2018-04-25, 17:31
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Den var inte bra. Vad fan var det för kvalité i den? Jämföra någon jävla dj med en riktig artist/ konstnär är enbart ett hån. Massproducerad hissmusik som 10 000 tals påtända ungar stod och hoppade tilll medans han vred på några rattar och nickade lite.....Är inte och kommer aldrig bli bra. Om tio år finns det ingen som kommer ihåg killen.

Hahaha vem fan är du att bestämma vem och vad som är en riktig artist?
Han har hyllats av en jävla massa stora personer inom musikvärlden som ett geni och innovatör. Dina ord kan du stoppa upp i arslet.

Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Är pengar framgång nu? Ok.
Så du menar att pengar inte är ett mått på framgång? Var hans framgångar bara pengar?

Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
"Bra" är högst subjektivt. Som jag skrev så ska populära saker på intet sätt förväxlas med bra saker. "Bra" och "populär" kan råka sammanfall men det ena innebär inte det andra per automatik.

Då kan man aldrig säga om något att det är bra eller dåligt.
Senast redigerad av C0w 2018-04-25 kl. 17:35.
Citera
2018-04-25, 17:37
Medlem
Ash verkar vara en riktig maktgalen person. En sådan som kliver över lik för framgång. Inte lämplig för någon ung, naiv och oerfaren artist överhuvudtaget.

DN vill göra detta till en könsfråga. Att kvinnor hade klivit in och gjort rätt. Så oerhört idiotiskt resonemang. Det är inte könet som påverkar utan drivet av pengar. Det är business och människor kommer emellan. Kvinnor hade gjort likadant då det finns pengar att hämta. Djupt tragiskt att se.
Senast redigerad av Kally 2018-04-25 kl. 17:40.
Citera
2018-04-25, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Jag vill inte ta ifrån grabben något bli spelad på Spotify kan man fixa själv genom att betala för att få ligga på spellistor då får man många klick sedan på Youtube läggs musiken på en speciellt kanal konto för musik som har miljontals följare så man får redan första veckan runt 5 miljoner klick automatiskt. Sedan skivan som är klar men inte släppt arbeta han med låtskrivare han sjunger inte Skriver han itexter då vad gör han i min mening har han byggt upp varumärket Avicii han funderade vilka artister han skulle ha med på sin nya skiva visst han plinkar lite men får du en lfärdig låt levererad på gitarr lägger på house kick med en synt slinga ser jag inte storheten med tror inte du kommer att höra hans musik om 10 år men vem vet är han en ny John Lennon måntro. Han är bra på det han gör i varje fall.
Det låter så jävla enkelt varje gång flashbackexpertisen får säga sitt, men ändå är det bara ”talanglösa Tim” som fått något att hända på världskartan. Alla ”proffs” på Flashback är uppenbarligen för bra för att orka göra karriär...
Citera
2018-04-25, 17:52
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Den var inte bra. Vad fan var det för kvalité i den? Jämföra någon jävla dj med en riktig artist/ konstnär är enbart ett hån. Massproducerad hissmusik som 10 000 tals påtända ungar stod och hoppade tilll medans han vred på några rattar och nickade lite.....Är inte och kommer aldrig bli bra. Om tio år finns det ingen som kommer ihåg killen.

Jag är inget fan men jag lyssnade igenom lite av vad han gjort och han är ju framförallt låtskrivare och producent, ingen dussin-artist med köpt text/musik som de flesta andra. Det är inte min musik men jag förstår ju begåvningen.
Läste även att många "större" artister kontaktat honom och vill köpa text och musik av honom, så han var nog lite större än massproducerad hissmusik.

Sedan är det konstigt att han hade fler listettor än både Abba och Roxette.
Senast redigerad av patrikgbg 2018-04-25 kl. 17:56.
Citera
2018-04-25, 17:53
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kally
Ash verkar vara en riktig maktgalen person. En sådan som kliver över lik för framgång. Inte lämplig för någon ung, naiv och oerfaren artist överhuvudtaget.

DN vill göra detta till en könsfråga. Att kvinnor hade klivit in och gjort rätt. Så oerhört idiotiskt resonemang. Det är inte könet som påverkar utan drivet av pengar. Det är business och människor kommer emellan. Kvinnor hade gjort likadant då det finns pengar att hämta. Djupt tragiskt att se.

Ja det var jävligt tramsigt att reducera det hela till det. Många kvinnor har dessutom drivit massa män i botten så jag är inte alls säker på att det hade varit annorlunda om Tim hade haft massa tjejer i sitt crew.
Citera
2018-04-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Jag vill inte ta ifrån grabben något bli spelad på Spotify kan man fixa själv genom att betala för att få ligga på spellistor då får man många klick sedan på Youtube läggs musiken på en speciellt kanal konto för musik som har miljontals följare så man får redan första veckan runt 5 miljoner klick automatiskt. Sedan skivan som är klar men inte släppt arbeta han med låtskrivare han sjunger inte Skriver han itexter då vad gör han i min mening har han byggt upp varumärket Avicii han funderade vilka artister han skulle ha med på sin nya skiva visst han plinkar lite men får du en lfärdig låt levererad på gitarr lägger på house kick med en synt slinga ser jag inte storheten med tror inte du kommer att höra hans musik om 10 år men vem vet är han en ny John Lennon måntro. Han är bra på det han gör i varje fall.

Håller med dig i 10% av din text. Lennon är större absolut. Men han är Lennon i sin genrer.
Jag håller med att han är mer producent, än artist och det va vad han ville. Han är dock med på allt i sina låtar förutom sången. Men han väljer röst, han väljer melodi, han är med och gör texten och producerar. Självklart har med sig andra på det också.

Har samma program som han har, fl studio. Och det är inte bara att lägga in trummor, synt osv. Du måste lägga på filter på varje ljud varje instrument. (Mycket svårt) det behövde man inte förr.
Alla efekter, bakgrunds ljud etc är inte bara att plocka fram med ett tryck.
Citera
2018-04-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kally

Har sett dokumentären flera gånger och den är riktigt sorglig. Det lyser verkligen igenom hur han stundtals lider och hur skör han känns. Man känner hans ångest.
Och sen den där Ash eller han som hustlar allt och alla som han själv säger. Vilken jävla tomte ändå. Han beskriver att Tim inte förstår värdet av pengar eller att hans val kring att sluta påverkar andra negativt. På riktigt, det handlar om en människa som han påstår sig vara vän till och så vill han bara köra sönder honom. Pengar hade nog Tim så det räckte och han hade ju sjuk ångest över hur hans beslut påverkade andra. Det var ju därför han körde på trots att han varken ville eller orkade. Ash är ju dessutom riktigt äcklig när han påstår att Tim är känd just nu och att han inte skulle ha någon om han inte betalade dem typ. Oavsett om dokumentären visar en promille av hur Ash är så räcker hans uttalanden för att tydligt se hur obehaglig han är. Hur kan han ha godkänt sin medverkan i dokumentären? Han verkar dessutom påstå att de hade en bra relation och träffades nyss. Låter som en efterhandskonstruktion. Är nog inte så kul att vara i hans skor nu och efter dokumentären. Han framstår som ett skämt.
Citera
2018-04-25, 18:18
Medlem
Är det någon som vet när kroppen förs till Sverige?
Citera
2018-04-25, 18:20
Medlem
NygammalValss avatar
Avicii “lived on a cocktail of addictive prescription drugs” before his shocking death.

Skvallerblaska men i alla fall.... Så här blir skriverierna runtom i världen när familjen inte går ut offentligt med dödsorsaken. Trist.

https://www.thesun.ie/tvandshowbiz/2490478/avicii-lived-cocktail-of-addictive-prescription-drugs-before-his-shock-death/
Citera
2018-04-25, 18:21
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpen22
Är det någon som vet när kroppen förs till Sverige?

Den är med största sannolikhet redan på svensk mark.
Citera
2018-04-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Tar dock en lite längre stund då den måste balsameras för innan den får flyga
Citera
2018-04-25, 18:26
Medlem
F.Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals

Är det inte konstigt att den obducerats två gånger i Oman redan? Tyckte det lät underligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in