2018-04-27, 10:20
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
var någon annan DJ som sa första gången han träffade Avicii så låg han däckad med 2 tjejer.

aa tiesto tror jag att det var. han körde ut dom eftersom att han inte visste att det var avicii då. Efteråt blev de nära vänner.
Citera
2018-04-27, 10:21
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
ah okej, förståeligt. Kan du inte skriva lite kort om det som du läste? Var det att han hoppade runt i sängen med alla tjejer eller att han hade svårt att hitta någon som inte var ute efter pengar typ? vad handlade det om liksom.

Han skrev typ bara "dina funderingar om livet och dina tjejproblem". Vad det sen innebär kan jag enbart spekulera i. Svartsjuka/separationsångest är min egna teori. Han var en känslig själ.
Tjejen verkar vara väldigt "öppen" och hängde som sagt med sitt ex/pappan till barnen nyligen.

Självklart vilda spekulationer från min sida. Men jag tror att det här är en pusselbit.
Senast redigerad av Autobahn76 2018-04-27 kl. 10:33.
Citera
2018-04-27, 10:23
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Han skrev typ bara "dina funderingar om livet och dina tjejproblem". Vad det sen innebär kan jag enbart spekulera i. Svartsjuka/separationsångest är min egna teori. Han var en känslig själ. Och tjejen verkar vara väldigt "öppen" och hängde som sagt med sitt ex och pappan till barnen nyligen.

Självklart vilda spekulationer från min sida. Men jag tror att det här är en pusselbit.

Okej, ja då förstår jag. tack.
Citera
2018-04-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintaf
aa tiesto tror jag att det var. han körde ut dom eftersom att han inte visste att det var avicii då. Efteråt blev de nära vänner.

Petitesser men det var Jesse Waits (entreprenör och nattklubbsägare) som kastade ut dom, Tiësto bodde hos honom dock.
Citera
2018-04-27, 10:37
Medlem
Det är väl onödigt att spekulera i exakt vad som fick honom att ta sitt liv. Sannolikt var det flera olika faktorer som samspelade på olika sätt, de flesta tar inte sitt liv på grund av enskilda episoder. Killen mådde uppenbarligen inte bra av flera skäl, han verkade oerhört ångestfylld och pallade väl inte mer.

Det man kan hoppas att hans död innebär för dagens unga generation är att den lyfter samtalet om psykiska ohälsa och då framförallt bland män. Att supa, knulla och leva partylivet inte nödvändigtvis är drömmen och idealet och att man bara för att man gör det inte är lycklig utan också kan må jävligt dåligt, eller att den sortens liv rentav är ett rop på hjälp.
Citera
2018-04-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur blir man så mossig som du? Finns det någon kurs på komvux man kan gå?
You mad? Så låter det när man är bitter, inte tål att höra den objektiva sanningen och måste dra till med ad hominem-argument i ren desperation.

Citat:
Vad folk tycker om är en ensak, och nu visar det sig vara extremt många som gillar Aviciis musik och housekulturen. Jag är rätt intresserad själv och gör en del lyssningsbar musik och vet vad som krävs.
Det handlar inte om vad folk "tycker". Dels "tycker" den stora massa inget då MSM gör det åt dem, dels vet man och hör man, om har lite hum om vad musik är för något, vad som utgör musik och vad som utgör ren dynga. Den här Avicii och det han producerat är inte musik och han har uppenbarligen ingen talang alls.

Citat:
Avicii hade extremt bra känsla för timing, rytmer, melodier och vad som gör denna musik riktigt tung. Men... om det nu är så lätt, sätt igång och gör dig en miljard SEK själv då, vad väntar du på?
Nej det hade han absolut inte, dvs någon känsla för rytmer. Det är skränigt oljud han producerat utan melodiansatser och refränger; oljud man inte kan klassificera som rytmisk eller musikaliskt, då hans fans tydligen bara hoppar till skiten. Vill du lyssna på rytmisk musik så rekommenderar jag sambamusik, salsa, funk, swing osv. Där har du musik med rytmiska takter man kan dansa till. Att hoppa omkring som en jävla idiot till oljud som house på en musikfestivaler för stekare, är inte musik eller rytmik.
Citera
2018-04-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Om han nu är så talanglös varför plockar inte du upp FL studio och gör en massa hits och tjänar miljoner om det nu är så jävla lätt?

Massa idioter idag tjänar miljarder på ingenting. Hela Hollywood och nöjesindustrin består numera av talanglösa knarkare och nollor. Har ingen korrelation alls det här med talang och tjäna pengar längre. Idioti och billigt skräp säljer bättre, då idioter som dig köper det MSM säljer in i era huvuden. För ni har ingen känsla för vad musik och talang är. Ni är mainstreamtänkare som EliasAlucard påpekat; ingen egen hjärna att tänka med, eller känsla för att veta vad riktig musik är som är tidlös.
Citera
2018-04-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Haha 😂 Exakt såhär lät dina föräldrar när dem pratade om musiken du lyssnade/lyssnar på. Är du medveten om det?

Absolut inte. De lyssnade på samma musik som jag gjorde mer eller mindre och jag kunde lyssna på den musiken de växte upp till. Varför? För det gjordes riktig musik förr av riktiga begåvningar och musikaliska genier. Jag kan lyssna till klassisk musik från 1700-talet, underbara melodier från kristna kloster från förr i tiden som Carmina Burana och O Fortuna, eller på artister som Beatles, Elvis, Michael Jackson, även horan Madonna gjorde en del fina låtar på 80-talet innan hon spårade ur. Allt detta är musik.

Avicii skapade skit åt skitmänniskor och hade absolut ingen talang. Han är bortglömd imorgon som Spice Girls blev. Under 90-talet när musiken började dö ut, så sa MSM att Spice Grils är det största genom tiderna som hänt inom tjejmusiken. Ingen lyssnar på deras skit idag. Men folk lyssnar på Michael Jackson och Billie Jean än idag och för alltid.
Citera
2018-04-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
You mad? Så låter det när man är bitter, inte tål att höra den objektiva sanningen och måste dra till med ad hominem-argument i ren desperation.

Det handlar inte om vad folk "tycker". Dels "tycker" den stora massa inget då MSM gör det åt dem, dels vet man och hör man, om har lite hum om vad musik är för något, vad som utgör musik och vad som utgör ren dynga. Den här Avicii och det han producerat är inte musik och han har uppenbarligen ingen talang alls.

Nej det hade han absolut inte, dvs någon känsla för rytmer. Det är skränigt oljud han producerat utan melodiansatser och refränger; oljud man inte kan klassificera som rytmisk eller musikaliskt, då hans fans tydligen bara hoppar till skiten. Vill du lyssna på rytmisk musik så rekommenderar jag sambamusik, salsa, funk, swing osv. Där har du musik med rytmiska takter man kan dansa till. Att hoppa omkring som en jävla idiot till oljud som house på en musikfestivaler för stekare, är inte musik eller rytmik.

Snälla, du tycker inte det är musik.

ungdomar idag lyssnar kanske på mer än rock, punk, pop etc. musiken utvecklas vare sig du gillar det eller inte.

när du växte upp så var det kanske michael jackson, roxette, som var inne bland ungdomar.

att hänga en hel generation för att inte vara musikaliska för att de råkar gillar musik du inte gillar är ju helt fel.

tror ungdomar idag lyssnar på mer än bara house, musik har aldrig varit så lättillgängligt som det är nu. och så många artister som finns idag globalt har väl aldrig fått spelas överallt så mycket som nu.

med det sakt, respektera att folk tyckte Avicii skapade bra musik för vissa och för vissa andra inte. om du inte gillar och hoppa utan måste ha en sång med för att kunna bugga på dina fester, eller dansa salsa till lite lugnare toner är helt upp till dig. jag klarar lyssna på allt men är ändå inte så musikalisk påläst att jag kan allt om alla. däremot så Var Avicii en grym dj och helt okej på att göra egen musik också. sen om han hade talang eller inte spelar mindre roll, han har en fanbase på säkert några 100 miljoner människor världen över. sen hur många av dem som har repeat på hans låtar spelar ju ingen roll.

Avicii var kort och gott en Artist, musiker inom house. musik är ljud och sång, Avicii hade det i sina låtar även om han själv inte sjöng.

hur som helst Avicii Blev och var En GRYM DJ. arvet efter honom varar nog i något år sen är han lika bortglömd som många andra artister är idag. kommer nya musiker och och ny typ av musik varje år, passar vissa och vissa inte. bara lev med det och sluta hacka på ungdomarna som gillar hoppa till musik istället för att bugga.
Citera
2018-04-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge27
Snälla, du tycker inte det är musik.

ungdomar idag lyssnar kanske på mer än rock, punk, pop etc. musiken utvecklas vare sig du gillar det eller inte.

när du växte upp så var det kanske michael jackson, roxette, som var inne bland ungdomar.

att hänga en hel generation för att inte vara musikaliska för att de råkar gillar musik du inte gillar är ju helt fel.

tror ungdomar idag lyssnar på mer än bara house, musik har aldrig varit så lättillgängligt som det är nu. och så många artister som finns idag globalt har väl aldrig fått spelas överallt så mycket som nu.

med det sakt, respektera att folk tyckte Avicii skapade bra musik för vissa och för vissa andra inte. om du inte gillar och hoppa utan måste ha en sång med för att kunna bugga på dina fester, eller dansa salsa till lite lugnare toner är helt upp till dig. jag klarar lyssna på allt men är ändå inte så musikalisk påläst att jag kan allt om alla. däremot så Var Avicii en grym dj och helt okej på att göra egen musik också. sen om han hade talang eller inte spelar mindre roll, han har en fanbase på säkert några 100 miljoner människor världen över. sen hur många av dem som har repeat på hans låtar spelar ju ingen roll.

Avicii var kort och gott en Artist, musiker inom house. musik är ljud och sång, Avicii hade det i sina låtar även om han själv inte sjöng.

hur som helst Avicii Blev och var En GRYM DJ. arvet efter honom varar nog i något år sen är han lika bortglömd som många andra artister är idag. kommer nya musiker och och ny typ av musik varje år, passar vissa och vissa inte. bara lev med det och sluta hacka på ungdomarna som gillar hoppa till musik istället för att bugga.

Han var skit och enbart känd av småkidsen.

Family guy gör parodi på skräpartister som Avicii och idioter till fans som er här. Krävs inte mycket att bli en Dj utan talang precis och tjäna pengar. Inte konstigt då att man tar livet av sig.
https://www.youtube.com/watch?v=2XyhHVCPRCQ
Citera
2018-04-27, 11:12
Medlem
Jag må vara gammal, gammalmodig och en aning trög inom detta med musik.

Men vadå: "skrev egna låtar även om han inte sjöng", "gjorde bra musik", "var en fantastisk DJ"?

En DJ är väl en figur som spelar plattor på en klubb? En som spelar andras musik? En person som skall hålla musiken igång och göra bra "klipp" mellan låtarna?

Jag är ledsen men jag förstår inte detta.
Hade aldrig hört talas om personen innan media började skriva att han kilat vidare.
Någon som kan förklara vad det är som e så speciellt med denna DJ?
Citera
2018-04-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Jag må vara gammal, gammalmodig och en aning trög inom detta med musik.

Men vadå: "skrev egna låtar även om han inte sjöng", "gjorde bra musik", "var en fantastisk DJ"?

En DJ är väl en figur som spelar plattor på en klubb? En som spelar andras musik? En person som skall hålla musiken igång och göra bra "klipp" mellan låtarna?

Jag är ledsen men jag förstår inte detta.
Hade aldrig hört talas om personen innan media började skriva att han kilat vidare.
Någon som kan förklara vad det är som e så speciellt med denna DJ?

Ja du har helt rätt i det du skriver, han var en DJ som även satte ihop sitt eget sounds med egna låtar.

jag har inte lyssnat på Avicii, har försökt lyssna igenom hans låter och de passar inte mig. Wake up och levels tog mig 3 dagar att förstå att det var 2 olika låtar, så lika tyckte ja det var varandra.

men det inte det som är frågan för mig. jag hedrar Avicii, han var stor för många och han skall ha credd för det.

det jag opponerar mig emot är hatare som säger att det bara är att göra musik i en dator. ja det är lite så men det krävs enormt många timmar och nötande om och om igen och det klarade Avicii och han fick ihop en rätt stor lyssnarskara. det kan ingen ta ifrån honom. Musik är det, men den tilltalar inte alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in