2018-04-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ok, jag ska hjälpa dig. Hon svarade på frågan hon ställde och svaret var nej.

Jag kan se en rad orsaker till att hon sa så.
- Självrannsakan när en hel familj har dött.
- En medial önskan att inte låta för stursk, något som hade kunnat slå tillbaks på henne.
- En retorisk fråga för att få möjlighet att säga vad hon verkligen tyckte.
- Ett upprepning av en fråga som journalisten ställt.
Tex.
Klart det kan finnas femtielva skäl man kan klura ut. Men du kan väl inte tycka det är helt okontroversiellt att rektorn offentligt tar upp frågan om man kan ha lyssnat för mycket på föräldrarna?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Hemundervisning som är så sällsynt att det knappt ens existerar, men här gavs det till 2/ 2 barn inom samma familj.
Det finns ju ett tydligt regelverk kring detta och som skolor ska följa.
Här gavs det tillåtelse till hemundervisning för samtliga barn i samma familj, på grunder där det inte ska ges.
Och nu är de barnen dödade, av dem som var drivande om hemundervisning, men de som tog de besluten, de två kvinnliga rektorerna, kan alltså inte anses vara ansvariga?
Märkligt.
Mandat att fatta beslut, men immun mot felaktigt tagna beslut?
Ehh, FEL!
Citera
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ok, så du har aldrig hört om samband mellan Borrelia och ME? Kan själv inte hitta nåt när ja googlar.
Nej. Utan mer att kroppens immunförsvar reagerar med att utveckla ME. Vid olika infektioner. Kan vara många olika sorters infektioner. Infektionerna läks ut. Sedan kommer ME. Det forskas mycket nu om ME. Tex om det kan vara fel på mastceller i kroppen vid ME. Så de får nog reda på mer snart.
Citera
2018-04-27, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Klart det kan finnas femtielva skäl man kan klura ut. Men du kan väl inte tycka det är helt okontroversiellt att rektorn offentligt tar upp frågan om man kan ha lyssnat för mycket på föräldrarna?

Jo faktiskt med tanke på att hon svarar nej på frågan.
Citera
2018-04-27, 00:07
Medlem
Citat:
Jo faktiskt med tanke på att hon svarar nej på frågan.
Ok. Då värderar vi det bara lite olika.
Citera
2018-04-27, 00:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Det går att ställa diagnos fibromyalgi och ME. Det har många duktiga läkare lyckats med. Och därmed kunnat hjälpa sina patienter med medicin som lindrar deras symtom. Främst smärtan. Det ör därför en patient söker vård. För att få hjälp.

Det är ju uteslutningsddiagnoser. När alla prover, tester och röntgenundersökningar inte visar på någon sjukdom, men patienten mår dåligt och har besvär i alla fall.
I stora drag: om vederbörande har ont i stora muskler i nacken axlarna mm kallas det i brist på några fynd för "fibromyalgi" och om vederbörande uppvisar lätt uttröttbarhet vid ansträngning och belastning sedan mer än 6 månader (vuxna) när alla tester är normala kallar vi det ME/CFS/SEID eller som någon skrev "svenska namnet"- kronisk trötthetssjukdom.

Det är därför det är så oerhört förvånade om lillflickan Moa på rekordfart skulle gått igenom sjukvårdens alla upptänkliga tester och utredningar på ett par sommarmånader - alla ovanliga, mer eller mindre svårdiagnostiserade åkommor måste först uteslutas. Om hon fortfarande är mycket trött och varenda genomgången prov, test och undersökning är helt normalt - ja då kanske hon har "kroniskt trötthetssyndrom".
Citera
2018-04-27, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men det är ju precis det här som är skillnaden.
Psykiatriska/neuropsykiatriska sjukdomar som autism, adhd är symptomdiagnoser där diagnosen sätts av expertis som just sammanställer olika kriterier och testresultat - ofta tester som patienter får göra ex frågeformulär.
Ibland kan man ställa diagnosen efter behandlingsförsök.

Detta till skillnad från kroppsliga sjukdomar där kroppsliga förändringar i blod, muskler etc kan hittas. Parkinson är inte en psykiatrisk kriterie diagnos enbart , där finns precis som vid MS, ALS, Altzheimer efter en tid tydliga mätbara förändringar i centrala nervsystemet.

Problemen med el-allergi, kronisk Borrelia, amalganbesvör ooch en del andra benämningar är att de inte har några unika kriterier av fynd som psykiatriska sjukdomar ex. hallucinos, depressionskriterier etc. Inte heller har dessa sjukdomar några specifika kroppsliga fynd.

Och kanske det tyngsta - dessa patienter vill inte att dessa sjukdomar ska ha några psykiatriska kriterier - de vill att det ska vara kroppsliga orsaker. Men det finns inget kroppsligt sjukligt att hitta.

Jag har inte påstått att Parkinson är en psykiatrisk sjukdom utan det var ett exempel på en somatisk sjukdom utan tydliga biomarkörer, vilket jag tror att du i själva verket vet att tillståndet saknar.
Citera
2018-04-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja man kan säja att poliserna och obducenterna har misslyckats totalt.

Det har dom inte. Du kan inte misslyckas i något du kmappt undersöker.
Varför i helvete skulle morsan bokat någon kurs timmarna före hon tog sitt liv?
Denna tråden tar fan priset i absurda gissningar.

Varför så lite prat i media om detta?

Nästan samtliga poliser och journalister som har inblick ifrågasätter mammans roll. Ändå har dubbelmordet blivit typ det officiella och enda som syns i media.

Läs mitt inlägg i princip efter dådet. Det som jag skrev då det hände.
Citera
2018-04-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag har inte orkat följa med i tråden det skrivs för mycket, mest skit och absolut ingenting har kommit fram som stämmer förutom namnen på barnen, sinnessjuka gissningar om ufon,scientologer och ärftliga sjukdomar.

Ni ska få en sak iallafall som är säker. Båda döttrarna hittades av polisen i deras respektive säng, då dom hade antingen blåmärken eller blod så det är INTE tal om förgiftning som någon gissade.
Modern samma sak.

Fadern å andra sidan hittades i ett annat rum, vardagsrum/hall. Han var hängd.

Hur jag vet detta? Därför att jag umgås privat med en av Expressens journalister som berättade att dom också hade ovanligt lite information förutom detta ovan.

Detta skrev jag i januari och detta är det enda i hela tråden i princip som stämmer.
Polisen saknar alla svar och tar istället den lätta utvägen och genom locket på pga anhöriga.
Flathet och vidrighet är ledorden.

Mina sista två inlägg i denna tråd.
Citera
2018-04-27, 00:15
Bannlyst
Citat:
Det är ju uteslutningsddiagnoser. När alla prover, tester och röntgenundersökningar inte visar på någon sjukdom, men patienten mår dåligt och har besvär i alla fall.
I stora drag: om vederbörande har ont i stora muskler i nacken axlarna mm kallas det i brist på några fynd för "fibromyalgi" och om vederbörande uppvisar lätt uttröttbarhet vid ansträngning och belastning sedan mer än 6 månader (vuxna) när alla tester är normala kallar vi det ME/CFS/SEID eller som någon skrev "svenska namnet"- kronisk trötthetssjukdom.

Det är därför det är så oerhört förvånade om lillflickan Moa på rekordfart skulle gått igenom sjukvårdens alla upptänkliga tester och utredningar på ett par sommarmånader - alla ovanliga, mer eller mindre svårdiagnostiserade åkommor måste först uteslutas. Om hon fortfarande är mycket trött och varenda genomgången prov, test och undersökning är helt normalt - ja då kanske hon har "kroniskt trötthetssyndrom".

Suck.
Varför upprepar du samma fel som vi redan har gått igenom för länge sedan i tråden. Slutdiagnosen hon fick var senare på hösten typ november enl. medier. En lögn blir inte bättre för att den upprepas. Särskilt inte om den har motbevisats vid upprepade tillfällen. Jag efterlyser lite mer intellektuell hederlighet från din sida, alternativt stöd av minnesanteckningar.
Citera
2018-04-27, 00:17
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:

Det är många fler symtom på båda de sjukdomarna än vad du fick med där. Hela kroppen påverkas. Jag vill inte diskutera sjukdomen med dig. Då du har visat ett ytterst osympatiskt tänkande om patienter med de sjukdomarna.
Senast redigerad av Lillamig72 2018-04-27 kl. 00:20.
Citera
2018-04-27, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Detta skrev jag i januari och detta är det enda i hela tråden i princip som stämmer.
Polisen saknar alla svar och tar istället den lätta utvägen och genom locket på pga anhöriga.
Flathet och vidrighet är ledorden.

Mina sista två inlägg i denna tråd.

Dina två sista inlägg och du väljer att upprepa samma obekräftade dravel som tidigare?
Vilket slöseri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in