2018-04-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fundera kring det. Jag bifogar ett inlägg från MickeMus skrivet 9/1. Om inte annat så visar det att vi inte har sett skogen för alla träd. ME/Cfs påstås ibland vara en komplikation efter Borrelia och är genetiskt betingat.
Dr Woitzel i Tyskland behandlar borrelia med nåt som kallas Photon Therapy och antibiotika.
Exakt! Tror detta är centralt. Antibiotikabehandlingen är starkt ifrågasatt. Någonstans, Elli09?, i tråden tror jag "kronisk borrelia" varit uppe. Den diagnosen är också ifrågasatt. Om föräldrarna varit övertygade om att Agnes lidit av kronisk borrelia och sökt vård och antibiotikabehandling i Tyskland tror jag att det är anmärkningsvärt. Ska fundera vidare på detta. 😬😅 Solglittret? Vad säger du om kronisk borrelia och antibiotikabehandling i stora doser?
Citera
2018-04-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Enligt folk som känner paret visste de inte ens själva vad barnen hade för sjukdom, så därför undrar jag vad som stod i intyget
Det är ju inte säkert att föräldrarna ansåg att döttrarna led av ME/sfc/said, men att den diagnosen fanns i intygen. !!! Med en diagnos, som är någorlunda accepterad, kunde de få hemundervisning beviljad.
Citera
2018-04-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Spår av barnen finns till en viss del på deras egna instagram och på As instagram kan man klart se att hon var intresserad av en kille.Sedan förekommer de ju i vänners flöden på FB
M gick fortfarande i skola 2 dagar i veckan vilket A gjorde till att börja med också.
De hade kamrater hemma och det förekom även att de var hos klasskamrater så nej de var inte isolerade.
Ja momsskriften gjorde han när töserna var mindre och jag har i flera inlägg hävdat att O faktiskt hade humor i all sin frustration över att inte ens de som sig bör kunna skatter och leder landet inte förstår även om de efterlyste hans kompetens.Så den la han ut med en stor skopa humor och ironi.
Som svar på din sista fråga JA har svårt att se både O och H som mördare.Helt ofattbart!

Gick Moa i skolan två dagar i veckan under hösten 2017? I media har det stått att flickorna hade hemundervisning och "aldrig vistades i skolan". Då förstår jag bättre varför M hade hemundervisning 3 dagar bara och A fyra, trots att hon verkar ha varit sjukare.
Citera
2018-04-25, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fundera kring det. Jag bifogar ett inlägg från MickeMus skrivet 9/1. Om inte annat så visar det att vi inte har sett skogen för alla träd. ME/Cfs påstås ibland vara en komplikation efter Borrelia och är genetiskt betingat.
Dr Woitzel i Tyskland behandlar borrelia med nåt som kallas Photon Therapy och antibiotika.

Du vet att du har hittat det rätta inlägget.
Citera
2018-04-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Det kanske gick för långt? Ett barn ”råkade” dö?
Mm... Kanske H eller O i smyg försökte begå barmhärtighetsmord på A för att sen ta livet av sig, men misslyckas.... Den andra föräldern får panik...
Citera
2018-04-26, 00:03
Medlem
Varför har polisen inte gått ut med någon information?

Det verkar ju som om det skulle behövas göra undersökningar gällande familjens diverse sjukdomar, socialstyrelsen och kommunens riktlinjer och liknande för att förhindra liknande fall i framtiden - inte tystas ner och hållas hemligt.

Har någon öht kommenterat fallet på flera månader?
Citera
2018-04-26, 00:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Exakt! Tror detta är centralt. Antibiotikabehandlingen är starkt ifrågasatt. Någonstans, Elli09?, i tråden tror jag "kronisk borrelia" varit uppe. Den diagnosen är också ifrågasatt. Om föräldrarna varit övertygade om att Agnes lidit av kronisk borrelia och sökt vård och antibiotikabehandling i Tyskland tror jag att det är anmärkningsvärt. Ska fundera vidare på detta. 😬😅 Solglittret? Vad säger du om kronisk borrelia och antibiotikabehandling i stora doser?

Tja, kanske kan hänvisa till tidigare inlägg från 13/4 och 15/4. Stora antibiotikadoser under längre tid för något man tror är någon icke verifierbar kronisk Borrelia sjukdom, är inte en tillåten behandling i Sverige. Läkaren nedan blev av med sin legitimation.
Som sagt - att akademikerna Oskar och Hanna skulle hoppa på det ovetenskapliga, i Sverige inte tillåtna tåget som dessutom kan vara livsfarligt är förvånade.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det går inte att göra - behandlingen med jättedoser antibiotika anses inte vara ventenskaplig av Socialstyrelsens experter. En läkare i Sverige som behandlat kroniskt Borreliasjuka i Sverige på detta sätt blev i februari 2017 fråntagen sin läkarlegitimation.

https://www.scribd.com/document/342514251/HSAN-Kenneths-Dom

I fallet med sk kronisk Borrelia finns tyvärr samma problematik som vid ME. Inga prover eller undersökningar kan visa på att någon drabbats. Att ha antikroppar mot Borrelia - som en stor del av befolkningen har, visar bara att man någon gång i sitt liv utsatts för Borreliasmitta. Vi är ett mycket Borreliatätt land, var femte fästing bär på bakterien i vissa regioner. Många fästingar och nymfer biter, men släpper utan att man märker något.

Det finns uppgifter i tråden på att Agnes skulle behandlats för kronisk Borrelia i Tyskland.
Men enligt rektorns uttalande var de i Tyskland för att få ljusbehandling för en eller bägge döttrar. Mig veterligen ges inte detta mot kronisk Borrelia i Tyskland, men jag kan ha fel. Däremot har det diskuterats kring ljusbehandlingens effekter vid ME/CFS/SEID.

Citat:
Borrelia är en skum bakterie som beter sig märkligt i vart fall hos en människa. Många får ansiktsförlamningar som det kan ta 1-2 år att bli av med, ibland blir förlamningen kronisk.

Just att ingen hittat levande bakterier hos någon med kronisk Borrelia har alltid använts som bevis för att sjukdomen inte existerar - eller att någon i så fall smittats igen, men då dör fåtalet bakterier snabbt.

Ur Wikipedia:
"Enligt vissa finns även en kronisk form av sjukdomen, som uppvisar många olika symtom, men som inte kan påvisas med blodprover. De som påstår det anser att sjukdomen kräver lång behandling med flera månaders antibiotikabehandling. Det finns inget vetenskapligt stöd för detta.[4][5][6] I USA har man i flera fall kunnat koppla denna form av långvarig antibiotikabehandling till flera dödsfall".

Att Henkows skulle åkt iväg med Agnes för en förbjuden, tydligen livsfarlig behandling i Tyskland är onekligen rätt anmärkningsvärt. Två akademiker som hoppar på det tåget??
Det är något märkligt över info om närståendes medlemsskap i föreningar mot skolmedicinen och Hannas länk till Gottfrieskliniken. Och nu uppgifter om kronisk Borrelia. Hos en välutbildad akademiker familj/släkt skulle jag nog inte riktigt väntat mig detta.
Senast redigerad av Solglittret 2018-04-26 kl. 00:24.
Citera
2018-04-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Varför har polisen inte gått ut med någon information?

Det verkar ju som om det skulle behövas göra undersökningar gällande familjens diverse sjukdomar, socialstyrelsen och kommunens riktlinjer och liknande för att förhindra liknande fall i framtiden - inte tystas ner och hållas hemligt.

Har någon öht kommenterat fallet på flera månader?

Detta skrevs i media den 23 mars:
– Troligen får vi inga svar innan påsk, säger han.

Utredarnas förhoppning är att provsvaren ska avslöja hur familjen avled. En annan förhoppning är också att kunna slå fast när de avled. I dagsläget vet inte utredarna ens när dödsfallen inträffade.

– Vi hoppas att provsvaren ska ge svar på också det, säger Stefan Svensson.

Det innebär att det inte finns något officiellt dödsdatum för någon av de avlidna i Skatteverkets folkbokföringsregister. Det enda som polisen anser sig med säkerhet kunna slå fast är att dödsfallen inträffade i januari i år.
och:
Brevet är ett av flera teknisk fynd som är föremål för undersökning. Det är en rutinåtgärd att i en utredning av den här typen att bland annat säkerställa att namnteckningar är äkta.
och:
Det är oklart vilken information som polisen att lämna till allmänheten och massmedia när provsvaren kommer.
https://www.expressen.se/kvallsposten/fortfarande-oklart-hur-bjarredsfamiljen-avled/
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Jag vet inte om det kommit ut mer i media sedan ovan datum?
Citera
2018-04-26, 08:10
Medlem
Citat:
Tja, kanske kan hänvisa till tidigare inlägg från 13/4 och 15/4. Stora antibiotikadoser under längre tid för något man tror är någon icke verifierbar kronisk Borrelia sjukdom, är inte en tillåten behandling i Sverige. Läkaren nedan blev av med sin legitimation.
Som sagt - att akademikerna Oskar och Hanna skulle hoppa på det ovetenskapliga, i Sverige inte tillåtna tåget som dessutom kan vara livsfarligt är förvånade.

Jag förstår inget av det här.
A ska ha insjuknat efter ett fotbollsläger. Hon ska ha varit riktigt dåligt. Det visade sig vara borrelia.
Nu sägs det inte hur hur mycket tid det gick mellan fotbollsläger och insjuknande, men att blir riktig dåligt och det är borrelia. Den processen tar tid - längre tid. Hur kan man veta att det var borrelia? Togs det ryggmärgsprovar? Om inte så kan ju infektionen har liggat långt tid tillbaka och symptomen kan komma från något helt annat. Jag har inte hörd om barn i den ålder med kroniskt borrelia, men det har kanske du. Men man får antibiotika och så är det för det mesta ok - om det var Borrelia.

I Tyskland verkar den rekommenderade behandlingen inte vara annorlunda än den svenska. Långtidsantbiotikakurer är mycket omstridda där med och rekommenderas inte, men det verka att gå att få den behandlingen. Fick A den? Flera hundra tusen kroner verkar dock helt absurd. Det kan inte vara vanligt sjukvård. Antingen man betalade aldrig den summan eller det var något verklig skumt stället man har hamnad. Men jag tror att om den praxisen hade tagit sådana priser att man då kunde läsa om det på internet, men det finns inget. Läkarens metoder kan man eventuellt kalla omstridd, men inte mer (Klemann i Pforzheim som nämndes).
Citera
2018-04-26, 08:36
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat och varningar utdelade.

/Mod
Citera
2018-04-26, 09:24
Medlem
VIDEOFILMEN EXISTERAR INTE!

Förstår om inte anhöriga hört talas om filmen. Förstår att Stefan S sade sig vara säker på att det bara existerar ett avskedsbrev.

Och, ursäkta, upptäckte att det är jag som gett upphov till filmen... Det var innan jag förstod hur ”fakta” uppkommer i en tråd på FB. Jag skrev i ett inlägg 13/1 kl 14.46 att jag ansåg att föräldrarna måste ha gjort en gemensam film. Det är ju som att lägga in en beställning i den här tråden. Mycket riktigt. Ett knappt dygn senare så existerade filmen enligt säker källa till Helsingborgdagblad. Senare på kväll har Scheele kompletterat sina ”fakta” med en video. Imlikenono, som verkar ha samma typ av källor på plats som Scheele, nämner bara avskedsbrevet (och hängning) och fick väl inget PM från trollet.

Ser inget fel i polisens uttalande om ett gemensamt beslut bara för att de grundar det på ett avskedsbrev som sen kan visa sig vara falskt. Westford säger uttryckligen att deras säkra uppfattning bygger på uppgifterna de hade.
Citera
2018-04-26, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
VIDEOFILMEN EXISTERAR INTE!

Förstår om inte anhöriga hört talas om filmen. Förstår att Stefan S sade sig vara säker på att det bara existerar ett avskedsbrev.

Och, ursäkta, upptäckte att det är jag som gett upphov till filmen... Det var innan jag förstod hur ”fakta” uppkommer i en tråd på FB. Jag skrev i ett inlägg 13/1 kl 14.46 att jag ansåg att föräldrarna måste ha gjort en gemensam film. Det är ju som att lägga in en beställning i den här tråden. Mycket riktigt. Ett knappt dygn senare så existerade filmen enligt säker källa till Helsingborgdagblad. Senare på kväll har Scheele kompletterat sina ”fakta” med en video. Imlikenono, som verkar ha samma typ av källor på plats som Scheele, nämner bara avskedsbrevet (och hängning) och fick väl inget PM från trollet.

Ser inget fel i polisens uttalande om ett gemensamt beslut bara för att de grundar det på ett avskedsbrev som sen kan visa sig vara falskt. Westford säger uttryckligen att deras säkra uppfattning bygger på uppgifterna de hade.

Oj! Intressant. Undra hur många andra uppgifter som finns i tråden som har samma upprinnelse, alltså inte från dig men andra som spekulerat som du eller medvetet trollat.

Jag tycker att det är så otroligt konstigt att inte mer information från polisen har läckt ut. Frånsett det som kom fram just efter händelsen har väl ingenting rörande själva morden och självmorden kommit fram? Är inte det ovanligt??? Stämmer ens uppgifterna om hängning och om hur barnen hittades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in