Någon forskning på att jorden är platt behövs inte eftersom jorden inte är platt.
Eller så sitter du bara och har roligt åt reaktionerna på dina idiotiska inlägg.
Så som ni alltid gör eller? Har inte lagt falska påståenden, det är du själv som påstått, jag har bara dragit en slutsats.
Okritiskt, älskar hur du får det att låta. Man är väl kritisk då när man enbart tar in information från ensidiga, partiska instituter. Men men.. Vad är det som gör dessa instututer mer trovärdig än andra mindre sådana? Det är ju helt tvärtom egentligen. En "vetenskaplig" organisation såsom NASA, som har problem att bevisa världens enklaste sak, trots att de har världens alla pengar, väcker det inga frågetecken alls? Eller är ni bara helt pantade? Bara för att NASA har miljoner och har hela korruptmedian bakom sig, gör det dem mer trovärdigare? Och då är det samma media som på sistone har åter och återigen bevisats sprida falsk information. Väcker det heller inga frågetecken?
Du säger att inget är hållbart, likadant är det för globmodellen. Den är inte hållbar. Globmodellen är byggd på frågor, och frågorna har besvarats med lögner för att få det att låta logiskt. Varje dag hittar ni på nya saker när ni inte kan förklara något. Vi avfärdar inte bevisen heller. Vi har också gått i skolan, vi har också växt upp med globmodellen.
Första gången jag hörde om Flat Earth höll jag nästan på att garva ihjäl mig. Der var för tre år sedan. Men eftersom nyfikenhet ingår i min natur tänkte jag kolla upp hur människor fortfarande kunde tro på en platt jord. Vi lever i 2000-talet liksom, eller hur? Men men, efter några månaders grävande insåg jag att det hela var en bluff. Jag kunde inte hitta konkreta bevis, ingenting höll. Allt motbevisades. Jag förstår att väldigt många här är enfaldiga och skulle aldrig kunna tro på att storebror ljugit för dem, jag tycker verkligen synd om dessa individer. Det är de som kommer ta mest stryk när sanningen kommer fram. De kommer troligen få psykoser och schizofreni.
Men säg mig, om jorden verkligen är en glob, varför har så många människor svårt att hitta konkreta bevis? Varför börjar de tro på en platt jord istället? Varför? Vi pratar nu om hundratusentals människor. Hur kommer det sig?
Enligt er är alla säkert pantade, men fan alltså, om ni bara visste vilka som egentligen är pantade.. Fyfan säger jag bara. Ni är lika briljanta som den svenska regeringen