2018-04-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den här typen av gärningsman vill tillfoga sitt offer lidande, smärta, skada och njuter av att ha makten/kontrollen att göra så. Själva feed-backen han tänder på är att se och betrakta offrets lidande.

Ett lik ger ingen feed-back alls och njutningen uteblir. Han är dessutom bekräftelsemanisk.
Du tror inte PM känner makt,kontroll när han har sitt offers döda kroppsdelar i sin ägo? Att göra vad han vill med? Att hålla sin trofé mellan sina händer. (Uch. Det lämpar sig inte i skrift att tala om.) Men varför tror du Bundy, psykopat klass 1, tillbringade tid med sina offers kvarlevor? Bundy tom förvarade avhuggna huvuden i kylskåpet. Att ta fram och håna. "-Uch,vad du luktar illa!" Jag tror nog att just det där fick Bundy att känna att han hade 100% kontroll och makt över sina offer, såväl i livet som efter döden.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-25 kl. 19:52.
Citera
2018-04-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du tror inte PM känner makt,kontroll när han har sitt offers döda kroppsdelar i sin ägo? Att göra vad han vill med? Att hålla sin trofé mellan sina händer. (Uch. Det lämpar sig inte i skrift att tala om.) Men varför tror du Bundy, psykopat klass 1, tillbringade tid med sina offers kvarlevor? Bundy tom förvarade avhuggna huvuden i kylskåpet. Att ta fram och håna. -Uch,vad du luktar illa! Jag tror nog att just det där fick Bundy att känna att han hade 100% kontroll och makt över sina offer, såväl i livet som efter döden.

Madsens bekräftelsebehov är uttalat stort och är det något likdelar är urusla på så är det just det.
Citera
2018-04-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu skrev du snarare om likdelarna och som jag fetade:
Jag läste idag att byretten bl.a fäst sig vid att PM SMSade sin fru efter KIMs död.
Polisen har ingen dödstid med deras teori är att KiM var död ca 23.05 efter dyket och ca 23.20 när PM skickade mess till sin fru. Enligt Polisens kartläggning av ubåtsrutten kom N upp ca 08.15. Då tror man att han dumpade likdelarna och grejerna till kl 09 ca. I den kartlagda rutten i Köge bukt från morgonen har man åkt med sniffhundarna och funnit kvarlevorna,kläder,kniv,såg och spännband bl.a

Från kl ca 23 till kl 08 =9 timmar. Rent logiskt borde en mördare prioriterat att få bort mordoffret så fort som möjligt. Men PM har ju betett sig "irrelevant" ( i 9 timmar) enligt Betina. Det tror väl inte du på?
Citera
2018-04-25, 19:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Du tror inte PM känner makt,kontroll när han har sitt offers döda kroppsdelar i sin ägo? Att göra vad han vill med? Att hålla sin trofé mellan sina händer. (Uch. Det lämpar sig inte i skrift att tala om.) Men varför tror du Bundy, psykopat klass 1, tillbringade tid med sina offers kvarlevor? Bundy tom förvarade avhuggna huvuden i kylskåpet. Att ta fram och håna. -Uch,vad du luktar illa! Jag tror nog att just det där fick Bundy att känna att han hade 100% kontroll och makt över sina offer, såväl i livet som efter döden.
När Bundy kände makt var det i följande situation:

"When you feel the last bit of breath leaving their body, you're looking into their eyes. A person in that situation is God!"
The Stranger Beside Me av Ann Rule

Fortsättningsvis var han nekrofil.
Citera
2018-04-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När Bundy kände makt var det i följande situation:

"When you feel the last bit of breath leaving their body, you're looking into their eyes. A person in that situation is God!"
The Stranger Beside Me av Ann Rule

Fortsättningsvis var han nekrofil.
PM har ju klassats som starkt avvikande och polymorf förutom androfil så det är ju inte otänkbart att han har mängder med parafilier i en enda röra.
Citera
2018-04-25, 19:53
Medlem
Citat:
Döms Peter Madsen till livstid även där placeras han med stor sannolikhet på anstalten Herstedvester. Den ligger i Albertslund i den västra utkanten av Köpenhamn.

Citat:
Det fängelset tar emot många av Danmarks farligaste fångar och har speciella vårdprogram för dömda som behöver psykologisk eller psykiatrisk behandling.
Herstedvester har i dag 151 intagna – 95 procent av dem är män.
Tolv är dömda till livstid och 35 till förvaring, ett icke tidsbestämt straff för grova brott. 49 av dem är mördare – en del av dem är dömda för sexualmord på barn.
Mest känd av nuvarande intagna kan vara Peter Lundin, som suttit inlåst i 17 år för trippelmord år 2000. Tio år tidigare hade han avtjänat straff för mord på sin mor.

Avtjänar i genomsnitt 16 år
Andra kända namn är trippelmördaren Elisabeth Wæver, dubbelmördarna Steen Viktor Christensen och Helle Sara Peters, samt sexmördarna Jan Arno Beblein och John Knudsen.
En livstidsdömd i Danmark avtjänar i genomsnitt 16 års fängelse. Efter tolv år kan den dömde för första gången begära att släppas fri. Nästa chans ges sedan efter 14 år.
Väldigt långa fängelsevistelser förekommer. Naum Conevski som dömdes 1985 för mord på två 16-åriga pojkar året innan sitter fortfarande i fängelse efter nära 33 år.

https://www.expressen.se/kvallsposten/har-kan-madsen-sparras-in-bland-danmarks-farligaste/
Citera
2018-04-25, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag läste idag att byretten bl.a fäst sig vid att PM SMSade sin fru efter KIMs död.
Ja, vad han påstår ja - varav då smset blir helt oebgripligt istället för att kalla på hjälp. Han skriver lugnt och sansat om misserne, månens sken och knus - i stort sett samtidigt som han då påstår det pågår en dödskamp al a CO-förgiftning. Finn fem fel..
Citat:
Polisen har ingen dödstid med deras teori är att KiM var död ca 23.05 efter dyket
Källa tack.
Citat:
Enligt Polisens kartläggning av ubåtsrutten kom N upp ca 08.15. Då tror man att han dumpade likdelarna och grejerna till kl 09 ca. I den kartlagda rutten i Köge bukt från morgonen har man åkt med sniffhundarna och funnit kvarlevorna,kläder,kniv,såg och spännband bl.a
Ja, självklart har han dumpat innan i Kögebukt och dyker sen upp bortåt fyren. Vad har det med dödsögonblick att göra?
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 20:00.
Citera
2018-04-25, 19:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
PM har ju klassats som starkt avvikande och polymorf förutom androfil så det är ju inte otänkbart att han har mängder med parafilier i en enda röra.
Nu finns det mig veterligt ingenting som indikerat nekrofili, inget via RPU. Det är snarare tortyr och dödande på hans hårddisk.
Att spekulera hej vilt - inte ens förankra via forskning - är inte nåt som ligger mig varmt om hjärtat.
Citera
2018-04-25, 19:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Läste att snittiden för de som döms till förvaring på obestämd tid är 18 år - så det finns naturligtvis personer som suttit betydligt längre.
Livstids fängelse har en snittid på 15 år men ingen övre gräns (precis som i Sverige som jag förstår det). Allt har att göra med bedömningen av en persons farlighet. Så jag förstår inte riktigt skillnaden mellan dessa två olika straff.

Jag var inne på det faktum att Madsen under rättegången intimerat att han mest fruktade en förvaringsdom kan ha varit en strategi. Han är fullblodspsykopat och som sådan tror han sig ALLTID kunna manipulera människor. Döms man till förvaring finns det en chans att släppas efter ett en rätt kort tid, så det kan ha varit hans taktik (som jag inte på något vis tror skulle fungerat).
Men det skulle vara intressant att veta om man i Danmark som i Sverige kan sitta i princip hur länge som helst om man döms till livstid.
Om någon vet så upplys gärna!

Ju längre Madsen är borta från mänskligheten desto bättre och jag skulle gärna se förvaring på honom dels för att det var/är det han fruktar mest och just för att han är för skev i huvudet för att släppas utan en rejäl koll och kraftig medicinering, han ska vara helt passiviserad när han släpps och förbli så resten av hans levnad.

Tror inte att de släpper honom efter en kort tid om han nu skulle få förvaring i högre rätt, han är för skadad i skallen för det.
Citera
2018-04-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsens bekräftelsebehov är uttalat stort och är det något likdelar är urusla på så är det just det.
Bundy hade narcissistisk personlighetsstörning samt var klassad som Psykopat klass 1.
Vad fick han ut av att umgås med och sminka sina döda offer bl.a? Enligt dig sopor.
Bundy var även Nekrofil. Men varför hade han likdelar i kylen? Avhuggna huvuden tex.
Du kan inte tänka dig att det hade med MAKT och KONTROLL att göra?

PS Madsen har en väldigt avvikande pervers sexualitet. Här kommer några parafilier att fundera över.

Fetischism Sexuellt intresse koncentreras på ett föremål som inte normalt anses sexuellt laddat.

Akrotomolifi: Att tända på amputerade kroppsdelar.

Nekrofili Sexuell dragning till döda människokroppar. (Behöver inte vara samlag med död kropp nödvändigtvis)

Hematolagnia: När man blir sexuellt upphetsad av blod, etc.etc
Citera
2018-04-25, 20:15
Medlem
Citat:
Bundy hade narcissistisk personlighetsstörning samt var klassad som Psykopat klass 1.
Vad fick han ut av att umgås med och sminka sina döda offer bl.a? Enligt dig sopor.
Bundy var även Nekrofil. Men varför hade han likdelar i kylen? Avhuggna huvuden tex.
Du kan inte tänka dig att det hade med MAKT och KONTROLL att göra?

PS Madsen har en väldigt avvikande pervers sexualitet. Här kommer några parafilier att fundera över.

Fetischism Sexuellt intresse koncentreras på ett föremål som inte normalt anses sexuellt laddat.

Akrotomolifi: Att tända på amputerade kroppsdelar.

Nekrofili Sexuell dragning till döda människokroppar. (Behöver inte vara samlag med död kropp nödvändigtvis)

Hematolagnia: När man blir sexuellt upphetsad av blod, etc.etc

Madsen höll Kim vid liv så länge det bara gick ... Han vill ha levande "publik". Däremot älskar han sin lilla tvålkopp högre än allt annat. Skall bli skönt när den destrueras.
Citera
2018-04-25, 20:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ex-flickvännen: Jag älskar fortfarande Peter Madsen
– Jag älskar Peter och det kommer jag alltid att göra. Det kan ingen ta ifrån mig. Och jag bryr mig inte om vad folk tycker om det, säger hon till tyska RTL.

– Han älskade humlor. Han hade en liten hörna bakom sin verkstad som han kallade för ”Herr Humlas trädgård”, där han brukade sitta. Det stämmer inte överens med min bild av en mördare, säger Deirdre King till tyska RTL.

https://www.expressen.se/kvallsposten/ex-flickvannen-jag-alskar-fortfarande-peter-madsen/
Våpet i tysk press. Herr Humlas trädgård kommer framöver vara på Herstedvester. Det är inte humlor där inne utan stora muskulösa psykopater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in