Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Det är sant att vi inte idag har utrustning för att sända människor till månen. NASA har inte kvar de hantverkare som byggde de stora raketerna som byggdes då vi sist hade människor på månen. Vi vet sedan länge att det går att passera bältena med en total stråldos motsvarande en bröströntgen på sjukhus. Men du väljer att tro på andra plattjordsidioter.
Det går utmärkt att se satelliterna. Banparametrar finns publicerade för många av dem så du kan räkna ut var de syns på himlen. En enkel handkikare underlättar. Någon bild får du inte av mig eftersom du ändå kommer att kalla den fejk och CGI precis som alla andra plattjordsidioter.
Flaggorna (6 st) har sannolikt vittrat bort av solstrålningen vid detta laget men underdelarna av månlandarna finns kvar och syns från bilder tagna av en satellit som nu ligger i omloppsbana runt månen. Plattjordsidioterna kallar bilderna fejk och CGI.
Ingen har heller påstått att jorden är en perfekt cirkel. För övrigt finns det satelliter som kan ta helbild av den synliga delen av jorden. Eftersom jorden är rund går det naturligtvis inte att få med hela jorden i en bild. Jag tänker inte länka till bilderna tagna av Japans geostationära satellit eller DISCVR som ligger i solbana i en av lagrangepunkterna mellan solen och jorden. Du kommer bara att avvisa bilderna som fejk och CGI precis som alla andra plattjordsidioter.
Vi är enade om att jorden är rund. Ni plattskallar är ju inte ens eniga i hur en karta över en platt jord ser ut.
Du är på ett diskussionsforum. I en diskussion finns det minst 2 parter som diskuterar. Om du tror att du kan skriva inlägg som står obesvarade så är du rätt naiv.
Ni plattjordsidioter har använt NASAs teknik att ta strimmor från lågflygande satelliter och sätta ihop till helbilder som något slags bevis på att allt är fejk. Ren idioti och oärlig tolkning.
Det finns massor av bilder.
Antagligen har du sökt efter så mycket plattjord i Google att Google tror att du i första hand letar efter länkar med association till plattjorden. Prova en annan sökmotor eller lär dig söka.
Andra plattjordsidioter? Menar du att NASA forskare är plattjordsidioter? Nu säger du ju emot NASA forskarna igen.
Och såklart, banparametrarna finns publicerade, men inte någon bild. Och nej, ingen förutom NASA och andra rymdshower kopplade till NASA kan "se" dessa "satelliter". Ca 4300st glider runt där uppe men ingen kan se dessa. Det finns enstaka bilder på pixlar som inte bevisar någonting heller. Hur svårt kan det vara egentligen? Låt en satellit fota en annan satellit bara? Och, varför ser man inte dessa på alla NASAs klot bilder? Är de för små för att synas nu eller?
Där ser man. Flaggorna har nog vittrat bort säger du. Såklart har dom gjort det.. Finns inget bättre sett att förstöra bevis med "vetenskap". Flaggorna vittrar bort men fotstegen är helt intakta alltså?
NASAs bilder, visar de inte en perfekt cirkel? Eller den där japanska satelliten som filmar jorden "live" hela tiden & visar hur den roterar. Visar den inte heller en perfekt cirkel? Och hur fan lyckas satelliten stå stilla så perfekt när jorden roterar runt solen också? Ni säger emot varandra, t.om era "vetenskapsmän" gör det. De finns ingen sanning i det, så enkelt är det. Hur kan man från en perfekt cirkel gå över till ett päron? Du behöver inte länka, jag har sett den massa gånger. Jag kan själv göra något mrr trovärdigare än det. De tar inte ens sin tid på att ändra molnen..
Och nej, NASAs eller Googles bilder är inte tagna utav satelliter. De är tagna från flygplan. Hur mycket som stämmer och inte stämmer är svårt att säga men på korta distanser är det inte så svårt att avgöra vad som är vad, speciellt om man kan se det med egna ögon.
Anledningen till att plattjordare inte är eniga är|edt| dels för att det sprids hur mycket disinformation som helst, och dels för att ordentlig forskning med dagens teknik inte har gjorts. Trots sina biljoner dollar misslyckas NASA gång på gång att bevisa sin sak. Ändå så finns det plattjordare som med lite utrustning och en kamera lyckats bevisa sin sak. Tänk hur det skulle varit om plattjordare blev pumpade med miljoner och biljoner. Men nej, istället ska de strypas och avfärdas som idioter direkt.
Diskussion är en sak. Det vi har i den här tråden är inte diskussion. Och jaja, lek smart du, jag vet vad du går på. Mig lurar du inte.