Citat:
Ursprungligen postat av
Spilldmjolk
Som du korrekt observerade så är jag inte ett enormt fan av Trump. Med det sagt så ser jag hans policy mot Nordkorea mer som en fortsättning av den historiska amerikanska hållningen mot Nordkorea. Varken sämre eller bättre. Finns inte mycket jag kan säga om Trumps förhållande till Nordkorea som jag inte heller skulle kunna säga om Obama/Bush. Vilket är varför jag nervärderar vikten av Trumps ledarskap. Kim Jong-un och Moon Jae-in är trendbrytare på ett sätt som varken Obama/Bush/Trump var eller är (när det gäller USAs förhållande till Nordkorea iallafall).
Så du på allvar förnekar att Trump satte enorm press på hela området? LOL ok.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spilldmjolk
Trump, beroende på hur mötet med Kim går, har potentialen att verkligen ta kommando av situationen - på gott och ont. Men än så länge så har han inte gjort det, iallafall inte på ett sätt som är märkbart för en amatörobservatör.
Trump satte press på NATO utan att 'ta kommando av situationen'.
Trump satte enorm press på Iran-avtalet utan att 'ta kommando av situationen'.
Trump satte enorm press på NK-dealen utan att 'ta kommando av situationen'.
Trump satte press på handelskrig-grejen (mot Kina?) utan att 'ta kommando av situationen'.
Det är typ fakta. Gäsp. Problem med Trump att han ofta sätter press utan någon tydlig taktik, dvs just inte 'tar kommando av situationen'- hans "motståndare" vet inte ens vad han vill ha typ - bara för att vara cool
Tror att det är så eftersom han har rätta instinkter och kör i den rätt riktigen, men har typ noll kunskap
Man att förneka att hans sätter press, och att det är skitviktigt för vad som skett/kommer att ske
Citat:
Ursprungligen postat av
Spilldmjolk
Min kommentar om Nobels fredspris var ett skämt. Delvis riktat åt våra kära grannar i väst som i sin enorma vishet gav fredspriset till Kim Dae-Jung. Delvis riktat åt mig själv bara för jag använde exakt samma argument som de gjorde om Dae-Jung fast om Moon.
Såg faktiskt inte det du skrivit om fredspris.
Jag skämtar alltså inte. Jag tror att det är rätt så hög sannolikhet att dagens deal leder till fredspris för koreanerna. Och kanske Trump. Men hade det varit det Bush/Obama/Clinton hade jag varit 100% säker på att de skulle dela priset med koreanerna. Obama skulle fått 2 stycken