Citat:
Ursprungligen postat av
NisseNyfiken
Jag vill inte ta ifrån grabben något bli spelad på Spotify kan man fixa själv genom att betala för att få ligga på spellistor då får man många klick sedan på Youtube läggs musiken på en speciellt kanal konto för musik som har miljontals följare så man får redan första veckan runt 5 miljoner klick automatiskt. Sedan skivan som är klar men inte släppt arbeta han med låtskrivare han sjunger inte Skriver han itexter då vad gör han i min mening har han byggt upp varumärket Avicii han funderade vilka artister han skulle ha med på sin nya skiva visst han plinkar lite men får du en lfärdig låt levererad på gitarr lägger på house kick med en synt slinga ser jag inte storheten med tror inte du kommer att höra hans musik om 10 år men vem vet är han en ny John Lennon måntro. Han är bra på det han gör i varje fall.
Håller med dig i 10% av din text. Lennon är större absolut. Men han är Lennon i sin genrer.
Jag håller med att han är mer producent, än artist och det va vad han ville. Han är dock med på allt i sina låtar förutom sången. Men han väljer röst, han väljer melodi, han är med och gör texten och producerar. Självklart har med sig andra på det också.
Har samma program som han har, fl studio. Och det är inte bara att lägga in trummor, synt osv. Du måste lägga på filter på varje ljud varje instrument. (Mycket svårt) det behövde man inte förr.
Alla efekter, bakgrunds ljud etc är inte bara att plocka fram med ett tryck.