2018-04-25, 16:41
Avslutad
Utifrån dokumentären från 17 så drabbades han av gallblåseinflamation, det är inte att leka med, har själv varit med om det, det gäller att vila och det gjorde han inte, samt att han fick medicin som var 15 ggr starkare än heroin, så det finns ett antal orsaker.
Citera
2018-04-25, 16:44
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
This. Avicii fick nys om detta. Jobbade aktivt emot det. Och går samma öde till mötes som Chris Cornell & Chester Bennington.

För att inte tala om Prodigy som dödades efter att ha tweetat följande i somras:

”I told y’all mf’s they doing sex rituals on kids. smh. dumb ass people need to wake tf up!!”
Citera
2018-04-25, 16:51
Medlem
NisseNyfikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSu
Såhär ligget det till. Ni som inte ser Aviciis storhet är förmodligen för gammalmodiga.
Gillar Rollingstones, Elvis, Michael Jackson etc? Jag älskar dom men den tiden är förbi. Skulle dom släppt någon låt idag hade Carola skrattat åt dom.
Att göra egen musik idag med tex Fl studio som Tim använde, är inte lätt och kräver ett exstremt musiköra och kunskap.
Jag vill inte ta ifrån grabben något bli spelad på Spotify kan man fixa själv genom att betala för att få ligga på spellistor då får man många klick sedan på Youtube läggs musiken på en speciellt kanal konto för musik som har miljontals följare så man får redan första veckan runt 5 miljoner klick automatiskt. Sedan skivan som är klar men inte släppt arbeta han med låtskrivare han sjunger inte Skriver han itexter då vad gör han i min mening har han byggt upp varumärket Avicii han funderade vilka artister han skulle ha med på sin nya skiva visst han plinkar lite men får du en lfärdig låt levererad på gitarr lägger på house kick med en synt slinga ser jag inte storheten med tror inte du kommer att höra hans musik om 10 år men vem vet är han en ny John Lennon måntro. Han är bra på det han gör i varje fall.
Senast redigerad av NisseNyfiken 2018-04-25 kl. 16:56.
Citera
2018-04-25, 16:55
Medlem
peteladbrokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Nej, förklara istället vad du menar (jag börjar bli trött på amatörmässiga insinuationer). Och berätta gärna vad TB dog av när du ändå är igång. Du verkar ju veta mer än oss andra.

Du länkade förövrigt en artikel som ligger bakom betalvägg. Starkt jobbat.

artikeln handlar om att tim till största delen var omgiven av män som han inte tycktes kunna söka avlastning ifrån. genom att prata om det som är jobbigt. ett vanligt problem i samhället i stort.

behöver jag utveckla ämnet mer ingår du nog inte i målgruppen för mitt inlägg.

du vet inte hur man forcerar just den betalväggen? klent jobbat.
Citera
2018-04-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Han säger även att en ung kille som kommer direkt från skolan saknar insikt i pengars värde, vilket är helt korrekt. Avicci har aldrig försöjt fru och barn på en vanlig månadslön likt de hundratals människor som blir utan inkomst när turnéer ställs in. Eller hur?

Hans poäng kan lika gärna vara att det är viktigt att avicci förstår konsekvenserna av ett sånt beslut och inte agerar på impuls som en rik primadonna. Klokt och moget av Ash, han har helikopterperspektiv.

Sen när han visade att han menade allvar med att ställa in så gjordes ju det så vad fan gnäller folk på?

Nej, det är något oklart. Sen att Ash sitter hemma i Sverige och träffar TB minst av alla inblandade verkar inte heller spela någon roll. Det måste väl ändå underlätta att ha fysisk kontakt med en person för att se att h*n mår dåligt? Om man nu inte berättar det för nån.
Citera
2018-04-25, 17:10
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Utifrån dokumentären från 17 så drabbades han av gallblåseinflamation, det är inte att leka med, har själv varit med om det, det gäller att vila och det gjorde han inte, samt att han fick medicin som var 15 ggr starkare än heroin, så det finns ett antal orsaker.

Jisses! 15 ggr mer beroendeframkallande med eller? Låter ju helt galet i vilket fall..
Citera
2018-04-25, 17:15
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Nej, det är något oklart. Sen att Ash sitter hemma i Sverige och träffar TB minst av alla inblandade verkar inte heller spela någon roll. Det måste väl ändå underlätta att ha fysisk kontakt med en person för att se att h*n mår dåligt? Om man nu inte berättar det för nån.

Han gör väl mer nytta på kontoret än ute på turné. Managern brukar inte följa med på turnéer, det har man turnéledare till.
Citera
2018-04-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Han gör väl mer nytta på kontoret än ute på turné. Managern brukar inte följa med på turnéer, det har man turnéledare till.

Tycker bara det är något paradoxalt att lägga all skuld på den person som träffar TB minst (eftersom han sitter i Sverige och dirigerar).
Citera
2018-04-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Jag vill inte ta ifrån grabben något bli spelad på Spotify kan man fixa själv genom att betala för att få ligga på spellistor då får man många klick sedan på Youtube läggs musiken på en speciellt kanal konto för musik som har miljontals följare så man får redan första veckan runt 5 miljoner klick automatiskt. Sedan skivan som är klar men inte släppt arbeta han med låtskrivare han sjunger inte Skriver han itexter då vad gör han i min mening har han byggt upp varumärket Avicii han funderade vilka artister han skulle ha med på sin nya skiva visst han plinkar lite men får du en lfärdig låt levererad på gitarr lägger på house kick med en synt slinga ser jag inte storheten med tror inte du kommer att höra hans musik om 10 år men vem vet är han en ny John Lennon måntro. Han är bra på det han gör i varje fall.

Hur många spelningar har du på Spotify, visningar på Youtube och hur många listor har du bestigit?
Citera
2018-04-25, 17:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Tycker bara det är något paradoxalt att lägga all skuld på den person som träffar TB minst (eftersom han sitter i Sverige och dirigerar).

Folk vill så gärna skylla på någon. De blir experter på hela hans liv efter att ha sett en hårdvinklad 1.5 timme dokumentär som spelades in för flera år sedan.

Jag vågar till och med påstå att vissa scener är direkt scensatta, tex när turnéledaren plockar fram mobilen i soffan för att berätta av det kostar att ställa in konserter. Känns dokusåpa-nivå på hur "staged" det ögonblicket var.
Citera
2018-04-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorioso
Du snackar i nattmössan och har ingen aning med andra ord.
Jag kan, skulle inte slösa min tid på sådant. Musik för barn får barn sköta.

...och varför skulle någon vilja göra det han gjorde för den delen? Gick det bra tycker du?
Fascinerande hur kids blir som förtrollade av en massa som skuttar i takt. Han man gjort en analys ens?

Nej så klart.

Ja visst gick det bra. Med 200 miljoner i sitt eget bolag så får man väl säga att Tim lyckats bra. Eftersom ingen vet vad hans bortgång beror på (I skrivande stund) är det svårt att skylla det på hans framgång. Fast han hade kanske inte varit i (Oman) då...
Citera
2018-04-25, 17:28
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrka
Ja visst gick det bra. Med 200 miljoner i sitt eget bolag så får man väl säga att Tim lyckats bra. Eftersom ingen vet vad hans bortgång beror på (I skrivande stund) är det svårt att skylla det på hans framgång. Fast han hade kanske inte varit i (Oman) då...

Är pengar framgång nu? Ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in