2018-04-27, 22:23
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
Andra plattjordsidioter? Menar du att NASA forskare är plattjordsidioter? Nu säger du ju emot NASA forskarna igen.

Och såklart, banparametrarna finns publicerade, men inte någon bild. Och nej, ingen förutom NASA och andra rymdshower kopplade till NASA kan "se" dessa "satelliter". Ca 4300st glider runt där uppe men ingen kan se dessa.

Det är bara att gå ut och se dom med egna ögon. Vad är det som hindrar dig? Är faktiskt svårt att missa dom.
Åter, varför har alla plattskallar så svårt att göra något eget utom att rapa upp youtube-klipp?
Citera
2018-04-27, 22:26
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
På en boll ser du kurvan 360 grader. Ha det gott!

Vi tar det igen kära boldogg.
Åk till Globen i Stockholm. Sätt kinden mot Globen. Blunda med ögat som är längst ifrån globen och titta med ögat som är närmast globen.
Kommer du se ett klot? Kommer du se kurvan?

Om inte, fundera på varför...
Senast redigerad av Jazzil 2018-04-27 kl. 22:29.
Citera
2018-04-27, 22:28
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Jag förklarade just högstdagjämning för dig. Vad förstår du inte.

Vet du vad som sker med solen och alla skuggor över HELA jordklotet på vår- och höstdagjämning.
Detta är något du SJÄLV kan se, testa och observera med egna ögon så detta är helt bevisad sanning av verkligheten.

Nå, hur rör sig solen över himmelen på vår- och höstdagjämning över HELA jordklotet?
Hur rör sig alla skuggor på vår- och höstdagjämning över HELA jordklotet?

Ska du backa nu eller kommer du svara tro
Citera
2018-04-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Vet du vad som sker med solen och alla skuggor över HELA jordklotet på vår- och höstdagjämning.
Detta är något du SJÄLV kan se, testa och observera med egna ögon så detta är helt bevisad sanning av verkligheten.

Nå, hur rör sig solen över himmelen på vår- och höstdagjämning över HELA jordklotet?
Hur rör sig alla skuggor på vår- och höstdagjämning över HELA jordklotet?

Ska du backa nu eller kommer du svara tro
Förut så var equinox 100% bevis att jorden inte var platt.
Sedan var höstdagutjämningen 100% bevis på att jorden inte var platt.
Sedan var midnattssolen 100% bevis på att jorden inte var platt.

Och nu är det skuggorna som är 100% bevis på att jorden inte är platt. Varför tar du inte och studerar plattjordsmodellen istället, du med din super utbildning.
Citera
2018-04-27, 22:33
Medlem
Citat:
Vi tar det igen kära boldogg.
Åk till Globen i Stockholm. Sätt kinden mot Globen. Blunda med ögat som är längst ifrån globen och titta med ögat som är närmast globen.
Kommer du se ett klot? Kommer du se kurvan?

Om inte, fundera på varför...
Eller var kan vi se kurvan? Från rymden? Varken du eller jag kan se den. Den enda svensk som någonsin bevittnat kurvan är norrmannen Christer Fuglesang, och han har sett den från en TV-studio i Texas.
Citera
2018-04-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
På en boll ser du kurvan 360 grader. Ha det gott!
Om du håller en boll framför dig, kan duse baksidan då?
Citera
2018-04-27, 22:35
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Förut så var equinox 100% bevis att jorden inte var platt.
Sedan var höstdagutjämningen 100% bevis på att jorden inte var platt.
Sedan var midnattssolen 100% bevis på att jorden inte var platt.

Och nu är det skuggorna som är 100% bevis på att jorden inte är platt. Varför tar du inte och studerar plattjordsmodellen istället, du med din super utbildning.

Och där backade du

Du förstår att det finns galet många bevis som till 100% bevisar att jorden inte kan vara platt.

Men uppenbart har du inte kunskapen om vad som sker vår- och höstdagjämning. Den röda tråden bland plattskallarna blir så otrolig tydlig.

Varför kan du inte svara?
Citera
2018-04-27, 22:39
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
I december är inte solen i mitten.
Det var inte min fråga.
Hur kommer det sig att solen går upp i sydöst, om man befinner sig söder om södra vändkretsen i december?
Citera
Medlem
Citat:
Och där backade du

Du förstår att det finns galet många bevis som till 100% bevisar att jorden inte kan vara platt.

Men uppenbart har du inte kunskapen om vad som sker vår- och höstdagjämning. Den röda tråden bland plattskallarna blir så otrolig tydlig.

jag har inte studerat skuggorna så mitt svar är "jag vet inte", och nu är svaret 100% bevis på att jorden inte är platt, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Och där backade du

Berätta istället för oss varför höst/vårdagjämning bevisar en sfärisk jord!
Berätta för oss varför vi ikväll kan se månen lysa upp molnen närmast den?
Citera
2018-04-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det var inte min fråga.
Hur kommer det sig att solen går upp i sydöst, om man befinner sig söder om södra vändkretsen i december?
Alltså vad är dessa för frågor? Seriöst?
För det första, solen går inte upp.
För det andra, perspektivet. Detta vet du ju redan, så varför frågar du sådana här frågor ens
Citera
2018-04-27, 22:45
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Alltså vad är dessa för frågor? Seriöst?
För det första, solen går inte upp.
För det andra, perspektivet. Detta vet du ju redan, så varför frågar du sådana här frågor ens
Jag kan se att solen går upp. Först skyms hela solen av horisonten, efter en stund syns övre delen, lite senare syns hela solen. Perspektivet gör att objekt ser ut att vara olika stora, beroende på avståndet. Solen är lika stor hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in