2018-04-26, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 91anK-son
Vad som däremot är intressant är att ingen i Oman (polis/sjukhus/hotellpersonal om han nu hittades på ett hotell) har läckt något. Hade det skett i Sverige hade det tagit max 20-30 min sen hade någon börjat snacka.

money talks, det kommer komme en dag da noen åpner munn . bildene på prinsessen diana blev jo solgt for 2 miljoner pund om jeg ikke har feil ?
att ikke noen plapprat enda er også litt spesielt syns jeg . Selv en maid på hotellet kunne ha gått til pressen krevd 50k og sagt noe fake. men her er det usedvanlig tyst. Selv han i resepsjonen på hotellet sitter ju inne med lite info i form av, hvilke var først på stedet, hvor mange hentet kroppen, hvilken etat var der, hvilke var rundt avicii, var han alene ? . masse "mindre info" som burde ha læckt nå. Papparazzis på the sun og blaskor rundt hele verden pleier og ville ha alt det nye, bestikkelser, mutor og kjøpslåing på minste detalj, men her er det tyst.

hvorfor ? Har politiet i Oman f eks truet (hotat) hotellpersonalen at være veldig tyst ?

Styggt at si det, men før den normale arbeideren så er ikke respekt for kjendisers familie etter dødsfall så vanlig, de fleste kaster seg over muligheten at tjene litt penger raskt .
Citera
2018-04-26, 12:44
Medlem
RoyalTrashs avatar
Har följt denna tråd och sett True Stories.
Jag tror han tog livet av sig. Att det mörkats som det gjort tyder på det, och även om familjen skulle gå ut nu och säga att kroppen bara la av så skulle jag inte tro på det 100%.

Tydligt att han hade stora ångestproblem som han dämpade med alkohol under flera års tid. Han säger det själv i True Stories. Han säger även att medicinen han fick var som heroin, vilket troligen bidrog till annat drogmissbruk senare. Allt detta kombinerat med hans fysiska sjukdom gör att jag inte tror han orkade längre. Alkohol och droger hjälper inte direkt i längden utan driver snarare folk med hans problem till självmord.

Sedan som jag nämnde tidigare i tråden när nån skrev att han själv sagt att en psykos av cannabis startade hans problem runt 2006, så är det ett extremt stort sammanträffande att han dog på den officiella Cannabis-Dagen. Kan ha varit det som triggade honom eftersom han var aktiv på Instagram och man inte kunde gå in där den dagen utan att se någon önska en "Happy 420!".
Han var väl medveten om att cannabis var det som startade hans problem via psykosen.

Sen har jag sett många här säga saker i still med "han var glad sista dagarna och hade många planer". Det är väldigt vanligt att folk är extra glada just innan de tar livet av sig och inte ovanligt att de nämner sina storslagna planer osv.

Lägger man ihop allt så tycker jag det pekar på självmord. Säger inte att jag har rätt, eller hoppas på det, och vill inte göra någon här inne arg. Precis som många andra så vill jag veta varför han dog eftersom detta berört mig.
Citera
2018-04-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Sorry för sent svar men här bland annat:
https://www.youtube.com/watch?v=nymjalL1kvg

Även hennes IG konto tycker jag representerar en ganska fri men förvirrad kvinna, som säkert som Avicii är väldigt god men har sina problem.

Är det fler än jag som tänker efter att ha sett det här klippet med hans flickvän, att Tim skulle behövt en kvinna, som Zlatans Helena? För jag tror att Helena är en stor del av Zlatans framgångar tack vare den stabilitet hon verkar se till att finnas i hans liv utanför planen.

Vad är det för skumma människor han omgav sig med? Jag får inte ihop det.
Citera
2018-04-26, 12:49
Medlem
Vet inte om någonnämnt det tidigare men jag tyckte det var så jävla talande och hjärtskärande i dolumentären när han ska åka iväg till sin sista spelning och han stallar så himla mycket. Vill bara vänta liiite till innan de åker. Liiite sent är okej att komma. Inte ens när han långt om länge rest sig ur soffan och börjat gå mot dörren så är han redo. Han forsätter vända sig om och börja prata om "men den gången då" och gör allt i sin makt för att dra ut på tiden innan eländet börjar. Inte ens före den sista spelnigen verkade han kunna känna någon lättnad av att det snart var över, utan bara ångesten.

OCH INGEN I HANS OMGIVNING AGERADE. Jag hade instinktivt velat ge honom en stor jävla kram och axel att gråta mot i det läget (bland många). Men ingen hjälper honom, ingen lyssnar ens och ingen ser, alla blundar hellre. Han måste ha känt sig så innerligt jävla ensam och oförstådd. Det är så hjärtskärande.
Citera
2018-04-26, 13:03
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Är det fler än jag som tänker efter att ha sett det här klippet med hans flickvän, att Tim skulle behövt en kvinna, som Zlatans Helena? För jag tror att Helena är en stor del av Zlatans framgångar tack vare den stabilitet hon verkar se till att finnas i hans liv utanför planen.

Detta kanske upprör många här men av dokumentären man såg så var Tim omgiven av män som tänker på pengar och status. Tuffa män som hade gott liv tack vare Tim, och som ville forma Tim till en tuff kille och typ odödlig. Tim var däremot en känslig själ, vanlig svensk kille som som ville fortsätta vara vanlig. Kommer ihåg en scen när han ha täckte sitt ansikte med sin hatt för han ville inte vara igenkänd, medan polarna är stolta och ville vara i centrum. Tim hade behövt mycket fritid, där han spenderade med kompisar han inte jobbar med. Man såg ingen kvinna i dokumentären, hade han inga tjejkompisar?
säger inte att det hade blivit bättre, finns visst tjejer som tänker på status och pengar men generellt så hade tjejer frågat mer om hur han mådde och sett till att han mår bra.
Citera
2018-04-26, 13:07
Medlem
Hypersomnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 91anK-son
Vad som däremot är intressant är att ingen i Oman (polis/sjukhus/hotellpersonal om han nu hittades på ett hotell) har läckt något. Hade det skett i Sverige hade det tagit max 20-30 min sen hade någon börjat snacka.

ska inte säga för mycket, men gick på arabiska forum och läste lite om vad som skrivs om Avicii. Som svar på din fråga kan dödsorsaken vara något som "synd" eller "förbjudet" i dessa länder, och därför bryr sig de inte heller, eller snarare vill de inte berätta då kan det skada Omans rykte att sådant förekommer.
Citera
2018-04-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypersomni
Detta kanske upprör många här men av dokumentären man såg så var Tim omgiven av män som tänker på pengar och status. Tuffa män som hade gott liv tack vare Tim, och som ville forma Tim till en tuff kille och typ odödlig. Tim var däremot en känslig själ, vanlig svensk kille som som ville fortsätta vara vanlig. Kommer ihåg en scen när han ha täckte sitt ansikte med sin hatt för han ville inte vara igenkänd, medan polarna är stolta och ville vara i centrum. Tim hade behövt mycket fritid, där han spenderade med kompisar han inte jobbar med. Man såg ingen kvinna i dokumentären, hade han inga tjejkompisar?
säger inte att det hade blivit bättre, finns visst tjejer som tänker på status och pengar men generellt så hade tjejer frågat mer om hur han mådde och sett till att han mår bra.

Fast jag tänkte mer på att han kanske skulle mått bättre av en stabil kvinna. Han själv var instabil, så det sista en sådan människa behöver är någon som är som han. Jag kan tänka mig att Helena påverkar Zlatan i många beslut och att hon ser till hans bästa och att hon inte tillåter att någon kör över honom. Jag är helt säker på att han skulle gått på fler nitar om det inte vore för henne.
Citera
2018-04-26, 13:13
Medlem
skorpan102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster

håller med till 100%. Hade han haft en stabil flickvän så kanske det hade hjälpt en del!
Citera
2018-04-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan102
håller med till 100%. Hade han haft en stabil flickvän så kanske det hade hjälpt en del!

Det som hade hjälpt han hade varit att få jobba på hemmaplan.

Som jag skrivit tidigare , uppträda på en 2-3 festivaler per år runt om i världen.
Resterande tid hemma i studio i Stockholm bland vänner och familj. Spec familjen.

Jag ser det så här utifrån Arash synvinkel:

Att turnera är ett sätt att marknadsföra sig. Men då är frågan hur många spelningar behövs för att marknadsföra en artist som Tim? Efter han släpper låten Levels som spelar över hela världen, vart är logiken att behöva spela över 300 spelningar nästkommande år? Det handlar enbart om pengar från kontoret.

Men okej ! Det har gått 300 spelningar, Tim läggs in på sjukhus i denna period. Sluta där?
Tim drog in en halv miljard kr på 3 år. Sluta där?
Och då menar jag sluta turnera.

Det fanns så många tillfällen på vägen att fixa till det som var dåligt. Att dämpa ångesten.
Med tanke på hur stort inflytande Arash hade på Tim hade det endast behövt :" Tim du är klar nu. Vi har uppnått det vi ville. Du är topp 3 DJ i världen och nu ska vi producera fler hits. Det är det vi ska göra"

Men istället blev det hundratals spelningar till och ett avslutat liv.
Citera
2018-04-26, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du tänker kanske på Kraftwerks banbrytande elektroniska dansvänliga platta The Man Machine som släpptes 1978? Den innehåller låten The Robots som var en milstolpe inom den elektroniska musiken, inget liknande hade någonsin gjorts tidigare, hela plattan kan kallas nyskapande till skillnad från Aviciis hitkavalkad många år senare. Inget ont om honom nu dock, han var en otroligt duktig kille men det går inte riktigt att jämföra hans betydelse för musikens utveckling med Kraftwerks.

Vad är det du försöker bevisa? Att det fanns elektronisk musik redan i början av 70-talet? Hört talas om Tangerine Dream? Jean Michel Jarre kanske som började sin framgångsrika karriär med låten och albumet Oxygene?

Eller menar du att dessa pionjärer inom den elektroniska musiken är parenteser i musikhistorien jämfört med Avicii?

Du menar alltså att dagens Avicii var mer nybildande än när självaste David Bowie samarbetade med Brian Eno och skapade legendariska plattor som Heroes och Low 1977 som många människor än idag köper och lyssnar på?

1977 var det inget som var nyskapande, Även hjälten Bowie lånade influenser från annat håll.
Vilket även Avicii gjorde långt senare. Hade du bemödat dej med att läsa mina inlägg i tråden så hade du sett att svaren bygger på ett påstående där en skribent jämförde Avicii med Toto.
Och i det sammanhanget var Avicii betydligt mer nybildande än rock och popbandet Toto.
Citera
2018-04-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash

Lägger man ihop allt så tycker jag det pekar på självmord. Säger inte att jag har rätt, eller hoppas på det, och vill inte göra någon här inne arg. Precis som många andra så vill jag veta varför han dog eftersom detta berört mig.

Ingen som funderat med på den här senaste tjejen han var tillsammans med? Var de fortfarande ett par eller hade de gjort slut? Hon har inte lagt ut nånting på sociala medier sedan dagen innan det inträffade. Hon verkar inte följa han på instagram heller? Min tanke var att något med henne kanske gjorde att han mådde sämre, typ att de gjorde slut?
Citera
2018-04-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Du har rätt i att han säkert hade en motsägelsefullhet angående detta. Även i början av dokumentären beskriver han ju hur häftigt han tycker det är att stå på scenen.

Klart det var häftigt i början, det hade nog alla tyckt. Men när man gjort det 500 gånger så tror jag det är en annan grej. Måste bli jäkligt monotont och enformigt efter ett tag när man vant sig vid statusen som världsstjärna. Detta är nog nåt vi vanliga dödliga aldrig fullt ut kommer förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in