2018-04-25, 21:48
Medlem
arcillenss avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1kxGo/86-aring-misstankt-for-mord--polisen-letar-fler-offer

Den 86-åriga kvinnan anhölls misstänkt för mord på sin åldrade make i början av förra veckan.

I dag återvände polisens tekniker till villaidyllen för nya undersökningar – enligt uppgift efter att kvinnan frågat polisen om de ”hittat några av de andra döda”.

– Jag lämnar inga kommentarer om det, säger kammaråklagare Kristina Wik till Aftonbladet.

Förvirrad tant eller har hon gått runt och mördat pensionärer över fika?

Någon som vet något mer?
Citera
2018-04-25, 21:54
Medlem
Solskensnysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcillens
– enligt uppgift efter att kvinnan frågat polisen om de ”hittat några av de andra döda”

Men oj då
Har hon ett helt gäng i villaträdgården måntro?

Antingen är tanten demenssjuk (alt. psyksjuk) och otillräknelig, eller så är de en ruskig historia på spåren här. Min gissning är på det förstnämnda.
Senast redigerad av Solskensnysaren 2018-04-25 kl. 22:28.
Citera
2018-04-25, 21:58
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Haha sånt här gillar jag! Hoppas det utvecklar sig till något f(antastiskt)ruktansvärt!
Citera
2018-04-25, 22:07
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solskensnysaren
Men oj då
Har hon ett helg gäng i villaträdgården måntro?

Antingen är tanten demenssjuk (alt. psyksjuk) och otillräknelig, eller så är de en ruskig historia på spåren här. Min gissning är på det förstnämnda.

Hon kanske är ett troll med extra sjuk och morbid humor?
Tror rent spontant att gubben dött av naturliga orsaker, och hon av chock, självpåtagen skuld och förtvivlan inte vetat vad hon ska göra, och således gått omkring i flera månader med den döde mannen hemma och försökt upprätthålla en normal fasad men blivit mer och mer förvirrad och skuldtyngd tills hon helt tappat koncepterna och irrat ut på gatan. Att hon sedan säger som hon gör i förhöret kan jag inte förklara, förutom som sagt att det låter som ett sjukt skämt.
Väldigt tragiskt är fallet hur som helst.
Citera
2018-04-25, 22:08
Medlem
arcillenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solskensnysaren
Men oj då
Har hon ett helg gäng i villaträdgården måntro?

hehe det låter för bra för vara sant men hade varit spännande om det kom fram att det var Sveriges värsta seriemördare, som gömt liken i trådgården
Citera
2018-04-25, 22:10
Medlem
arcillenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Hon kanske är ett troll med extra sjuk och morbid humor?
Tror rent spontant att gubben dött av naturliga orsaker, och hon av chock, självpåtagen skuld och förtvivlan inte vetat vad hon ska göra, och således gått omkring i flera månader med den döde mannen hemma och försökt upprätthålla en normal fasad men blivit mer och mer förvirrad och skuldtyngd tills hon helt tappat koncepterna och irrat ut på gatan. Att hon sedan säger som hon gör i förhöret kan jag inte förklara, förutom som sagt att det låter som ett sjukt skämt.
Väldigt tragiskt är fallet hur som helst.

Enligt grannar så har hon gått runt och sagt att hon har haft en död man hemma hos sig, så antingen har hon riktigt dark humor eller så är hon sjuk

"Larmet kom till polisen på kvällen i tisdags förra veckan, den 17 april.

Personer ur allmänheten hade stött på en förvirrad kvinna vid en busshållplats i Sollentuna - och kvinnan hade sagt att hon har en död man hemma.

– Ingen tog henne på allvar först. Men patrull åkte dit och tittade och då visade det sig att det hon hade sagt stämde, sa stationsbefälet Martin Holm på polisen i Solna till Aftonbladet samma kväll som insatsen."
Citera
2018-04-25, 22:27
Medlem
Solskensnysarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcillens
hehe det låter för bra för vara sant men hade varit spännande om det kom fram att det var Sveriges värsta seriemördare, som gömt liken i trådgården

Onekligen en kuslig kommentar ja.
Men jag tror att det kommer att visa sig att det inte ligger något brott bakom makens död, och att tanten helt enkelt är rejält virrig. Förmodligen en tragisk historia där ett åldrat par bott hemma utan hjälp längre än de borde.
Citera
2018-04-25, 23:06
Medlem
Jobbar med äldre dementa och jag tror kvinnas man dött och hon har lullat omkring med honom död i bostaden en tid och hon håller ingen ordning alls hemma. Hon har gått där och kallpratat med sin man, no pun intended . Sen när polisen kommer så frågar hon om dom hitta flera döda, hon kanske pratar med andra som gått bort för länge sen som tröst i sin dementa värld.

Träffar ofta äldre dementa som bor kvar hemma och inte förstår deras make/maka är borta sen länge.
Citera
2018-04-26, 00:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Barmhärtighetsmord?
Man kan hoppas på det så att vi får igång en diskussion ang. aktiv dödshjälp och undermålig svensk äldrevård.
För inte kan man väl sätta en 86-åring i fängelse..?
Fast det verkar som om kvinnan är dement.
Citera
2018-04-26, 02:01
Medlem
Dement dam skulle jag vilja påstå.
Vi hade ett liknande fall i hemtjänsten när jg jobbade där. Vi var bara där en gång i veckan så när vi kom dit frågade hon om vi kunde väcka gubben för han hade sovit i tre dagar och ville inte ens komma upp och äta.

Ja han var ju stendöd..
Citera
2018-04-26, 02:49
Medlem
Vart i Sollentuna är det här? Då jag kollar in huset på bilderna på Aftonbladet ser det ut som det skulle vara i Viby, Rävgärdsvägen in och första höger från västerled.
Citera
2018-04-26, 03:03
Medlem
Citat:
Enligt Aftonbladets uppgifter fanns särskilda skador på kroppen som fick polisen att omgående fatta flera misstankar mot kvinnan.
En så gammal tant är det oskyldigaste man kan tänka sig. Alltså, för att polis ska ens tänka mord måste det vara tydliga skador på liket, skador som är lätta att notera även efter att ha "legat länge".

Obehagligt det där med om de hittat fler...

Och, undrar varför hon ville bli av med kroppen nu plötsligt? Stanken kunde man tänka, men den uppträder ganska fort och borde inte vara mycket till problem nu, beroende på definitionen av länge. Menar de flera dagar, ett antal månader eller några år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in