2018-04-27, 20:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Ok, du svarar inte heller på frågan.

Inte du heller bevisligen. Så vart vill du komma? Berätta för mig hur dagarna i södra hemisfären beter sig om du nu vet. Men det gör du ju inte heller...Så kan det vara så att du inte heller vet, om du inte ska repetera vad du hört på "discovery channel"?

Om du vet så berätta för mig. Men det gör du inte. Men du kan inte avfärda mig som en idiot heller, för du vet ju inte heller. Eller hur?

You badass debunker you
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-04-27 kl. 21:03.
Citera
2018-04-27, 21:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det är ju 100% möjligt för jorden är ju platt. Solen är i mitten av jorden, totalt logiskt.
Du med din super utbildning borde ju kunna lista ut det på två sekunder. Sommar i sverige, så är solens circle liten och nära nordpolen.
Vinter i sverige, och solens circle är stor.

Så i mitten av sommar och vinter så år circle i mitten av jorden.

Globe-jorden faller samman mer och mer.
Hur kan då solen gå upp i sydöst på södra halvklotet i december? Om solen är i mitten borde den ju alltid vara i norr, betraktat från platser söder om södra vändkretsen.
Citera
2018-04-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Varför tar ni fe-troende alltid till personangrepp och annat trams när ni får serverat fakta som inte stämmer med er tro?
Ta och kolla på solnedgången en vacker kväll och fundera på hur den fungerar.

Personangrepp? Driver du med mig nu? Och fakta? Vilken fakta pratar du om? Alla säger olika saker, först säger de emot nånting, en snabb googling och så tror de att de kan svaret. När de får reda på att deras svar inte håller försöker de hitta på ett nytt svar. Lögner på lögner, jag har fortfarande inte fått något konkret. Ja, nej, men si & så etc. Och jag har kollat på solnedgången många gånger. Soluppgången också. Jag har t.om filmat och fotat. Solen och månen har nästan samma omloppsbana runt jorden. Att solen inte är ljusår ifrån jorden går att bevisa med en bild och det har gjorts massa gånger i denna tråd, för samma personer. Jag försöker inte och vill absolut inte föra en diskussion med sådana människor. Det är som att försöka övertyga amerikaner att Bush var med på 9/11. För den som är nyfiken är der bara att undersöka saken vidare. Om nu allt detta var sant, globjorden etc, så säger jag samma sak, det skulle inte finnas några frågor, och absolut inte frågor som leder till mer frågor som nästan ingen kan svara på.

Jag har länkat till nästan allt jag påstått, som svar har jag fått "jag länkar inte för du kommer ändå inte tro på det". Jo, jag vet att jag har rätt. Anledningen till att ni inte "länkar" är för att ni själva inte kan hitta någon bild som stämmer med verkligheten. Fakta säger du, har du ens läst tråden? Vilken fakta pratar du om? Länka och beskriv så kan vi kolla
Senast redigerad av P1T 2018-04-27 kl. 22:24.
Citera
2018-04-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Vad har du SJÄLV gjot för att bevisa din platta jord? Eller rapar du upp youtube-klipp som alla andra plattskallar?

Du kan SJÄLV gå ut en molnfri kväll/natt och se satelliterna, inget hindrar dig.

Du kan SJÄLV göra dom tester som visar att vi lever på ett klot genom att SJÄLV göra ett expriment vår- och höstdagjämning.

Du kan SJÄLV resa runt lite på jorden och konstatera att sydliga polstjärnan finns.

Du kan SJÄLV resa runt och med egna ögon se att halvmånen står upp i Sverige, ligger ner vid ekvatorn och står upp 180 grader roterar gentemot Sverige i Sydafrika/Australien/Argentina.

Inget hindrar dig. Men du lyssnar istället på outbildade idioter på youtube och misstolkar vad forskar mm säger.

Att tro på en platt jord är att förneka dom 1000-tals observationer av verkligheten.

Nej, jag rapar inte upp "youtube" klipp. Jag länkar till NASAs egna påståenden, som ni inte verkar hålla med om. Helt plötsligt är FB smartare än NASA. Jag har varit ute många molnfria dagar/nätter och jag har inte sett ett skit. Jag har inte sett/hört någon annan som själv sett och kunnat bevisa det heller. Ni lyckas inte heller göra det.

Jag har gjort tester och jag har läst om massa andra tester. Jorden är absolut inte ett klot. Nu är ju ni de som inte har några länkar. Det kommer ju bara ut en massa skit från er.

Absolut, det kan man göra. Men har man en så skev verklighetsuppfattning som er så tror man på allt man läser, så länge som det "bevisar" era sagor/lögner.. Undrar vad ni kommer att hitta på till nästa gång.

Jag lyssnar inte på idioter och jag misstolkar absolut inte vad "forskare" säger. Inte ens NASA "forskarna" verkar veta vad de håller på med. Dina vänner har t.om backat mig på att jag inte misstolkat dessa "forskare". Om du nu kunde läsa lite istället för att leka smart så skulle du kanske kunna se ljuset, men nej, det finns inget hopp för dig.

"Verkligeten" säger du. Vilken verklighet pratar du om nu? Den verklighet som de fått oss att tro på sedan barnsben, eller den verkligheten som vi alla kan se och som ingen kan påverka?

Det finns inte bara en verklighet.
Citera
2018-04-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Kanske nån har påpekat detta i de 1000+ sidor som skrivits men det finns ju faktiskt de som flugit runt jorden...och borde man inte, om jorden var platt, se alla kontinenter samtidigt från rymden?

Det är en möjlighet, om dessa "satelliter" nu kunde komma upp till en sådan höjd.

Vad som är mer märkligt är dock hur dessa satelliter inte kunnat ta en vanlig bild på jordklotet, år 2018, när Armstrong 1969 "filmade" jorden från månen. Tydligen är jorden lika stor från månen som vad månen är från jorden.
Citera
2018-04-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur kan då solen gå upp i sydöst på södra halvklotet i december? Om solen är i mitten borde den ju alltid vara i norr, betraktat från platser söder om södra vändkretsen.
I december är inte solen i mitten.
Citera
2018-04-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
Det är en möjlighet, om dessa "satelliter" nu kunde komma upp till en sådan höjd.

Vad som är mer märkligt är dock hur dessa satelliter inte kunnat ta en vanlig bild på jordklotet, år 2018, när Armstrong 1969 "filmade" jorden från månen. Tydligen är jorden lika stor från månen som vad månen är från jorden.

Men helsike vad svårt det här ska vara! DSCOVR tar flera foton på jorden varje dag och har gjort det sedan 2015. Se dem här: https://epic.gsfc.nasa.gov/
Citera
2018-04-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Det är sant att vi inte idag har utrustning för att sända människor till månen. NASA har inte kvar de hantverkare som byggde de stora raketerna som byggdes då vi sist hade människor på månen. Vi vet sedan länge att det går att passera bältena med en total stråldos motsvarande en bröströntgen på sjukhus. Men du väljer att tro på andra plattjordsidioter.

Det går utmärkt att se satelliterna. Banparametrar finns publicerade för många av dem så du kan räkna ut var de syns på himlen. En enkel handkikare underlättar. Någon bild får du inte av mig eftersom du ändå kommer att kalla den fejk och CGI precis som alla andra plattjordsidioter.

Flaggorna (6 st) har sannolikt vittrat bort av solstrålningen vid detta laget men underdelarna av månlandarna finns kvar och syns från bilder tagna av en satellit som nu ligger i omloppsbana runt månen. Plattjordsidioterna kallar bilderna fejk och CGI.

Ingen har heller påstått att jorden är en perfekt cirkel. För övrigt finns det satelliter som kan ta helbild av den synliga delen av jorden. Eftersom jorden är rund går det naturligtvis inte att få med hela jorden i en bild. Jag tänker inte länka till bilderna tagna av Japans geostationära satellit eller DISCVR som ligger i solbana i en av lagrangepunkterna mellan solen och jorden. Du kommer bara att avvisa bilderna som fejk och CGI precis som alla andra plattjordsidioter.

Vi är enade om att jorden är rund. Ni plattskallar är ju inte ens eniga i hur en karta över en platt jord ser ut.

Du är på ett diskussionsforum. I en diskussion finns det minst 2 parter som diskuterar. Om du tror att du kan skriva inlägg som står obesvarade så är du rätt naiv.

Ni plattjordsidioter har använt NASAs teknik att ta strimmor från lågflygande satelliter och sätta ihop till helbilder som något slags bevis på att allt är fejk. Ren idioti och oärlig tolkning.

Det finns massor av bilder.

Antagligen har du sökt efter så mycket plattjord i Google att Google tror att du i första hand letar efter länkar med association till plattjorden. Prova en annan sökmotor eller lär dig söka.

Andra plattjordsidioter? Menar du att NASA forskare är plattjordsidioter? Nu säger du ju emot NASA forskarna igen.

Och såklart, banparametrarna finns publicerade, men inte någon bild. Och nej, ingen förutom NASA och andra rymdshower kopplade till NASA kan "se" dessa "satelliter". Ca 4300st glider runt där uppe men ingen kan se dessa. Det finns enstaka bilder på pixlar som inte bevisar någonting heller. Hur svårt kan det vara egentligen? Låt en satellit fota en annan satellit bara? Och, varför ser man inte dessa på alla NASAs klot bilder? Är de för små för att synas nu eller?

Där ser man. Flaggorna har nog vittrat bort säger du. Såklart har dom gjort det.. Finns inget bättre sett att förstöra bevis med "vetenskap". Flaggorna vittrar bort men fotstegen är helt intakta alltså?

NASAs bilder, visar de inte en perfekt cirkel? Eller den där japanska satelliten som filmar jorden "live" hela tiden & visar hur den roterar. Visar den inte heller en perfekt cirkel? Och hur fan lyckas satelliten stå stilla så perfekt när jorden roterar runt solen också? Ni säger emot varandra, t.om era "vetenskapsmän" gör det. De finns ingen sanning i det, så enkelt är det. Hur kan man från en perfekt cirkel gå över till ett päron? Du behöver inte länka, jag har sett den massa gånger. Jag kan själv göra något mrr trovärdigare än det. De tar inte ens sin tid på att ändra molnen..

Och nej, NASAs eller Googles bilder är inte tagna utav satelliter. De är tagna från flygplan. Hur mycket som stämmer och inte stämmer är svårt att säga men på korta distanser är det inte så svårt att avgöra vad som är vad, speciellt om man kan se det med egna ögon.

Anledningen till att plattjordare inte är eniga är|edt| dels för att det sprids hur mycket disinformation som helst, och dels för att ordentlig forskning med dagens teknik inte har gjorts. Trots sina biljoner dollar misslyckas NASA gång på gång att bevisa sin sak. Ändå så finns det plattjordare som med lite utrustning och en kamera lyckats bevisa sin sak. Tänk hur det skulle varit om plattjordare blev pumpade med miljoner och biljoner. Men nej, istället ska de strypas och avfärdas som idioter direkt.

Diskussion är en sak. Det vi har i den här tråden är inte diskussion. Och jaja, lek smart du, jag vet vad du går på. Mig lurar du inte.
Senast redigerad av P1T 2018-04-27 kl. 22:31.
Citera
2018-04-27, 22:15
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Det är ju 100% möjligt för jorden är ju platt. Solen är i mitten av jorden, totalt logiskt.
Du med din super utbildning borde ju kunna lista ut det på två sekunder. Sommar i sverige, så är solens circle liten och nära nordpolen.
Vinter i sverige, och solens circle är stor.

Så i mitten av sommar och vinter så år circle i mitten av jorden.

Globe-jorden faller samman mer och mer.

Men hur löser du vår- och höstdagjämning? Det är ju totalt omöjligt enligt din modell.
Förstår du varför det inte går att ha en platt modell med en sol som roterar runt på det sättet p.g.a. vår- och höstdagjämning?
Citera
2018-04-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Men helsike vad svårt det här ska vara! DSCOVR tar flera foton på jorden varje dag och har gjort det sedan 2015. Se dem här: https://epic.gsfc.nasa.gov/

Okej, vart är alla stjärnor? Och alla 4300 satelliter? Och varför är den en perfekt cirkel?

Nej.. Försök inte
Citera
2018-04-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Men hur löser du vår- och höstdagjämning? Det är ju totalt omöjligt enligt din modell.
Förstår du varför det inte går att ha en platt modell med en sol som roterar runt på det sättet p.g.a. vår- och höstdagjämning?
Jag förklarade just högstdagjämning för dig. Vad förstår du inte.
Citera
2018-04-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1T
Okej, vart är alla stjärnor? Och alla 4300 satelliter? Och varför är den en perfekt cirkel?

Nej.. Försök inte
Det senaste är att det inte är sfär utan att den södra hemisfären är större, precis som på den platta jorden.
Snart, när det kollektiva medvetandet bestämt sig för det. Då kan vi ställa oss frågan om det är sant.
Senast redigerad av boldogg 2018-04-27 kl. 22:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in