2018-04-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Gick Moa i skolan två dagar i veckan under hösten 2017? I media har det stått att flickorna hade hemundervisning och "aldrig vistades i skolan". Då förstår jag bättre varför M hade hemundervisning 3 dagar bara och A fyra, trots att hon verkar ha varit sjukare.

Nej, Moa gick aldrig i skolan ht2017.

Meningen var det vid mötet i början av juni men två månader senare så konstaterades att hon också behövde hemundervisning och skolan fick ett läkarintyg om det.

https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras/
Citera
2018-04-26, 10:58
Medlem
Vi vet egentligen ingenting alls.

Något som jag tycker är märkligt är hur en trådskrivare som sitter fastklistrad framför skärmen 24/7 för att någon gång titta ut över huvudstadens takåsar har med egna ögon sett läkarintyg utfärdade på två skolflickor i Skåne. Jag kan faktiskt inte komma på någon som helst logisk förklaring till det.
Citera
2018-04-26, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Nej, Moa gick aldrig i skolan ht2017.

Meningen var det vid mötet i början av juni men två månader senare så konstaterades att hon också behövde hemundervisning och skolan fick ett läkarintyg om det.

https://www.expressen.se/kvallsposten/familjens-moten-med-skolan-ska-analyseras/
Elli09 skrev typ igår att M gick i skolan två dagar/vecka.
Citera
2018-04-26, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Enligt folk som känner paret visste de inte ens själva vad barnen hade för sjukdom, så därför undrar jag vad som stod i intyget

Det är väl fortfarande en trådsanning på att båda barnen hade intyg, på ME/CFS. Man kan ju tycka att anhöriga samt närstående till familjen borde veta det.
Citera
2018-04-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Detta skrevs i media den 23 mars:
– Troligen får vi inga svar innan påsk, säger han.

Utredarnas förhoppning är att provsvaren ska avslöja hur familjen avled. En annan förhoppning är också att kunna slå fast när de avled. I dagsläget vet inte utredarna ens när dödsfallen inträffade.

– Vi hoppas att provsvaren ska ge svar på också det, säger Stefan Svensson.

Det innebär att det inte finns något officiellt dödsdatum för någon av de avlidna i Skatteverkets folkbokföringsregister. Det enda som polisen anser sig med säkerhet kunna slå fast är att dödsfallen inträffade i januari i år.
och:
Brevet är ett av flera teknisk fynd som är föremål för undersökning. Det är en rutinåtgärd att i en utredning av den här typen att bland annat säkerställa att namnteckningar är äkta.
och:
Det är oklart vilken information som polisen att lämna till allmänheten och massmedia när provsvaren kommer.
https://www.expressen.se/kvallsposten/fortfarande-oklart-hur-bjarredsfamiljen-avled/
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jag vet inte om det kommit ut mer i media sedan ovan datum?

Hur vet man det? Jag tror att "januari" loggats för att de hittades då. De kan ha legat döda sedan i mellandagarna, endast O var vaken i januari då han ringde sin syster? Trådsanning?
Citera
2018-04-26, 11:29
Medlem
En alternativ förklaring till händelsen är att H och O kan ha blivit desperata, precis som de påstår (?) angående livskvalitén. Kan A ha avlidit p.g.a. antibiotikakur?

http://www.sbu.se/sv/publikationer/SBU-utvarderar/behandling-med-antibiotika-for-patienter-med-borrelia/

"Vid längre tids behandling (>21 dagar) med antibiotika (ceftriaxon) via central venös infart finns en inte oväsentlig risk för allvarliga och potentiellt livshotande komplikationer."

Tänk om A legat död under en lång tid, kanske redan då M och O syntes ute för att handla... tänk ännu värre, om M och O var de enda överlevande i familjen, om H kanske redan fått hjälp av O att dö då hon kanske gjort ett misslyckats självmordsförsök vid upptäckten av A. Tänk om M greps av panik och blev dräpt? Tänk om det inte var meningen att alla skulle dö så här, men att det blev en fruktansvärd konsekvens av missnöjet.

Vem var först med att ta upp borrelia i tråden?

Tänk om det var så att anledningen till att de ej kunde hantera skolstarten var att A avlidit på grund av sanslös kurering och att resten av familjen då också avled som ett svar på det? Detta kunde de så klart inte stå för, om de på något sätt haft ihjäl barnet, med "god vilja", fast det blev fel.

Tänk den försvunna flickan Maddie... försvann och mamma läkaren som fick sitt liv förstört av allas misstankar. Parallellfall vad gäller dumhet från föräldrarnas sida? Kanske att dosering av läkemedel, utfört av en förälder, ligger som en våt filt över allt? Lögner inom familjerna?

Var Os karriär kanske rökt i samma stund som familjen skulle ha blivit påkommen med att ha indirekt ha medicinerat dottern till döds, inte av ondska, utan av dumskalllig hjälplöshet?

Att någon eller flera legat döda länge gick upp för mig då ryktet spreds om att polisen spytt utanför huset. Sedda av grannar. Lik som svällt upp luktar fasansfullt, går ej att värja sig mot. Någon eller fler bör då ha legat döda en längre tid, inte bara över helgen.

Att strömmen gick ned i ett försök att dämpa förruttnelsen blir uppenbart. Även det en sanning jag tror på, som kom ut tidigt i tråden, av någon som granskat familjens elförbrukning.
Senast redigerad av rappytt 2018-04-26 kl. 11:47.
Citera
2018-04-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbleOpinion
Elli09 skrev typ igår att M gick i skolan två dagar/vecka.

Jag såg att elli09 inte svarat på följdfrågan. Tycker kvällspressen skulle nämnt det. Kanske elli09 trodde att det blev som man bestämde i juni men vi får väl höra när hen svarar. Vi kanske trott fel hela tiden?
Citera
2018-04-26, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Du menar på fullaste allvar att pianolärarinnan och kommunen är likvärdiga sinsemellan och pianolärarinnan är att skuldbelägga för det inträffade?
Du har något allvarligt gentemot kvinnor du.

Jag menar på fullaste allvar att jag finner det besynnerligt att du gör så många slutfel, både beträffande mig och beträffande den här historien. Att du kan få mina inlägg till att jag skyller morden på pianolärarinnan och att jag hatar kvinnor, är lika barockt som att fantisera ihop att möbelaffärsaffischer blöder.

Kort sagt, det är bara något som händer innanför människors egna huvuden.

Och beträffande ditt nesliga försök att göra detta till en genusfråga – skit är skit, oavsett vilket kön det än kommer ifrån!
Citera
2018-04-26, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Vi vet egentligen ingenting alls.

Något som jag tycker är märkligt är hur en trådskrivare som sitter fastklistrad framför skärmen 24/7 för att någon gång titta ut över huvudstadens takåsar har med egna ögon sett läkarintyg utfärdade på två skolflickor i Skåne. Jag kan faktiskt inte komma på någon som helst logisk förklaring till det.

Jo, vi vet en hel del. Vi vet tex att polisen anser att det här är ett dubbelmord av två mördare. Vi har alltså koll på såväl brottsoffer som gärningsmän. Det är inte så illa pinkat.

Mvh
Mannen på taket
Citera
2018-04-26, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jo, vi vet en hel del. Vi vet tex att polisen anser att det här är ett dubbelmord av två mördare. Vi har alltså koll på såväl brottsoffer som gärningsmän. Det är inte så illa pinkat.

Mvh
Mannen på taket

Det förutsätter att H hann döda sina barn, ett eller båda, innan O tog livet av henne, eftersom O begick självmord, efter det att han dödat ett eller två barn hand i hand med sin fru. Om det inte var kliniska mord där köket förvandlats till en utskänkningsplats för dödscocktails. Egentligen vet vi inte om båda barnen mördats, eller ens ett av dem. Det vi vet är att hela familjen hittats död...
Senast redigerad av rappytt 2018-04-26 kl. 14:17.
Citera
2018-04-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein

Mvh
Mannen på taket

Vi vet att flickorna hade läkarintyg på en fysisk sjukdomsbild som var ofattbar och att familjen var i en svår kris. Det fanns ett avskedsbrev från föräldraparet som berättade att man varit överens om beslutet att avsluta sina och sina döttrars liv. Anledningen som beskrivs i brevet var att de inte såg någon livskvalitet eller framtid på grund av sina döttrars sjukdomssituation. Brevet var undertecknat av båda föräldrarna.

Man skulle nästan kunna påstå att vi vet det man behöver veta. Det som saknas är egentligen bara en detalj, dödsorsakerna.

Visste man dom så skulle resten falla på plats.
Citera
2018-04-26, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Hur vet man det? Jag tror att "januari" loggats för att de hittades då. De kan ha legat döda sedan i mellandagarna, endast O var vaken i januari då han ringde sin syster? Trådsanning?

Bra fråga. Polisen anser sig kunna slå fast= det låter inte som om någon pratat med familjen det året och kan intyga att de levde då, utan som att polisen har behövt räkna ut och kommit fram till en rimlig/ logisk slutsats.
Det enda som polisen anser sig med säkerhet kunna slå fast är att dödsfallen inträffade i januari i år.
Hade det inte skrivits och uttryckts på ett annat sätt om familjen haft kontakt med någon?
Man vet att familjen, och så vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in